zv
door zvr96 Jan 28, 2016 om 17:44
Geldzaken & recht

De beste manier om onder een onterechte bekeuring uit te komen?

Hallo, onlangs heb ik een bekeuring gekregen voor het handelen in strijd met verkeersbord C6 (rond bord, rode rand met een auto erin). Het klopt dat ik daar op dat tijdstip en die op locatie was, echter staat in de verste verte van de vermelde locatie dit bord niet. Ik rijd al 3 maanden precies dezelfde route, dus ik kan er ook niet overheen gekeken hebben. Überhaupt heb ik dit bord nog nooit in het echt gezien. Hoe kan ik het best bewijzen dat dit bord er niet staat als ik in beroep ga?

Groeten,

Z

9851 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2016 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Foto('s) van vermelde locatie maken.

Afbeeldingsresultaat voor verkeersbord C6

Dat je dat bord nog nooit gezien hebt ..... je hebt toch wel een rijbewijs naar ik aanneem?

marita567
door marita567 Jan 28, 2016 om 17:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen

daar heb je toch geen rijbewijs voor nodig , dit zie ik nog op mijn fiets ;-)

zv
door zvr96 Jan 28, 2016 om 17:51
Antwoorden / 1 Vragen

Leest U even goed. In het echt, dat wilt niet zeggen dat ik hem niet ken vanuit het theorieboekje. :-)

zv
door zvr96 Jan 28, 2016 om 17:55
Antwoorden / 1 Vragen

Da's een goeie, alleen vraag ik me wel af hoe precies zo'n aangegeven locatie is. Er staat een huisnummer bij, maar zou het bijvoorbeeld ook een zijstraat ervan kunnen zijn? Bedankt.

edrick3
door edrick3 Jan 28, 2016 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zvr96,

Is toch een vaker voorkomend bord. Blijkbaar zit je dan niet veel op de weg.

Geslotenverklaring

Deze borden geven aan wie niet een bepaalde weg mag inrijden. Een voorbeeld hiervan is het Verkeersbord C6. Dat kan dus nooit voor een zijweg gelden.

zv
door zvr96 Jan 28, 2016 om 17:59
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is 'm nou juist haha, ik zit heel veel op de weg voor mijn werk. Ik rijd met een TomTom en die geeft in 99% van de gevallen een signaal als je straat inrijdt waar je niet mag komen. Vandaar dat ik die borden eigenlijk nooit zie.

marita567
door marita567 Jan 28, 2016 om 18:46
1576 Antwoorden / 17 Vragen

dit bord betekent :  gesloten voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen

edrick3
door edrick3 Jan 28, 2016 om 18:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik rijd met een TomTom en die geeft in 99% van de gevallen een signaal als je straat inrijdt waar je niet mag komen. Vandaar dat ik die borden eigenlijk nooit zie.

Dat is natuurlijk geen excuus om zelf niet op te letten!

alfatrion
door alfatrion Jan 29, 2016 om 13:01
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Deze discussie is niet productief. TS rijd niet op wegen waar dit bord staat omdat hij of zij de TomTom gebruikt.

r.kemperman
door r.kemperman Jan 30, 2016 om 10:19
423 Antwoorden / 4 Vragen

En is helaas dus een van de vele mensen die blind op hun navigatie vertrouwen en verbaasd staan te kijken als de verkeersregels ineens veranderd zijn (rijrichting, werkzaamheden)
leer rijden zonder navigatie en gebruik deze alleen op de achtergrond!

marita567
door marita567 - Jan 28, 2016 om 17:49
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo zvr96 ,

Zie hier de informatie van het juridisch loket wat u kunt doen ,

https://www.juridischloket.nl/politie-en-justitie/verkeersovertredingen/bezwaar-verkeersboete

zv
door zvr96 Jan 28, 2016 om 18:05
Antwoorden / 1 Vragen

Top, dankuwel.

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2016 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet in het echt? Hebt u dan wel echt een rijbewijs?

zv
door zvr96 Jan 28, 2016 om 18:05
Antwoorden / 1 Vragen

Jazeker, maar dankzij mijn TomTom worden deze straten vermeden.

aurora1
door aurora1 - Jan 28, 2016 om 17:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welke straat/locatie betreft het?

zv
door zvr96 Jan 28, 2016 om 18:08
Antwoorden / 1 Vragen

Oudenoord 1 te Utrecht

diumenge
door diumenge Jan 28, 2016 om 18:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op streetview zie ik daar alleen bord C2.

jo
door jorisw Jan 29, 2016 om 23:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan best zijn dat er een C6 bord is geplaatst nadat Google de boel heeft gefotografeerd voor Streetview.

