St
door Stan754 Aug 25, 2018 om 01:08
Geldzaken & recht

Coolblue meer verkocht dan op voorraad

Op 24-8-18 heb ik rond 09:30 een order geplaatst voor een limited edition ps4, hiervan heb ik ook een orderbevestiging ontvangen waarin stond dat de order in goede orde was ontvangen. Om 16:15 ontvang ik echter een mail waarin aangegeven wordt dat '
De beperkte voorraad die we binnen hebben gekregen, hebben we op volgorde van inschrijving uitgeleverd. Jammer genoeg zat jij hier niet bij. '
Na later telefonisch contact met de klantenservice werd aangegeven dat maar ongeveer 20 units beschikbaar waren maar dat er ongeveer 200+ orders aangenomen waren. Coolblue had kunnen weten dat er een enorme vraag naar zou zijn, hadden ze er dan niet voor moeten zorgen om er ook werkelijk 20 te verkopen en niet 200. Is er verder een mogelijkheid om hier een vergoeding bij coolblue te claimen aangezien zij de aankoopovereenkomst niet zijn nagekomen en deze eenzijdig ontbonden hebben. Alvast bedant voor uw advies en de moeite.

Met vriendelijke groet,
Maik

8961 13 Rapporteer

Tr
door Trostomaat - Aug 25, 2018 om 02:00
239 Antwoorden / Vragen

Waarvoor zou u een vergoeding willen claimen? Heeft u schade?

Thijs12
door Thijs12 - Aug 25, 2018 om 08:17
554 Antwoorden / Vragen

Heb je je geld terug gekregen? Indien ja dan ben maar blij dat je van hun af bent. Maar schadevergoeding?

Gr
door Grunn1 Aug 25, 2018 om 09:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom blij dat je van ze af bent? Coolblue is 1 van de beste en betrouwbaarste webwinkels. Nee ik werk er niet en heb geen aandelen.

panter22
door panter22 - Aug 25, 2018 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is wel sneu. Cooblue had op de site kunnen zetten dat er maar 20 units beschikbaar waren. Dan had je verder kunnen zoeken.
Nu is alles uitverkocht en worden op Marktplaats met een forse winst verkocht,
Je hebt recht op je geld terug.

runet1
door runet1 Aug 25, 2018 om 13:52
12 Antwoorden / 0 Vragen

cool bleu wist ten tijde van bestellen ook niet hoeveel zij toegestuurt zouden krijgen.

jo
door jorisw - Aug 25, 2018 om 09:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ook software maken is mensenwerk. Maar kennelijk mogen fouten niet meer in de huidige maatschappij zonder meteen aan de internetschandpaal te worden genageld.

diumenge
door diumenge - Aug 25, 2018 om 09:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je dan ook direct betaald? Zoals je het schrijft hebben ze alleen bevestigd dat ze de order in goede orde hebben ontvangen, ik lees daar niet in dat er een overeenkomst is.

"De beperkte voorraad die we binnen hebben gekregen, hebben we op volgorde van inschrijving uitgeleverd. Jammer genoeg zat jij hier niet bij." Kennelijk kon je je alleen inschrijven, ze hebben er dus ook geen 200 verkocht, maar ze hebben 200 inschrijvingen ontvangen.

Wel gek zeg trouwens dat er van een limited edition niet voldoende voorraad is....

marita5
door marita5 Aug 25, 2018 om 09:43
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , wereldwijd 50.000 exemplaren , zijn overal al uitverkocht .

Gr
door Grunn1 Aug 25, 2018 om 10:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@marita5, dan zijn 20 nog redelijk veel voor een Nederlandse webshop.
Ts heeft waarschijnlijk alleen maar kunnen inschrijven voor een bestelling.

marita5
door marita5 Aug 25, 2018 om 10:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Epcot ,  de Limited Edition Ps4 kwam gisteren pas uit ,  Ts :Op 24-8-18 heb ik rond 09:30 een order geplaatst

runet1
door runet1 Aug 25, 2018 om 14:16
12 Antwoorden / 0 Vragen
tijger1
door tijger1 Aug 25, 2018 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Runet1

Uw link nog maar eens lezen dan.

runet1
door runet1 Aug 25, 2018 om 16:26
12 Antwoorden / 0 Vragen

wat is er mis aan de link. Wat lees jij dat ik niet lees?

marita5
door marita5 Aug 25, 2018 om 16:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@runet1 , In uw link wordt deze te koop aangeboden is 1 maand oud .

