Dienstverlening Rabo
Onlangs ontvingen wij onze nieuwe verzekeringspolis van Interpolis. Op een premie van € 417,45 betalen wij € 100,59 'Dienstverlening Rabobank', ongeveer een kwart van de totaalrekening dus. Wij vinden dit bedrag erg hoog. Zowel de Rabobank als Interpolis geven geen goede verklaring en beide partijen verwijzen naar elkaar. De Consuwijzer verwijst ons door naar de AFM of naar de Nederlandse Bank. Dit vinden we te ingewikkeld worden. Misschien kunt u ons helpen? Klopt het dat dit normale tarieven zijn voor dienstverlening? Graag uw reactie. Met vriendelijke groet, [edit redactie]
100 euro per jaar is 8 euro per maand en voor dat geld zorgt de Rabobank/Interpolis dat er iemand beschikbaar is om je te helpen bij vragen en schadeafhandelingen. Het bedrag lijkt me niet onrealistisch.
Niet onrealistisch? Het ligt er maar helemaal aan wat voor verzekering dat is en bij schade verwijst de Rabo door naar Interpolis.
Zij incasseren de premie en de provisie, that's all.
Hallo anna120,
Een reactie van Interpolis op een zelfde vraag:
Beste meneer of mevrouw,
U geeft aan dat u het er niet mee eens bent dat u samen met de verzekeringspremie voor uw Alles in één Polis ook een vergoeding betaalt aan de Rabobank voor de dienstverlening. Graag geef ik hier onze reactie.
De Rabobank en Interpolis staan samen voor transparante vergoeding. U kunt bij de Rabobank voor vragen en advies terecht via internet, telefoon of via de bankkantoren. Ook geven zij u inzicht en overzicht van uw verzekeringen op Rabobank.nl, waar u ook uw verzekeringen zelf kunt aanpassen. Hiervoor ontvangen zij een vergoeding.
Deze vergoeding was voorheen gekoppeld aan de premie (in de vorm van een provisieprecentage) en dat is nu veranderd. Rabobank en Interpolis hebben gekozen voor een vaste vergoeding per afgesloten verzekering voor de werkzaamheden van de Rabobank. Dit is in onze ogen rechtvaardiger dan een vergoeding (zoals eerst gold) die afhankelijk is van het premiebedrag van uw verzekeringen.
Uw lokale Rabobank kan u alles vertellen over de genoemde dienstverlening en het bedrag dat zij daarvoor ontvangen. Als u hier meer informatie over wilt, kunt u contact opnemen met uw adviseur van uw lokale Rabobank.
Met vriendelijke groet,
Interpolis
(klachten@interpolis.nl)
Op 15/6/2011 schreef Interpolis op de site:
Vaste vergoedingen
Tegelijkertijd met het transparant maken van de vergoeding passen Rabobank en Interpolis ook de wijze waarop de vergoeding wordt berekend aan. In plaats van een provisie (percentage van de premie) hanteren ze vaste vergoedingen die in verhouding staan met de inspanningen die de Rabobank levert om de klant van dienst te zijn.
Behalve voor afsluiten en tussentijds wijzigen van de verzekering, kan de klant ook bij de bank terecht voor advies over wat wel en wat niet te verzekeren. Periodiek controleert de bank of de verzekeringen nog up to date zijn. Indien nodig neemt de bank contact op met de klant. Als vergoeding voor de dienstverlening zijn er twee tarieven. Er is een tarief van € 2,50 en € 1 per maand. Het lagere tarief geldt voor verzekeringen waar de Rabobank minder werk aan heeft.
Ik zou dus toch nog eens een verklaring voor het (hoge! bedrag vragen!
Met vr.gr.
[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 dec 2013, 15:41]Niet onrealistisch? Het ligt er maar helemaal aan wat voor verzekering dat is en bij schade verwijst de Rabo door naar Interpolis.
Zij incasseren de premie en de provisie, that's all.
Dat laatste is natuurlijk niet waar. Als je een verzekering hebt en je gaat iets claimen moeten er wel mensen of resources beschikbaar zijn om die claim af te handelen. Dat kan je niet pas gaan inregelen als er een claim binnenkomt.
Precies en als je dan de Rabo belt, verwijzen ze naar Interpolis. Zij hier al verscheidene vragen over geweest.
Hartelijke dank voor jullie reacties.
Tijger 1: het betreft een alles in 1 polis: meerdere verzekeringen dus.
Pieterwolters: ja, natuurlijk moeten er mensen zijn die vragen beantwoorden, maar toch blijft het o.i. een relatief hoog bedrag. Ook vreemd dat dit niet in de premie wordt verwerkt.
En edrick 3: we hebben soortgelijke brieven ontvangen en we hebben gebeld met de lokale bank met als antwoord dat het vastgestelde bedragen zijn.
Toch even een voorbeeld: als je bij je drogist advies vraagt over een product wordt de prijs toch ook niet verhoogd met 25%?
We beraden ons nog op nadere stappen.
Ik neem aan dat u bedoelt met meerdere verzekeringen, opstal inboedel, AVP.?
Is dit de eerste keer dat u dit bedrag moet betalen? En is ook de premie aardig gedaald? Eerst kregen ze provisie, nu dit, dus de echte premie moet lager zijn.
Uw voorbeeld van de drogist snijdt geen hout. U vraagt niet eens advies. De Rabo incasseert de premie. Dus de drogist verkoopt u een flesje parfum en rekent daarnaast 25% extra, omdat u wellicht in de loop van het jaar een ander geurtje wil hebben. En als u dan komt, vraagt hij, beviel dat andere luchtje niet of is het op?
En in de loop van het jaar kijkt de Rabo wellicht of uw inboedelverzekering en ga maar door nog up to date is. Maar als er schade is, dan doet de Rabo niets, maar moet u naar Interpolis.
Ik zou het wel weten, overstappen naar een andere verzekeraar. Kunt u allemaal zelf via internet. Dat adviseert de Rabo ook.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer