hpkist
door hpkist Jul 31, 2020 om 15:08
Geldzaken & recht

De klarna bank te Amsredam on betrouwbaar

Krijg steeds aanmaningen maar nooit voordetijd een factuur
bij een bestelling van een artikel is van Wihs enKlarnabank te Amsterdam

H.P.Kist

3278 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2020 om 15:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klarna is een betaalprovider. De factuur zit toch bij de spullen van Wish?

newmikey
door newmikey - Jul 31, 2020 om 15:26
830 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee wie Wihs en Klarnabank zijn. Klarna is geen bank als u dat bedrijf bedoelt dus die geeft ook geen facturen. Ik zie dat iemand anders Wish ervan gemaakt heeft. Als dat klopt dan moet u bij de verkoper die via het Wish platform verkoopt zijn voor een factuur. Meestal gaat dat gewoon per emil bevestiging of via uw account op de site.

diumenge
door diumenge - Jul 31, 2020 om 15:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is toch simpel, als je spullen bij Wish koopt dan moet je daar voor betalen. Als je kies voor achteraf betalen dan moet je nog steeds betalen, via Klarna. Je krijgt dan mails met links waar je kan checken wanneer je moet betalen. Goed gebruik is om dat tijdig te toen en in ieder geval na ontvangst van de goederen.

hpkist
door hpkist - Jul 31, 2020 om 15:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een bestelling van Wihs krijg nooit een factuur maar wel een Aanmaning van de Klarna bank Krijg daar
Krijg daar nooit een fatsoenlijk antwoord op van Wihs niet en Klarna bank OOK niet
ze draaien er maar om heen steeds weer om heen
H.P.Kist

diumenge
door diumenge Jul 31, 2020 om 15:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar direct betalen.

Je
door Jeff59761 Jul 31, 2020 om 16:25
43 Antwoorden / 1 Vragen

verwijderd

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2020 om 15:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, als u slechte ervaringen heeft is mijn advies: daar niet meer bestellen. Er zullen ongetwijfeld klachtmanieren zijn maar of formeel klagen zin heeft? Lijkt mij niet gelet op de voorwaarden waar u al naar verwzen werd.

Donuts
door Donuts - Jul 31, 2020 om 15:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik bestel nooit bij Wish, maar staat de factuur niet gewoon in uw account? Of is de factuur misschien in uw spammap terecht gekomen?

Edit: Klarna is betrouwbaar.

ma
door malty - Jul 31, 2020 om 15:55
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als u regelmatig Klarna gebruikt hun app maar downloaden of inloggen op Klarna.com.
Ziet u welke facturen open staan en wanneer deze betaald moeten zijn of een weekje uitstel vragen.
U kunt ook een herinnering instellen, nooit meer te laat met betalen.

Je
door Jeff59761 - Jul 31, 2020 om 17:03
43 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop nooit op wish maar gebruik al jaren klarna en die sturen keurig op tijd de factuur en als die verlopen is ook nog een kosteloze herinnering van 14 dagen dus ik geloof niets van dit verhaal. zelfs als je de betaaltermijn zelf hebt verlengd krijg je nog steeds 14 dagen de tijd na het verlopen van de termijn zonder extra kosten.

mi
door miennaamishaaz - Jul 31, 2020 om 17:16
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wish is een extreem slechte site om te kopen.
ze gebruiken Dynamic pricing. wat betekend:

Persoon a {gebruikt een macbook} deze zoekt op zonnebrillen vind Produxt XXYYYXX ziet dat de prijs 15 euro is
Persoon B: Gebruikt de Goedkoopste smartphone die je kan kopen vind hetzelfde product XXYYYXX maar die ziet dat de prijs 10 euro is.

Hierdoor koop ik dus niet op wish, omdat je nooit zeker weet wat de prijs is.
Daarnaast zie je de verzendkosten pas bij het afrekenen.
Bij aliexpress zie je dit op de Listing page

justmeagain
door justmeagain Aug 1, 2020 om 00:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ben voor dynamische prijzen. Als je een dure iPhone kunt betalen kun je ook wel een paar euro meer voor je zonnebril betalen. Als je een oude smartphone of laptop hebt ben je blij dat de prijs wat lager is veelal heb je dan namelijk minder te besteden.
Dat is op zich geen heel slecht systeem. In de luchtvaart, reiswereld en bijvoorbeeld bij Tesla werkt het net zo, alleen kijken ze dan niet naar je device maar naar tijd en belangstelling voor de producten.

mi
door miennaamishaaz Aug 1, 2020 om 13:05
725 Antwoorden / 1 Vragen

@justmeagain.

Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat je nooit weet wat echte prijs is van een product.
in dit voorbeeld gaf ik een zonnebril. maar het kan net zo goed een Speaker zijn, die 10x zoveel kost.
dan is het verschil rond de 50+ euro.
Vind je dan nog steeds het Dynamic pricing systeem goed?

Stel iemand krijgt een oude Macbook van een kennis. deze heeft altijd op wish gekocht. maar ziet ineens dat de prijzen die hij betaald zijn gestegen met meer dan 50%. Zou dit dan ook nog redelijk zijn?

Aliexpress doet het wel beter, die hebben 1 vaste prijs. ongeacht het apparaat wat je gebruikt
al gebruik je een Supercomputer om op de site te kijken voor een nieuwe "Broek" dan zie je dat die net zo duur is als op een goedkope laptop
{ja je krijgt wel wat korting als je de app gebruikt maar dit is hooguit een paar eurocent}