mandalagirl
door mandalagirl Oct 16, 2006 om 02:28
Geldzaken & recht

Dubbele afschrijvingen door de POSTBANK

Vorige week heb ik een overboeking gedaan via mijn postbank.nl

Tijdens de overboeking kreeg ik de melding dat de opdracht was geweigerd. Er stond duidelijk bij vermeld dat de betreffende opdracht NIET was uitgevoerd.
Dus ik ga naar de geweigerde opdracht en verzend deze een tweede keer.
Ja, hij doet het!

Ja,ja, maar toen ik daarna op mijn rekeningoverzicht keek, was het bedrag 2 keer afgeboekt.

Nu doe ik vanmiddag een andere betaling, alles verloopt prima.
Vanavond bekijk ik mijn rekening overzicht, en WÉÉR de opdracht twee keer afgeschreven.

Ik durf geen overboeking meer te doen via het internet.

Wat kan ik  het beste doen?
De postbank mag  geen geld terugboeken van een andere rekening.
Wie draait hier nu voor op?

Mvg,

Chantal




794 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2006 om 07:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wegens digitale files, nooit 2x doen, gewoon bewaren en opslaan, en pas vele uren later kontroleren of het al is uitgevoerd...


Ik had zaterdag 4 betalingen en 3 geweigerde, en zondagochtend was er 4x toch geboekt, en dus alle wel afgeschreven..


Het is dus de digitale file tussen de Postbank, en alle Nederlanders die snel willen...


U kunt zowel het bedrijf als de postbank vragen, maar de ontvanger werkt meestal het snelste retour, als deze een online rekening heeft, en sommige boeken automatisch terug..


Dus voortaan even wachten... NOG NIET OVERGEBOEKT, MOET ER DUS EIGENLIJK STAAN.....

ve
door verwijderd - Oct 16, 2006 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is geen kwestie van snel willen zijn, de inmiddels twee keer afgeboekte opdracht staat nog steeds onder de geweigerde opdrachten (mét vermelding dat deze opdracht NIET verwerkt is) .

Wordt deze dan dadelijk nog een derde keer afgeboekt?

De opdracht die gisteren twee keer is afgeboekt was vlekkeloos verlopen, geen weigering.
Maar wél 2 keer afgeschreven.

Er zit dus gewoon een fout in de site van de postbank en de verwerking van de opdrachten !

De ontvanger van mijn eerste opdracht heb ik benaderd om het geld terug te storten maar geeft niet thuis,
dus nu zit ik mooi te kijken.

Chantal




ve
door verwijderd - Oct 16, 2006 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag mandalagirl,


Heel vervelend wat je overkomt. Ik heb het de vorige week ook 1 keer gehad dat ik na een afboeking een blad voor mijn neus kreeg met daarop zoiets als "de activiteit is niet uitgevoerd". Omdat ik alles wél goed had gedaan twijfelde ik en heb eerst op mijn rekening overzicht gekeken. Daar bleek dat het bedrag (1234 euro) wél was afgeboekt. Dus sowieso moet je bij zo'n melding wel eerst je rekeningoverzicht checken. Maar met dit alles schiet jij natuurlijk geen meter op. Ik zou een schriftelijke klacht indienen bij de Directie van de Postbank en eisen dat zij de twee bedragen zelf terugboeken. Het is een fout van de site en daar zijn zij verantwoordelijk voor! Schrijf er ook maar meteen bij dat als zij weigeren je verzoek uit te voeren, je dan een klacht zult indienen bij de Geschillencommissie Banken in Den Haag en dat je alle kosten op hen zult verhalen.


Sukses, groeten, Read. 

ve
door verwijderd - Oct 16, 2006 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mandalagirl² de postbank kan inderdaad geen bedragen terughalen die naar een rekening zijn overgemaakt naar een rekening bij een andere bankinstelling. Zij kunnen wel - en doen dat ook is mijn ervaring - een schriftelijk verzoek doen.


Als u weet naar wie de betaling is gegaan kunt u zelf ook actie nemen, sterker nog, ik adviseer u dat te doen, eventueel via een aangetekend schrijvem.n, waarin u melding maakt van het gegeven dat een betaling tweemaal is uitgevoerd en daarmee één betaling als onverschuldigd gekenmerkt dient te worden in de ziin van het Burgerlijk Wetboek boek 6 art203-211. U kunt deze artikelen zelf nalezen via www.wetboek-online.nl > BW > boek 6 > Onverschuldigde betaling>

ve
door verwijderd - Oct 16, 2006 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goede dag,


Misschien een tip voor een volgende keer. Bij overboeking een datum invoeren die enkele dagen verder ligt. Je krijgt dan een keurig overzicht wat er wordt afgeschreven de komende dagen. Hiewr kun je de overschrijving altijd wijzigen of intrekken.


Groetjes, Jantje

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer