ja
door janver Feb 3, 2023 om 11:28
Geldzaken & recht

Ectra onkasten bij geldopname in het buitenland RABO bank

Ik ben onlangs op vakantie geweest op Curacao en daar 2x gebruik gemaakt van de GA om contant geld op te nemen

Wat ik nu zie
GA bedrag was ANG 600
extra kosten geldopname   ANG 17.90
Er word afgehouden van mijn rekening €332,24

Rabobank hanteert 1.2% koersopslag  boven de wisselkoers ??
Dan zie ik ook later op mijn rekening in NL ook onkosten geldopname buitenland €3,50

Dus ik neem ANG 600 op ( koers op dat moment 1,88212 )

dus ANG 600 is 318.78euro
bank houd in €332,24

extra kosten dus 13,46 en dan komt daar in NL ook nog eens €3,50 bij

Vinden jullie dit normaal
Ik eigenlijk niet

Graag zou ik jullie mening eens horen

Alvast bedankt

Vriendelijke groet
[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

1487 8 Rapporteer

ju
door juliomariner - Feb 3, 2023 om 11:29
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Haal uw gegevens weg, u staat hier op een openbaar forum

ne
door neodutchio - Feb 3, 2023 om 11:39
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Alle kosten zijn vooraf gewoon te lezen bij de Rabobank. En na de eerste keer pinnen van een andere valuta krijgt u een mailtje met uitleg over de kosten.

Net als met bellen vroeger in het buitenland waar je zelf vooraf moest kijken wat het goedkoopste netwerk was is dat met geld niet anders. Eerst kijken, daarna pas doen.

marita5
door marita5 - Feb 3, 2023 om 11:49
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Janver ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/pinnen-en-contant-geld-opnemen-in-het-buitenland-dit-moet-je-weten

Kosten contant geld opnemen in het buitenland

Neem je contant geld in euro's op met je betaalpas bij een geldautomaat in het buitenland? Dan brengen wij € 0,75 per opname in rekening.

Neem je in het buitenland contant geld op met je betaalpas in vreemde valuta? Dan betaal je kosten per opname. Hoeveel dat is, hangt af van je betaalpakket.

Kosten per contante geldopname van vreemde valuta

Rabo DirectPakket: € 3,50 + 1,2% koersopslagRabo BasisPakket: € 3,50 + 1,2% koersopslagRabo TotaalPakket en RiantPakket: 1,2% koersopslagRabo JongerenRekening € 2,00 + 1,2% koersopslagRabo StudentenPakket: € 3,50 + 1,2% koersopslag

Naast bovenstaande kosten is het mogelijk dat buitenlandse banken zelf ook (extra) kosten in rekening brengen voor het gebruik van de geldautomaat en/of een ongunstigere wisselkoers rekenen. Deze kosten staan op het scherm van de geldautomaat.

Limieten geldautomaat in het buitenland

In het buitenland kun je met je betaalpas maximaal € 1.250 per week contant geld opnemen. Met een Rabo JongerenRekening is dat maximaal € 500 per week. Heb je een Rabo RiantPakket? Dan neem je in het buitenland met je betaalpas maximaal € 5.000 per week op. Je kunt je paslimiet zelf tijdelijk of blijvend wijzigen via de app of online. Let wel op. Bij buitenlandse banken kan de limiet lager zijn. Rabobank heeft daar geen invloed op.

bron : rabobank.nl

pe
door pebk - Feb 3, 2023 om 12:48
581 Antwoorden / 0 Vragen

Behalve dat Marita (weer) de correcte informatie heeft gegeven, vraag ik me af welke 'wisselkoers' u bedoelt.

De koers verschilt namelijk op veel plekken. Ook is er vaak een verschil in wisselkoers voor 'kopen' en voor 'verkopen'.

sw
door swat1500 - Feb 3, 2023 om 13:55
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Aan onze mening heeft u helemaal niets. Wat staat er in de overeenkomst met uw bank over geldopnames in het Buitenland?
Ik neem aan dat de GA niet van de Rabobank was. U betaald namelijk in het buitenland niet zelden ook voor het gebruik van de GA zelf aan de exploitant van die GA.

Zoals de Rabobank ook netjes aangeeft met dank aan Maritas.

rj
door rjw - Feb 3, 2023 om 14:02
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Voordat we de euro hadden was geld wisselen voor andere landen in de buurt ook altijd heel duur. Dus ik vind het niet vreemd dat er kosten bij komen als je aan de andere kant van de wereld lokale valuta wilt kopen. Er worden ook flinke kosten gemaakt en die moeten ergens worden doorbelast.

We
door Webcare Rabobank - Feb 9, 2023 om 09:45
16 Antwoorden / Vragen

Beste Jan,

Je hebt meerdere reactie ontvangen over de opname in het buitenland. Ik weet niet of dat alles inmiddels duidelijk is voor je?

Op onze site kan je de informatie hierover lezen: https://www.rabobank.nl/particulieren/service/betaalpas/betaalpas-gebruiken-buitenland
Wanneer dit niet voldoende duidelijk is voor je, lees ik het graag. Of je kan contact met ons opnemen via telefoonnummer 088 722 66 00. We zijn bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:30 uur.

^Lindsy
Team Webcare - Rabobank Nederland
^

atlas1302
door atlas1302 - Feb 9, 2023 om 09:56
341 Antwoorden / 13 Vragen

Je moet ook gewoon een goedkope bank nemen, ik vind het in ieder geval niet normaal.

Currency -- U.S. dollars and credit cards are accepted almost everywhere. The official currency, the Netherlands Antillean florin (NAf), also called a guilder, is divided into 100 NA (Netherlands Antillean) cents. The stable exchange rate is $1 to 1.77 NAf (1 NAf = 56¢).

Dus Revolut bijv. is de gratis app. en bank die je helpt. Rabobank ligt bij mij al jaren in de prullenbak, woekerprijzen.