th
door theo-de-vries Mar 24, 2011 om 13:48
Geldzaken & recht

Echtscheiding

Na 9 jaar vechten voor het huwelijk, hebben mijn vrouw en ik besloten uit elkaar te gaan. Nu vraag ik me af wat er allemaal moet gebeuren om de echtscheiding definitief te krijgen. En is er echt een advocaat nodig?

Dank alvast.

Theo

1220 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2011 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo theo-de-vries,

Lees eens hier.

Of kijk eens hier

Met vr.gr.

marcel75
door marcel75 - Mar 24, 2011 om 16:31
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Bedenk nog wel dat als je beiden eigenaar bent van een huis en/of in gemeenschap van goederen gehuwd geweest bent je zeker nog langs de notaris moet om voor het huis een en ander te regelen.

Lsk520
door Lsk520 - Mar 24, 2011 om 17:08
827 Antwoorden / 2 Vragen

Hier stel je dezelfde vraag, en krijg je genoeg info....

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=93&t=94830

ni
door nina-av - Mar 25, 2011 om 11:13
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Theo,

Een scheiding is een moeilijke tijd, waarin ondanks het verdriet heel veel geregeld moet worden. Het volgende artikel gaat over het verloop van een echtscheiding en de rol van een advocaat hierin: http://www.advocatenvinder.nl/rechtsgebieden/personen-en-familierecht/echtscheiding.html.

Hopelijk beantwoordt het artikel je vraag een beetje.

Heel veel sterkte!

Groet,

Nina

marcel75
door marcel75 - Mar 25, 2011 om 11:59
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Grappig,
2x dezelfde bijdrage binnen 1 minuut.

ni
door nina-av - Mar 28, 2011 om 10:22
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, je moet toch wat als iemand op meerdere fora post ;)

th
door theo-de-vries - Mar 28, 2011 om 10:32
3 Antwoorden / 2 Vragen

Scherp gezien, ik wilde inderdaad zoveel mogelijk antwoorden krijgen door op verschillende fora te posten. Maar bedankt voor de reacties!