ra
door ragdolletje Apr 1, 2011 om 13:46
Geldzaken & recht

[edit] webwinkel

Graag advies in zake een oplichting door een webwinkel.

Ik heb een artikel besteld bij Joe's Petshop. Iets wat door de fabrikant niet meer geleverd kan worden, maar bij hen staat het nog altijd te koop op hun site.

Besteld en meteen betaald per Internetbankieren.

Ik werd gebeld dat het artikel niet meer leverbaar is en ze zouden mij het geld retour sturen. Dus niet. Na veel E-mails en telefoontjes en veel mooie praatjes en loze beloftes nog altijd geen geld retour.

Tips zijn welkom hoe dit verder aan te pakken, ze geven niet thuis.
Heb al een 'Ingebrekestelling' aan ze verzonden met een uiterste betaaldatum, maar ze geven geen enkele reactie hier op.

498 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Apr 1, 2011 om 15:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Ragdolletje,

ik heb deze webwinkel een mailtje gestuurd, met het verzoek (hier (op)) te reageren. Even afwachten dus......

Gr. Hutch

kiran
door kiran - Apr 1, 2011 om 15:26
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ragdolletje

Weet niet hoelang het geleden is ....
Internetwinkel - terugbetaling: binnen 30 dagen.
Zit u nog binnen die tijd: is het nog even afwachten?

tdehond
door tdehond - Apr 1, 2011 om 15:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
Zie verder: a.v. Klik

Ze hebben dus 14 dagen de tijd om te wachten met antwoorden, eventueel langer, mits men u daarvan op de hoogte stelt.

Ik zie geen mogelijkheid tot eventueel stappen naar een geschillencommissie, mocht niet tijdig uw geld terug gestort worden. Dan zou u m.i. naar de rechter moeten als nogmaals in gebreke stellen ( aangetekend) als de termijn van 30 dagen overschreden wordt niet opgevolgd wordt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer