sc
door schi9196 Jan 19, 2007 om 20:01
Geldzaken & recht

Downloaden modelbrief van adviseur Raed

Bij Raed kan je een Modelbrief 'bezwaar bij Incassobureau ' downloaden  waarin hij dat aanbiedt. Kan dat in zijn antwoord aan iemand niet meer terugvinden. Graag reactie, Raed!

Groet,   Schi9196

351 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze site vindt u wat u zelf aan uw schulden kunt doen. schulden ...

Op bovenstaande pagina kan je voorbeeldbrieven halen.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/page/pagina.php?pag=42

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read, even nieuwsgierig ;-)

-Een handtekening op een kruisjesachtergrond kan wel.-

bedoel je tegen copieëren of inscannen ? omdat dit door achtergrond dan niet lukt  ?

Maar `overtrekken` (met pen bv) lijkt me dan nog wel mogelijk.........

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankjewel voor deze reactie. Kan ik alleen die tekst van jou uitprinten? Als ik op 'afdrukvoorbeeld' klik, krijg ik het hele scherm als afdrukvoorbeeld.

In elk geval bewaar ik je voorbeeld, dan kan ik 'm tóch gebruiken.

Je bent wel een kei in goede advisering he, met 5 ***** aan de top.

Groet, Schi9196

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, selecteer de tekst, copieren en bv opslaan in word, dan kun je zelf je gegevens invullen. En/of het geselecteerde deel printen, kies bij je printer `selectie`afdrukken.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Schi9196,

Ik denk dat je dit raamwerk bedoelt:

Model incassobureau-brief

Schrijfschema bewaarschrift aan incassobureau of deurwaarder:

Schrijf dit incassobureau een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging), met daarin:

(naam)

(etc)

...dat je de firma (naam van de firma) niets verschuldigd bent omdat je met hen geen overeenkomst hebt

...dat je verzoekt om een (door jouw) getekend of ander wettelijk bewijsstuk dat je wel een overeenkomst met (naam van de firma) zou hebben

...dat je hen (het incassobureau dus) geen kosten verschuldigd bent omdat je de opdrachtgever niets verschuldigd bent

...dat je een eventuele rechtsgang en vonnis met vertrouwen tegemoet ziet en dat je hen aansprakelijk zult stellen voor de bijkomende gerechtelijke kosten

...dat je deze brief hebt opgesteld in overleg met je rechtsbijstandadviseur (ook al is dat niet waar, een beetje bluffen mag wel)

…dat je graag de gevraagde bewijzen binnen 14 dagen na dagtekening tegemoet ziet , en dat je als je binnen dit termijn niets hebt ontvangen, de zaak als afgedaan beschouwt.

...dat je onder geen beding zult betalen!

(eigen naam)

(adres)

Let wel, hoe harder zij dreigen met een vonnis en een deurwaarder (doen ze altijd als hun zaak zwak staat), hoe eerder zij afhaken als je behoorlijk tegengas geeft en laat merken dat je niet onder de indruk raakt van hun gespierde taal.

Voor één ding moet je wel zorgen. Schrijf onder je brief wél je volledige naam. Maar zet er niet je handtekening op. Sommige bedrijven schrikken er niet voor terug om via via deze handtekening te misbruiken op een orderbevestiging of kontrakt. Een handtekening op een kruisjesachtergrond kan wel.

Je dient een kopie van de brief aan de opdrachtgever in dit geval dus (naam van de firma) te sturen.

P.S. als het een fatsoenlijk incassobureau is dat is aangesloten bij de branchevereniging, dan zijn ze verplicht om je het gevraagde bewijs van jouw (zogenaamde) getekende overeenkomst met (naam van de firma) of anderszins binnen twee weken toe te sturen.

Zorg er voor dat je ook van deze brief een kopie voor jezelf houdt!

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@goedemiddag stacey,

Het kruisjesachtergrond zorgt er in elk geval voor dat scannen en copiëren onmogelijk is. Overtrekken is dan in principe nog wel mogelijk maar dat eindresulktaat is door een schriftkundige altijd te ontmaskeren. Het beste is gewoon om NIET je handtekening te zetten maar wél gewoon je naam en adres.

Collegiale groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Raed, ik heb 'm uitgeprint. Ik wilde 'm alleen maar achter de hand hebben, kijken hoe jij zoiets nou zou schrijven naar zo'n incassobureau. Gelukkig heb ikzelf nooit schulden gehad. Dus altijd eerst sparen, dan pas kopen. Als je niet kunt sparen, kan je ook niet afbetalen (wat vaak meer kost). Dat is mijn motto.Wij (3 familieleden) hebben schuldhulp verleend aan een familielid, is heel goed gegaan, dat is haar redding geweest.

Nu opeens begint een bepaald incassobureau weer te dreigen over een reeds betaalde nota uit 2005, was 26,00 euro, is nu 83,00 euro. In 2006 nooit enige aanmaning gehad. Gelukkig hebben we betaalbewijzen. Het zijn soms echte schoften. Vooral als je leest dat incassobureaus soms schulden kopen van een schuldeiser en er daarom zoveel mogelijk uit willen halen. Ik vroeg dat Incassobureau om een duplicaatnota: hadden ze niet in hun dossier. Ben heel benieuwd naar het onderwerp Incassobureaus in Kassa van vanavond.

Groet, Schi9196

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Binka, voor je meedenken!

Groet, Schi9196

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag shi9196,

Dank je voor het compliment. Wel moet je je niet blindstaren op het aantal punten en sterren in deze rubriek. In mijn geval is meer dan de helft van het aantal punten "verdiend" doordat topicssarters per abuis op de verkeerde button klikken als ze reageren. Als je uitgaat van een gewogen score, dan zijn freya, brynnar, hutch, cannacampo en phinder de werkelijke experts bij Vraag&Antwoord.

Vriendelijke groet, Read.