fe
door ferrets Apr 14, 2010 om 19:10
Geldzaken & recht

Discount Card Europe

In 2005 ben ik (blijkbaar) als lid van de dierenknip ook lid van de Discount card Europe geworden.
In februari 2008 kreeg ik van een deurwaarderskantoor een sommatie om achterstallig lidmaatschap te betalen. Hierop heb ik gevraagd waar het over gaat en om bewijsstukken gevraagd.
Naar ruim 4 maanden een reactie maar geen bewijsstukken.
Eind 2008 klopt er ineens een ander deurwaarderskantoor in naam van de Discount card aan. Of ik wil betalen (1 jaar + kosten). Uiteindelijk heb ik dit gedaan eind december 2008.
Hoewel opgezegd heb ik nu.. in 2010 weer een factuur gekregen.
Hierop heb ik gebeld (0.80/min met een max van 40 euro!) geen enkele reactie een blijvend herhalen van: u moet aangetekend opzeggen.. maar tegenwoordig kan het ook via e-mail (geen e-mail adres op de factuur), wij hebben niets ontvangen, u kunt opzeggen via e-mail.
Na wederom opzeggen via e-mail (en aangetekend schrijven) krijg ik de volgende dag een antwoord terug waarin mij gesommeerd wordt om een kleine 60 euro te betalen.
Vreemd op de toegestuurde accept staat 25 euro!
Om tekst en uitleg gevraagd, het antwoord: over 2007 is niet betaald.
Inmiddels dus weer niet een jaar betaald.
Wederom gemaild en gevraagd om de algemene voorwaarden uit 2005!! (in 2008 ook al niet gekregen) en een overzicht van gedane betalingen, hoe verkregen, van welk rekno. enz.
Ik heb hele sterke twijfels over dit bedrijf en die worden alleen maar groter.
Een deurwaarder interesseert dit niet.. die incasseert en ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Uiteindelijk komt het er op neer dat je moet betalen, blijft betalen en steeds meer moet betalen.
Bewijsstukken kunnen (willen?) zij niet overleggen.
Ik zou eigenlijk wel willen weten of er nog meer gedupeerden zijn.

3623 1 Rapporteer

jo
door joachim1964 - Mar 2, 2012 om 07:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Op 01-03-2012 krijg ik een vordering van Intrum Justitia om een bedrag van E65,32 over te maken,omdat ik zogenaamd een vordering van 25 euro open zou hebben staan van 18-09-2008 bij een bedrijf "discount card europe".
Tot gisteren had ik nog nooit van dit bedrijf gehoord en na wat gegoogled te hebben over dit bedrijf kwam ik erachter dat dit gewoon oplichterspraktijken zijn.
Mijn gegevens waren trouwens ook onjuist:
zo waren mijn initialen niet correct en mijn email-adres was mij ook onbekend,
en was er over mij zo weinig bekend bij Intrum Justitia dat iedere Mafkees deze gegevens over mij gewoon kan vinden!!!!
Hoe is het toch mogelijk dat een bedrijf als Intrum Justitia met zulke MAFIA BEDRIJVEN in zee gaat???

Hoe kan ik mij wapenen tegen deze praktijken?
Moet ik dit bedrag nu betalen of kan ik andere wegen bewandelen?

Graag zou ik advies willen ontvangen......

Bij voorbaat dank.