1a
door 1arie1 Jul 9, 2006 om 18:26
Geldzaken & recht

Creditcard visa

hallo ik heb een vraag over visa creditcard ik heb daar een schuld waar ik al voor bij de gemeentelijke kredietbank loop nou willen zij mijn creditkaart terughebben maar die had ik al vernietigt en weggegooid was trouwens al 4 maanden geblokkeerd maar nu rekenen zij 23 euro per dag erbij dat zij de kaart niet terug hebben inmiddels is er al 8500 euro bij de schuld opgekomen dit is toch belachelijk kan dit zomaar ik ben die kaart dus allang kwijt

1727 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 9, 2006 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je om wat voor reden dan ook een creditcard niet meer gebruikt of kan gebruiken moet je hem door knippen en terugsturen.

Dit staat in de voorwaarden en is o.a. om fraude te voorkomen.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2006 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan de gemmentelijke kredietbank je niet helpen om visa duidelijk temaken dat de card vernietigd is.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2006 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al gezegd word had je de kaart doorgeknipt moeten opsturen naar International Card Services is Diemen.

Visa heeft je bericht gestuurd en gesommeerd om de CC terug te sturen. Daarbij word ook de melding gemaakt dat er € 23,00 per dag in rekening word gebracht dat je de kaart niet ingeleverd hebt.

Je zegt dat er inmiddels € 8500,= is bijgekomen aan kosten. Als je de € 8500,= zou delen door € 23,= dan kom je uit op 370 dagen......  Dat lijkt me nogal veel dus zal die € 8500,= wel uit verschillende kosten bestaan.

Tevens zeg je dat je bij de Gemeentelijke Kredietbank loopt ivm de schuld bj Visa. Ik ga er maar vanuit dat je er een aanvraag voor hulpverlening hebt lopen , want als de hulpverlening al op gang gekomen zou zijn, dan is er al lang wat geregeld met Visa.

Het vernietigen van je CC zonder daar Visa van op de hoogte te stellen is niet zo slim. Hiervoor worden niet alleen de kosten van € 23,= per dag voor gerekend, maar komt er nog een boete boven op voor het niet nakomen van de algemene voorwaarden.

Al met al word dit een duur grapje voor je. Succes en sterkte de komende maanden of jaren.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2006 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u hierover al contact gehad met Visa? Zo nee, neem dan contact met ze op. Als uw kaart al vier maanden geblokkerd is, zullen ze misschien wel begrijpen dat u de kaart heeft vernietigd. De uitdrukking luidt van een kale kip kan men niet plukken. U heeft al schulden bij de Visa en door deze actie/voorwaarden komt u alleen maar meer in de problemen. De kans is groot dat u zover in de problemen komt dat Visa naar al het geld kan fluiten.

U schrijft dat u voor de schuld bij de gemeentelijke kredietbank loopt. Zit u in de schuldsanering? Als dat zo is heeft u een bewindvoerder en deze kan dan vervolgens met Visa onderhandelen.

Als dit allemaal niet mogelijk is geeft u dan zo snel mogelijk aan Visa door dat u uw kaart kwijt bent. U krijgt dan geen nieuwe maar de dagelijkse "boete" stopt dan hopelijk.

sterkte

louisa2

ve
door verwijderd - Jul 10, 2006 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor, maar moet het toch ff kwijt. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is van dit soort antwoorden:

Heeft u hierover al contact gehad met Visa? Zo nee, neem dan contact met ze op. Als uw kaart al vier maanden geblokkerd is, zullen ze misschien wel begrijpen dat u de kaart heeft vernietigd.

Ja en dan begrijpt Visa dat. Denk je dat daarma het probleem is opgelost of dat ze zeggen "nou dan hoeft U de boete van € 23,= per dag met terugwerkende kracht niet te voldoen"?

De uitdrukking luidt van een kale kip kan men niet plukken.

Ja dat was vroeger zo, maar een kip krijgt nieuwe veren en plukken zullen ze. Al moeten ze voor de komende 10 jaar € 10,= per maand moeten plukken, ze stoppen heus niet. Zelf als je leeft op bijstandsniveau heb je nog een aflossingscapaciteit van € 48,= per maand,

U heeft al schulden bij de Visa en door deze actie/voorwaarden komt u alleen maar meer in de problemen.

Denk dat ie dat zelf ook wel beseft

De kans is groot dat u zover in de problemen komt dat Visa naar al het geld kan fluiten.

Euhmm, dus je kan als je problemen hebt ze beter nog groter maken omdat je schuldeisers naar hun geld kunnen fluiten?? Vage en rare opmerking.

U schrijft dat u voor de schuld bij de gemeentelijke kredietbank loopt. Zit u in de schuldsanering? Als dat zo is heeft u een bewindvoerder en deze kan dan vervolgens met Visa onderhandelen.

Een bewindvoerder kan niet onderhandelen, het enige wat een bewindvoerder of curator doet is een inventarisatie maken van de hoogte van de schulden tot men in de schuldsanering gaat. Op het einde van de schuldsanering worden de schuldeisers procentueel uitgekeerd en de overige schuld word als niet meer opeisbaar aangemerkt. Daarbij houd de bewindvoerder toezicht of de regels van de schuldsanering worden nageleefd....... zowel door de sschuldeisers als door de saniet.

Als dit allemaal niet mogelijk is geeft u dan zo snel mogelijk aan Visa door dat u uw kaart kwijt bent

Denk je nu echt dat ze dat geloven na 4 maanden??

. U krijgt dan geen nieuwe maar de dagelijkse "boete" stopt dan hopelijk.

Nee, dat je geen nieuwe krijgt dat lijkt me wel duidelijk, het is geen filantropische instelling. En wat U hoopt is suggestief en dus geen oplossing.

sterkte

louisa2