r.kemperman
door r.kemperman Jan 30, 2016 om 10:25
423 Antwoorden / 4 Vragen

TS heeft helemaal gelijk in dit geval. Het bord staat daar niet.
Ik heb ook een bon gekregen hiervoor.
Het gaat hier om het berijden van de milieuzone (verboden voor auto's met dieselmotor en van voor 2001)
Het vreemde is dat je geflitst wordt als je de zone UIT rijdt
Bij het inrijden van Oudenoord via de andere kant hangt het bord wel, maar is practisch niet zichtbaar als je uit de zijstraat komt en linksaf Oudenoord in rijdt dan kan je geen kant meer op: je moet doorrijden of een gevaarlijke situatie creëren. Je kan pas draaien bij Oudenoord 2 en wordt dan geflitst

me
door mein33 - Jan 28, 2016 om 17:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@zvr96,

Als u het door u genoemde verkeersbord C6 nog nooit gezien hebt, wordt het hoogtijd dat u tenminste uw theoretische kennis van de verkeersregels en verkeersborden eens op peil gaat brengen.
Als u kunt aantonen (bewijzen) dat het verkeersbord C6 niet op de opgegeven locatie, daar waar u bent geverbaliseert, staat dan kunt u dit bij de rechter aanvechten.

zv
door zvr96 Jan 28, 2016 om 18:04
Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals, in het echt. Ik had 2 jaar geleden 0 fouten op mijn theorie, dus aan mijn borden- en verkeersregelkennis ligt het zeker niet. Ik vraag me wel af van welk gebied rondom de locatie ik het best foto's en andere bewijzen moet verzamelen.

me
door mein33 Jan 28, 2016 om 18:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@zvr96,

Ook als u 0 fouten in uw examen heeft gemaakt dan wil dat nog niet zeggen dat u dan ook alles weet, maar dit terzijde.
U heeft, als het goed is, een exacte plaatsbepaling gekregen waar u de overtreding gepleegd zou hebben. Op dat aangegeven punt kunt u kijken en eventueel foto's maken van de situatie ter plekke. Komt dit bord C6 daar niet voor dan heeft u een punt om dit verbaal aan te vechten.
Succes.

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2016 om 18:04
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Dan heeft u waarschijnlijk al drie maanden het bord met verboden voor auto's helemaal over het hoofd gezien. Hoop niet dat u nog meer over het hoofd heeft gezien. Kan dan best gevaarlijk worden. Ook al schrijft U: haha, ik zit veel op de weg voor mijn werk!

zv
door zvr96 Jan 28, 2016 om 18:07
Antwoorden / 1 Vragen

Aangezien dit bord er NIET staat heb ik NIETS over het hoofd gezien.

r.kemperman
door r.kemperman Jan 30, 2016 om 10:26
423 Antwoorden / 4 Vragen

TS heeft helemaal gelijk in dit geval. Het bord staat daar niet. Ik heb ook een bon gekregen hiervoor. Het gaat hier om het berijden van de milieuzone (verboden voor auto's met dieselmotor en van voor 2001)Het vreemde is dat je geflitst wordt als je de zone UIT rijdtBij het inrijden van Oudenoord via de andere kant hangt het bord wel, maar is practisch niet zichtbaar als je uit de zijstraat komt en linksaf Oudenoord in rijdt dan kan je geen kant meer op: je moet doorrijden of een gevaarlijke situatie creëren. Je kan pas draaien bij Oudenoord 2 en wordt dan geflitst

aurora1
door aurora1 - Jan 28, 2016 om 19:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar vandaan bent u dan de Oudenoord ingereden? Op nr. 1 zit een AH en er is een ventweg naast de hoofdweg die voor AH langs loopt. Ik zie daar overal alleen maar eenrichtingsverkeer. Gaat het om die ventweg?
Heeft u de verbalisant al benaderd?
Dat u 3 maanden die route heeft gereden hoeft nog niet te betekenen dat u die drie maanden niet die verkeersovertreding begaan hebt.

to
door ton079 - Jan 29, 2016 om 12:37
27 Antwoorden / 2 Vragen

Controleer of betreffend bord aan het begin van die straat staat. Zoniet, maak een duidelijke foto.
Op de bekeuring staat vermeld hoe je hier tegen in kunt gaan, met andere woorden, hoe je het kunt laten voorkomen.
Je moet overigens wel eerst de bekeuring betalen wil je het voor kunnen laten komen.
Op de rechtzaak kun je je bewijs tonen. Als je in je recht staat, kun je vrij gesproken worden en krijg je je geld teruggestort. Is mijzelf recentelijk overkomen...

koekeloer
door koekeloer - Jan 29, 2016 om 12:43
562 Antwoorden / 19 Vragen

De route filmen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2016 om 15:24
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ts heft het bord niet op die plaats gezien!

Als het er inderdaad niet staat: foto maken en per omgaande bezwaar maken.Dan nog niet betalen !

hi
door hipppo - Jan 29, 2016 om 15:33
303 Antwoorden / 2 Vragen

Beetje onduidelijke informatie. Wat staat er nu precies aangegeven in die bekeuring? Op welke wijze ben je betrapt, door een foto, filmpje of een agent die je ergens op je route naar Oudenoord 1 het bewuste bord C6 heeft zien negeren? Geef eens een beschrijving van de route waar je hebt gereden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2016 om 20:06
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ps.het bord moet rechts staan wil het rechtsgeldig zijn.

costnix
door costnix Jan 31, 2016 om 10:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar zijn uitzonderingen op, als er geen plaats is aan de rechterkant van de weg.

