no
door noontje23 Jun 1, 2010 om 18:50
Geldzaken & recht

DSB krediet afgelost, toch nog BKR

Ik heb een vraagje. Een paar jaar geleden hebben wij een krediet bij de DSB Bank afgesloten. Eind 2008 is deze volledig afgelost, welliswaar met enige achterstand maar toch is dit krediet volledig afbetaald.
Nu heb ik onlangs een BKR toets voor mezelf aangevraagd en tot mijn verbazing zag ik een slechte codering, er stond ook bij: nog openstaand! Met andere woorden, het is destijds niet aangepast naar wel afbetaald.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat deze codering word aangepast? Aangezien de DSB failliet is, weet ik niet waar ik me moet melden.

4646 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

noontje23

In dit geval zou ik die vraag stellen aan het BKR:

Bezoekadres: Dodewaardlaan 1
Tiel
Postadres: Stichting Bureau Krediet Registratie
Postbus 6080
4000 HB Tiel

Telefoon: 0900 - 257 84 35 of 0900 – BKR TIEL (€ 0,15 per minuut)

Bent u van mening dat de gegevens die u heb ingezien onjuist zijn? Dan kunt een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld [u]of[/u] bij het BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.

Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB, Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 (€ 0,15 per minuut).
(bron: www.bkr.nl)

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zou in eerste instantie dan de curatoren moeten aanspreken.

Houthoff Buruma
mr. R. Schimmelpenninck
mr. J. Kuiper

Gustav Mahlerplein 50 Postbus 75505
1082 MA Amsterdam 1070 AM Amsterdam

T +31 (0)20 605 60 00 KvK Amsterdam nr. 3421618
F +31 (0)20 605 67 00

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij, dan kunt u zich alle verder moeite te sparen, blijft de notering in uw geval tot 2013 staan. Achterstand oplopen is registratie krijgen! Aflossing van het krediet is geen reden om de negatieve codering te verwijderen. Dat lukt pa na 5 jaar.
Dus brieven schrijven en naar de curator gaan is zinloos.
Helaas

Mastag

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanden bosch schreef op dinsdag 1 jun 2010, 19:47: U zou in eerste instantie dan de curatoren moeten aanspreken.

Houthoff Buruma
mr. R. Schimmelpenninck
mr. J. Kuiper

Gustav Mahlerplein 50 Postbus 75505
1082 MA Amsterdam 1070 AM Amsterdam

T +31 (0)20 605 60 00 KvK Amsterdam nr. 3421618
F +31 (0)20 605 67 00

Dhr. Kuiper is per vandaag opgestapt. Ben Knüppe is zijn opvolger.
Bron: Financieel dagblad

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Mastag

er stond ook bij: nog openstaand! Met andere woorden, het is destijds niet aangepast naar wel afbetaald

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Sonjaatje
Dit is minder relevant, de ts geeft duidelijk aan dat er tijdens de looptijd achterstanden zijn geweest. Daardoor is de codering een feit. Dat het krediet nog openstaat is binnen een paar dagen op te lossen. Als de DSB een melding geeft dat het ingelost is, is dit zo aangepast. Maar de codering blijft toch echt 5 jaar staan.

MAstag

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat me idd op het 'nog openstaand'. De codering blijft idd 5 jaar staan, dat begrijp ik maar het gaat me dus idd om de nog openstaand!!

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

De codering blijft dan wel 5 jaar staan maar bij mijn weten is dat 5 jaar NA volledige aflossing van het saldo en dus niet langer openstaand. Daardoor is de term 'openstaand' wel degelijk van belang en dien je hoe dan ook in elk geval DAT veranderd te krijgen, dus contact met de curatoren heeft wel degelijk zin als de 5 jaar pas ingaan na inlossing en dus niet langer 'openstaand'.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel degelijk van belang om de codering aangepast te krijgen, zoals johanni ook aangeeft. De codering "nog openstaand" blijft staan zolang de DSB dat niet aanpast naar "afgelost" en verdwijnt dus niet na 5 jaar.