deheugden
door deheugden May 9, 2009 om 12:32
Geldzaken & recht

Defecte pas postbank

wij kunnen geen geld meer uit de automaat halen. Nu hebben wij gebeld met de postbank en zij zeggen dat de pas kapot is; kosten 7.50

De pas is altijd in het doosje bewaard en ziet er nog goed uit. Is het dan normaal dat ik 7,50 moet betalen. Is het neit de plicht van een bank om te zorgen voor een werkende pas???

1424 10 Rapporteer

kiran
door kiran - May 9, 2009 om 13:34
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@deheugden

Klopt! ING pas kaduuk = nieuwe betalen.

"De pas altijd in het doosje en ziet er nog goed uit".

Magneetstrip goed opgepoetst?

"Nu hebben wij gebeld".

Kunnen ze door de telefoon zien wat er aan de hand is? 'Binnen' pinnen lukt ook niet?

"Is het niet de plicht van een bank om te zorgen voor een werkende pas???"

Tuurlijk, maar scheuren/slijtage e.d. is voor eigen rekening.

Weet niet of u nog de blauwe Postbank-pas hebt, en nog één in reserve? Anders even wachten, de oranje ING komt eraan. DIE omzetten is gratis.

deheugden
door deheugden - May 9, 2009 om 20:30
41 Antwoorden / 37 Vragen

blauwe en geen in reserve; dus we moeten wel. maar wat als ze opeens een oranje sturen ipv een blauwe...dan zou ik misschien kunnen aankaarten dat de 7 euro 50 onterecht is aangezien ik een blauwe kaart had en zij toch al de oranje gingen opsturen, toch? er moet toch wel een manier zijn om service te krijgen; 7,50 betalen is in mijn ogen namelijk geen service.

gladdeharry
door gladdeharry - May 10, 2009 om 09:21
463 Antwoorden / 14 Vragen

Alle blauwe Postbankpassen worden vervangen door een oranje ING pas.U zou even met de ING kunnen bellen met de vraag of ze die van u niet wat sneller kunnen vervangen of gewoon gratis alvast de oranje kunnen sturen.

kroonmeester
door kroonmeester - May 11, 2009 om 02:26
457 Antwoorden / 45 Vragen

Knap dat je nog met de Postbank kon bellen.

Al de 'Postbank' betaalpas schoongevreven? Een andere geldautomaat van ING of van een andere bank geprobeerd om geld op te halen?

lx
door lxa - May 12, 2009 om 02:36
47 Antwoorden / 0 Vragen

Wat knap dat u met de postbank kan bellen.

En als u een nieuwe pas krijgt dan krijgt u nooit meer een blauwe.

Soms is het even schoonwrijven inderdaad genoeg.
En misschien ia het wel uw schuld dat de pas niet meer werkt.
dat kunnen ze niet ruiken over de telefoon, zeker niet als u belt met een niet bestaande bank :D

harrie
door harrie - May 12, 2009 om 07:54
765 Antwoorden / 36 Vragen

Een probleem met de pasjes is dat de magneetstrip kwetsbaar is en gewist kan worden door een magnetisch veld.

In de winkel bijv. door een ontkoppelaar van een wafer of een detectieplaat voor andere beveiligingen.

Thuis bijv. luidsprekers, leg je pasje een poosje op de luidsprekerbox en het is meestal gebeurd met de pas. Iets wat de bank niet aan te rekenen is.

deheugden
door deheugden - May 14, 2009 om 12:28
41 Antwoorden / 37 Vragen

LoL, begrijp hem. maar ik had het nummer van een postbank brief gehaald, vandaar . Het tarief bleek bel omhoog gegaan te zijn van 5 naar 10 cent.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 14, 2009 om 12:29
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag de Heugten,

Je schrijft: "De pas ziet er nog goed uit."

Op de vergulde contacten van de pas zit soms een isolerend filmpje van iets dat op je vinger zat. Kan zelfs onzichtbaar zijn.

Dè methode om deze vergulde platte contacten te reinigen is door er met vlakgom (gummetje om potlood uit te gummen) over te wrijven en met een schone zakdoek o.i.d. de resten te verwijderen.
Dit is een over meer dan 40 jaar beproefde en succesvolle methode.

Probeer hierna nog eens of de pas te lezen is.

Hardware ERror MAN. (gaf les in flappentappers)

deheugden
door deheugden - May 14, 2009 om 12:29
41 Antwoorden / 37 Vragen

Heeft idd geholpen. helaas is de pas al ebsteld en moet ik gewoon die 7,50 betalen(vind het krom, maar ja).

bedankt iedereen voor het meedenken.

wd
door wdevroege - Jun 24, 2009 om 19:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn postbank pas in nu voor de tweede keer defect en ik ben bij de ING geweest ze zeggen dat word een nieuwe pas, ik dacht dit klopt niet en heb simple mijn rekening opgezegd ben nu tijdelijk bankloos.