G.
door G.volkers Apr 6, 2017 om 23:24
Geldzaken & recht

Contract overname

Simpel gezegt. Kan een ander die nu op jou oude adres woont. Jou contract overnemen van essent.

2638 8 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 6, 2017 om 23:35
888 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik begrepen heb van de site kan je het bestaande contract van je "oude" adres meenemen naar je "nieuwe" adres. Dan kan de bewoner van het "oude" adres zelf een "nieuw" contract afsluiten waar hij/zij dat maar wil.

Dus om je vraag te beantwoorden: Dat zal je bij Essent moeten vragen.

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2017 om 23:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou die persoon dat doen?

fa
door familyman Apr 6, 2017 om 23:36
888 Antwoorden / 1 Vragen

Scheiding?

tijger1
door tijger1 Apr 6, 2017 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die "nu" op jouw adres woont? Dan woonde hij of zij er voordien ook.

marita5
door marita5 - Apr 6, 2017 om 23:53
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo G Volkers ,

Kan ik een contract op een andere naam zetten ?

Dat kan alleen in geval van:

  • overlijden. De echtgenoot/-note kan dan het contract overnemen.
  • naamswijziging door echtscheiding, als het contract al op uw naam staat. U kunt dan de naam op het contract veranderen in uw geboortenaam.

Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice.

Bron : essent.nl

mo
door mof - Apr 7, 2017 om 18:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

NEe, jij hebt een contract, dat moet jij opzeggen. De ander moet zelf op eigen titel een contract regelen.

kan wel zijn dat in overleg met jou en de ander Essent bereid is het contract over te sluiten. Maar dat betekent feitelijk dat jouw contract wordt opgezegd.

edrick3
door edrick3 - Apr 7, 2017 om 18:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat zegt Essent daarover?

ha
door halex - Apr 7, 2017 om 18:58
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, het is een contract tussen u en Essent. Die ander zal een eigen contract moeten afsluiten. U kunt uw contract meeverhuizen of opzeggen. Aan dat laatste kunnen kosten verbonden zijn, bijvoorbeeld omdat u korting kreeg maar de looptijd nog niet verstreken is.

rs
door rsteensma - Apr 9, 2017 om 12:16
9 Antwoorden / 3 Vragen

Het ligt eraan waar je heen verhuisd. Ik heb mijn contract mee genomen en de nieuwe bewoner moest een nieuw contract nemen.

hansje klein
door hansje klein - Apr 9, 2017 om 12:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarom zou een ander (nieuwe eigenaar of huurder) dat dan willen? Omdat u dit wilt? Maar waarom?