1paul
door 1paul - Jan 30, 2016 om 08:25
3188 Antwoorden / 0 Vragen

foto's maken van de plek waar u beboet bent...

r.kemperman
door r.kemperman - Jan 30, 2016 om 10:27
423 Antwoorden / 4 Vragen

TS heeft helemaal gelijk in dit geval. Het bord staat daar niet. Ik heb ook een bon gekregen hiervoor. Het gaat hier om het berijden van de milieuzone (verboden voor auto's met dieselmotor en van voor 2001)Het vreemde is dat je geflitst wordt als je de zone UIT rijdt
Bij het inrijden van Oudenoord via de andere kant hangt het bord wel, maar is practisch niet zichtbaar als je uit de zijstraat komt en linksaf Oudenoord in rijdt, dan kan je geen kant meer op: je moet doorrijden of een gevaarlijke situatie creëren. Je kan pas draaien bij Oudenoord 2 en wordt dan geflitst

jo
door jorisw - Jan 30, 2016 om 19:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit nog even te kijken, en ik zie bij de kruising van de Oudenoord en de Kaatstraat een C6 bord staan. Net voor de fietsoversteekplaats als je Oudenoord in rijdt. Kan het om dat bord gaan? Heb je een diesel van voor 2001?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 30, 2016 om 20:08
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Dit wordt een juridisch heel boeiende! Staat het bord er inderdaad wel met onderbond? Erg belangrijk! Heeft u een auto met dieselmotor voor al genoemde datum? Ook van belang en zeker  ook als bij een ja de motor vernieuwd is. Dat s niet af te leiden uit hè kenteken. Er is sprake van volgens mij cassatieberoep Door Knap.

eclipse
door eclipse - Jan 30, 2016 om 20:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Als u al aankomt  dit bord  nooit te hebben gezien? toch benieuwd  hoe U de theorie bent doorgekomen. heeft er een onderbord  aangezeten, met tijden ertussen ? ivm met tijdelijke werkzaamheden in de straat ? dus bijv tussen 0700 uur-1700 uur . Als u voor de politie rechter staat, en  U verteld  dit bord niet te kennen ? wordt een dolle boel   . kansloos.

r.kemperman
door r.kemperman - Jan 31, 2016 om 09:37
423 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is Oudenoord 2.
Aan de paal hangt een witte kast welke een foto van de voorkant van de auto neemt

r.kemperman
door r.kemperman Feb 1, 2016 om 09:04
423 Antwoorden / 4 Vragen

Foto ineens verdwenen. Wat hou ik toch van deze vernieuwde site

r.kemperman
door r.kemperman - Jan 31, 2016 om 09:46
423 Antwoorden / 4 Vragen

Deze borden staan op Oudenoord 94(!!)
Deze zijn niet te zien als je uit de Kaatsstraat linksaf Oudenoord op rijdt

r.kemperman
door r.kemperman - Jan 31, 2016 om 09:58
423 Antwoorden / 4 Vragen

Foto vanuit de Kaatsstraat
Bij het inrijden van Oudenoord kan je de borden(als je ze al ziet) slecht zien.
Je bent gefocust op de fietsers die hier mogelijk het verkeerslicht negeren.
Als je ze wel ziet en beseft dat je hier niet mag rijden, kan je niet anders dan de bocht afmaken.
Op Oudenoord ligt een doorgetrokken streep: een U-bocht is dus niet toe gestaan.
Eerst volgende mogenlijkheid is dus bij Oudenoord 2 alwaar je geflitst wordt

pi
door pieterwolters Jan 31, 2016 om 12:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Op het kruispunt, waar je nog kunt beslissen om rechtdoor te gaan, is het bord te zien. Als je het bord pas ziet als je er vlak voor staat moet je sowieso eens wat aan verkeersinzicht gaan doen. De situatie is niet anders dan bijvoorbeeld bij eenrichtingsstraten waar het rode bord met witte streep bij de ingang van de straat staat.

Verder zijn de milieuzones in Utrecht behoorlijk bekend/berucht dus iemand die claimt al 3 maanden dezelfde route te rijden heeft geen sterk verhaal. Die komt vaker in Utrecht. Als je voor de eerste keer van je leven in Utrecht komt zou je nog misschien kunnen zeggen dat je niets van een milieuzone wist.

r.kemperman
door r.kemperman Feb 1, 2016 om 09:03
423 Antwoorden / 4 Vragen

Als je vanuit de Kaatstraat Oudenoord op wil rijden, dan zie je deze rij aan borden niet.
Je zit in de bocht en je let daar op de fietsers en voetgangers.
Als je al die borden al ziet en alle gegevens snel kan interpreteren dan kan je je bocht niet meer afbreken in verband met het verkeer achter je.

Ik heb zelf ook deze boete gekregen en ben op een vrije dag gaan kijken hoe het daar zit en dan blijkt dat het niet overzichtelijk is