runet1
door runet1 Aug 25, 2018 om 17:34
12 Antwoorden / 0 Vragen

als je  onderstaande in je google zoekbalk typt dan krijg je heel iets anders
sony playstation 4 pro 2tb console 500miljoen limited  edition

marita5
door marita5 Aug 25, 2018 om 17:52
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@runet1 , dit is te lezen in uw link : Sinds de launch van de eerste PlayStation in 1994 is de gameconsole-serie een gigantisch succes. Er zijn dan ook al 500 miljoen exemplaren van verkocht. Om dit heugelijke moment te vieren , komt Sony met een supergelimiteerde uirvoering van hun Playstation 4 Pro in transparant blauw . Er komen er wereldwijd maar 50.000 van uit en daarom heeft jouw exemplaar een uniek nummer  Dat maakt deze PlayStation dus nóg exclusiever! En omdat er ook gelijk een harde schijf van 2TB bij zit, heb je meer dan genoeg ruimte voor al jouw games. Verder wordt er exclusief bij dit model een PlayStation-camera en een voet om deze PS4 Pro rechtop te zetten, meegeleverd. De ultieme PlayStation 4 Pro voor de ultieme PlayStation-fan!

Lees ook deze link , https://gamer.nl/artikelen/nieuws/sony-onthult-exclusieve-500-million-limited-edition-ps4-pro/?API_COOKIE_REDIRECTED=True

runet1
door runet1 Aug 25, 2018 om 18:02
12 Antwoorden / 0 Vragen

Tyger en Maritas
Jullie hebben beide gelijk.
ik lees de link en denk dan daar staat 500milj limited edition.
dus een flinke hoeveeheid voor ltd edition
zo zie je maar weer als je niet alles leest ben je maar half wijs
fijne avond gewenst.

tijger1
door tijger1 Aug 25, 2018 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou sowieso 500 mijoen ook niet bepaald “limited” noemen.

Tr
door Trostomaat Aug 27, 2018 om 16:05
239 Antwoorden / Vragen

@tijger1, u piept wel anders als u besteller nr. 500.000.001 bent :)

Gr
door Grunn1 - Aug 25, 2018 om 10:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Al hadden er 1000 mensen een order geplaatst dan nog waren er niet meer beschikbaar. Het is niet aan Coolblue dat er maar weinig van geproduceerd zijn. Misschien heeft Coolblue zelf ook wel meer besteld maar niet alles gekregen vanwege de beperkte beschikbaarheid.
Zo te lezen heb je alleen een order geplaatst zonder vooraf te betalen maar als je wel betaald hebt dan heb je alleen en ook niet meer dan dat op je geld terug. Een vergoeding daar is geen reden voor en geen recht op.

gerbera
door gerbera - Aug 25, 2018 om 11:34
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Coolblue meer verkocht dan op voorraad

Dit kan natuurlijk niet, meer verkopen dan ze hebben. Er zijn meer bestellingen geweest dan dat er voorraad was. Begrijpelijk dat ze dan op volgorde van bestelling werken. U is gemeld dat ze de bestelling hebben ontvangen maar daar is niet bij vermeld dat u hem zou ontvangen. Ze hebben dus aan de 20 eerste bestellers geleverd wat wel zo eerlijk is. Dat u er helaas naast zit wil niet zeggen dat u dan maar een vergoeding kunt claimen. En misschien hadden ze er, door de grote aanvraag, wel extra besteld maar als hun niet geleverd krijgen is dat voor hun overmacht. En het woord zegt het al, "limited edition"

runet1
door runet1 Aug 25, 2018 om 13:54
12 Antwoorden / 0 Vragen

goed lezen er was nog geen voorraad toen er besteld is door Maik

gerbera
door gerbera Aug 25, 2018 om 14:34
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nog beter lezen, Waar staat bij mij dat er voorraad was, en waar staat bij de Ts dat er geen voorraad was?
En hoe kunnen ze iets aanbieden als ze het niet in hun bezit hebben?
En was u er toevallig bij dat u weet dat er geen voorraad was?
En hoe kan er meer verkocht worden dan dat ze aangeleverd hebben gekregen?

runet1
door runet1 Aug 25, 2018 om 14:57
12 Antwoorden / 0 Vragen

de eerste regel.  Dit kan natuurlijk niet, meer verkopen dan ze hebben. Er zijn meer, bestellingen geweest dan dat er voorraad was.
de tweede regel. je kan iets aanbieden wat niet in je bezit hebt .je weet duidelijk niet hoe de handel in elkaar zit
de derde regel.zie de post van maik
Om 16:15 ontvang ik echter een mail waarin aangegeven wordt dat '
De beperkte voorraad die we binnen hebben gekregen, hebben
de vierde regel er wordt niet meer verkocht dan er geleverd is 20 geleverd 20 uitgeleverd

gerbera
door gerbera Aug 25, 2018 om 15:06
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Coolblue meer verkocht dan op voorraad

Tr
door Trostomaat Aug 25, 2018 om 17:43
239 Antwoorden / Vragen

@gerbera Dat is dan ook een misleidende titel.

