door wimpy50 Aug 9, 2006 om 18:28
Geldzaken & recht

Dienstauto en fiscale bijtelling

Heeft minister Veerman ook 25 % moeten bijtellen voor het prive gebruik van zijn -auto van de zaak- ????

307 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jazeker, volgens de media wel. hij geeft aan zelf de benzine e betalen. op die voorwaarden wil ik zijn sedan ook wel een tiojdje rijden om naar een camping te rijden in frankrijk, ik heb daar geen huis

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar je al niet wakker van kan liggen.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

gebruikt hij hem dan privé ?
En zo ja, dan zal hij het zelfde aangeslagen worden als een ander,of vult hij een ander belastingformulier in dan een ander?

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat Veerman een komkommerslachtoffer is. de media weten niet wat ze moeten brengen. Die Kerel werkt zich een slag in de rondte 80 a 100 uur per week voor een relatief laag loon. Gaan we lopen zeiken dat hij twee keer naar frnakrijk is geweest met de auto van de zaak.

OOOOHHHHHOOOOOO WAT STOUT

Gelukkig doet Wimpie nooit iets verkeerd! Roomser dan de Paus, of iets met stenen werpen voor gij die zonder zonden seit.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2006 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

de wet geldt toch voor iedereen??

of mag een lid van de regering -die een voorbeeldfunctie heeft- buiten de wet blijven??

Let op, dit is wel belastinggeld

ve
door verwijderd - Aug 11, 2006 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimpy heeft in mijn visie gelijk.

En wel om de volgende reden:

Ik rij een leuke auto van de zaak, maar ik schrijf keurig elke kilometer op. Zo voorkom ik de bijtelling.

Stel nu dat ik afgelopen week met de auto naar Duitsland op vakantie was gegaan en ik had in die week meer dan 500 kilometers gereden. Dan hang ik voor de bijtelling van 22% van de cat.waarde voor heel 2006!!!! Ik heb immers de marge van 500 kilometer overschreden en dus heb ik voor heel 2006 de bijtelling aan mijn broek.

De 500 km geldt namelijk niet voor de periode waarin je die kilometers rijdt, maar per jaar. Weet je dit niet en denk je: "ik ga een maand op vakantie, dus ik krijg 1 maand bijtelling". Dan komt die vakantie je duur te staan. Bij een auto met een cat.waarde van € 30.000 komt dat neer op ruim € 3.000 netto!

Dus Veerman moet in mijn visie een naheffingsaanslag van de fiscus krijgen! Dat hij zich een slag in de rondte werkt in 's lands belang en tegen een laag uurinkomen is zijn keuze geweest. Hij heeft een publieke baan en in die zin een voorbeeldfunctie.

Als we zo iedereen gaan vrijstellen, dan ga ik ook claimen dat mijn werk erg belangrijk is en dat ik een vrijstelling wil voor het voeren van de KM-administratie!

Geen dubbele standaarden!

Groet, C.