ra
door ragdolletje Apr 1, 2011 om 13:46
Geldzaken & recht

[edit] webwinkel

Graag advies in zake een oplichting door een webwinkel.

Ik heb een artikel besteld bij Joe's Petshop. Iets wat door de fabrikant niet meer geleverd kan worden, maar bij hen staat het nog altijd te koop op hun site.

Besteld en meteen betaald per Internetbankieren.

Ik werd gebeld dat het artikel niet meer leverbaar is en ze zouden mij het geld retour sturen. Dus niet. Na veel E-mails en telefoontjes en veel mooie praatjes en loze beloftes nog altijd geen geld retour.

Tips zijn welkom hoe dit verder aan te pakken, ze geven niet thuis.
Heb al een 'Ingebrekestelling' aan ze verzonden met een uiterste betaaldatum, maar ze geven geen enkele reactie hier op.

498 3 Rapporteer

hutch
door hutch - Apr 1, 2011 om 15:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Ragdolletje,

ik heb deze webwinkel een mailtje gestuurd, met het verzoek (hier (op)) te reageren. Even afwachten dus......

Gr. Hutch

kiran
door kiran - Apr 1, 2011 om 15:26
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ragdolletje

Weet niet hoelang het geleden is ....
Internetwinkel - terugbetaling: binnen 30 dagen.
Zit u nog binnen die tijd: is het nog even afwachten?

tdehond
door tdehond - Apr 1, 2011 om 15:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
Zie verder: a.v. Klik

Ze hebben dus 14 dagen de tijd om te wachten met antwoorden, eventueel langer, mits men u daarvan op de hoogte stelt.

Ik zie geen mogelijkheid tot eventueel stappen naar een geschillencommissie, mocht niet tijdig uw geld terug gestort worden. Dan zou u m.i. naar de rechter moeten als nogmaals in gebreke stellen ( aangetekend) als de termijn van 30 dagen overschreden wordt niet opgevolgd wordt.