Gr
door Grunn1 - Aug 25, 2018 om 12:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ts je hebt geluk op marktplaats wordt er al 1 aangeboden. Bieden kan vanaf 1200 euro. Sla je slag.
Of wacht had je zelf een willen kopen en vervolgens drie keer zo duur willen aanbieden op marktplaats, nou helaas.

Beschrijving

PS4 pro 2TB '500 million limited edition'

Volledig nieuw in doos en verpakking, zoals te zien op de foto's, en uiteraard voorzien van de Nederlandse Mediamarkt-factuur.  Alleen ophalen in Amsterdam-Noord; wordt niet verstuurd.

Bieden vanaf 1200euro.

runet1
door runet1 - Aug 25, 2018 om 13:30
12 Antwoorden / 0 Vragen

  Maik schrijft
Coolblue meer verkocht dan op voorraad.
op het moment van bestellen was er nog geen voorraad bij Coolbleu.
dus wist coolbleu ook niet hoevel er geleverd zouden worden.
dat het maar 20 stuks zijn dat wist coolbleu ook niet.
dit gebeurd heel vaak met nieuwe artikelen waarvan de meeste mensen weten dat er veel vraag naar is.
ook zit er een tactiek bij van de leverancier die zo veel mogelijk retailers willen helpen en, dan iedereen een beperkte hoeveelheid krijgen toegezonden.

ne
door neodutchio - Aug 25, 2018 om 13:56
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Goh, de volgende klacht over een PS. Na zo'n beetje elke actie komen er klachten dat er altijd te weinig zijn.

Maar goed, even helemaal strak volgens de wet. Had u al betaald? Pas dan is de koop definitief en is er een leveringsverplichting. Maar ja, recht hebben is iets anders dan recht krijgen. Wat simpelweg niet meer te leveren is komt dus ook niet meer. Dan kunt u nog gaan overwegen tot dekkingskoop over te gaan. Oftwel, ergens anders kopen en de meerkosten zijn voor Coolblue. Maar ja, als niemand het meer verkoopt. Kopen via Marktplaats valt er niet onder.

Jammer maar helaas, u hebt in deze dus pech.

Tr
door Trostomaat Aug 25, 2018 om 15:07
239 Antwoorden / Vragen

@neodutchio Wat u zegt is niet 'strak volgens de wet'. Het is niet juist dat de koop pas definitief is als er al betaald is. Een koopovereenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod. Betaling staat daar los van.
De crux is hier waarschijnlijk dat een aanbod om te kopen hier door Coolblue niet zo gedaan is. In de wetenschap dat het onduidelijk was of en hoeveel ze konden leveren, zijn consumenten uitgenodigd om in te schrijven op het product. En uiteindelijk is op volgorde van inschrijving geleverd totdat de voorraad op was.

ne
door neodutchio Aug 25, 2018 om 15:22
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Pas na de betaling komt de verplichting om ook te leveren. Zo lang er niet betaald is, is die verplichting er nog niet.
En inderdaad, het zal hier niet gaan om een overeenkomst, maar om een inschrijving. TS wilde weten wat kon, alleen als er betaald is geweest was er een kansje geweest. Ook al was die maar 0,00001%

Tr
door Trostomaat Aug 25, 2018 om 17:52
239 Antwoorden / Vragen

@Nee, u zei dat een koop pas na betaling 'definitief' is. Dat klopt toch niet? Of betaling vooraf een voorwaarde is om tot levering over te gaan, hangt bovendien van de voorwaarden af.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 27, 2018 om 12:09
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft 'slechts'bericht gehad dat uw order in goede orde is ontvangen' en dat betekent niet dat u bericht kreeg van acceptatie van de order. Als u betaald heeft dan heeft u recht op geld terug maar ook hier mijn advies: niet betalen voordat iets dat besteld is ook werkelijk is ontvangen.

rf
door rfd - Aug 27, 2018 om 14:39
27 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp niet dan aan deze zaak zoveel woorden gewijd worden. Als je via internet iets besteld loop je altijd de kans dat iets uitverkocht is, ondanks dat het nog op de site staat. Daar ga je toch geen schadevergoeding voor eisen? Dat u teleurgesteld bent, dat snap ik.

frits
door frits - Aug 27, 2018 om 16:46
146 Antwoorden / 5 Vragen

daarom heet het limited edition