ma
door marcelfoe Aug 28, 2007 om 14:59
Geldzaken & recht

Eenzijdige aanpassing faktuurbedrag

Sinds enige maanden heeft Casema eenzijdig de maandelijkse kosten voor internet met 10 euro verhoogd. (Van 19,95 naar 29,95). Daarnaast is het vaste bedrag van onbeperkt bellen verhoogd van eur 9,95 naar eur 10,00.

Na 2x contact met Casema blijkt men niet van zins om de verhogingen terug te draaien, ondanks dat het zwart op wit op papier staat.

Als reden geeft men aan de samenvoeging met Multikabel. Hier heb ik als consument niets mee te maken. Ik ben een overeenkomst aangegaan onder die voorwaarden.

Heeft iemand dezelfde ervaringen met Casema en wat voor stappen kunnen er vervolgens ondernomen worden?

Bedankt voor de reakties.

518 5 Rapporteer

freya
door freya - Aug 28, 2007 om 15:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo marcelfoe,

Dat je op een bepaald moment een abonnement afsluit voor een bepaald
bedrag wil natuurlijk niet zeggen dat je tot in lengte van dagen alléén maar met
dát bedrag te maken hebt, was dat maar waar. Bij elk abonnement, of dat nu een
tijdschrift, telefonie, adsl, TV, krant enz. is, zul je vroeg of laat
wel eens te maken krijgen met een prijsverhoging.

Wèl is het natuurlijk zo dat je op een dergelijk moment het recht hebt
om het abonnement op te zeggen. Bij een wijziging van de voorwaarden
en/of de prijs heb je altijd het recht je abonnement op te zeggen. Het
is dus je eigen keuze of je de verhoging accepteert of dat je opstapt.

m.vr.gr. Freya

brynnar
door brynnar - Aug 28, 2007 om 15:37
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Marcelfoe,

Kan het zijn dat je enige tijd geleden klant bent geworden bij Casema? Bijvoorbeeld een dergelijke aanbieding:

NÚ INTERNET VOOR MAAR € 19,95 PER MAAND
(Geldig voor de eerste 6 maanden, daarna € 29,95)

Deze kleine lettertjes komen soms nogal eens als een nare verassing.

Mvgr - B

freya
door freya - Aug 28, 2007 om 15:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Mocht het een aanbieding zijn geweest van eerste half jaar €19,95 en daarna €29,95 dan is opzeggen uiteraard géén optie. Een dergelijk contract sluit je minimaal voor één jaar af.
(zou wat wezen als we na afloop van de goedkope aanbieding gelijk konden opzeggen, dan nam iedereen elk half jaar een ander abonnement)

Freya

ma
door marcelfoe - Aug 28, 2007 om 15:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn contract is ingegaan op 16 februari jl. In het contract staan geen kleine lettertjes dat het een tijdelijke aanbieding betreft. Alleen voor telefonie wordt een termijn van 6 maanden genoemd. NIET voor internet.

De enige voorwaarde waardoor het actietarief kan komen te vervallen is indien het abonnement op andere onderdelen komt te vervallen.

Men heeft mij op geen enkele manier in kennis gesteld van de gewijzigde tarieven. Men zegt een brief gestuurd te hebben, echter deze brief is niet ontvangen. Enkele mensen in mijn omgeving hebben hetzelfde, en hebben ook geen brief van Casema ontvangen waarin de tarieven worden gewijzigd en waardoor het abonnement opgezegd kan worden. Casema geeft zelf aan dat de opzegtermijn is vervallen, dus zit ik nog een half jaar vast aan dit contract.

st
door sterredag - Sep 4, 2007 om 21:57
7 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij kunnen ze niet tijdens de looptijd van je contract het bedrag wijzigen.

Je hebt gewoon een bepaalde afspraak met ze.

voorbeeld mijn telfort telefoon, is een abonnement voor een jaar, na dat jaar MAG ik een nieuwe abonnement afsluiten met looptijd en actie, hoeft niet, dan blijf ik mijn telefoon gewoon behouden, maar dan met opzegtermijn per maand EN voor de blijvende voordelige teraieven totdat ik weer een nieuw contract met ze afsluit.

Bij internet lijkt mij dat niet anders, voor de periode van 1 jaar geld dat en verlenging van 1 jaar automatisch... Jij mag pas na 1 jaar het contract ontbinden hun ook dus, mits je je aan de voorwaarden houdt, pas bij ingang van een nieuwe periode mogen ze dus verhogen, en mag jij op dat moment ook weigeren, als je niet hebt mogen weigeren, mogen hun ook niet verhogen, aangezien ze je niet die kans hebben gegeven en je nieuwe abonnement automatisch is verlengd dan met dezelfde voorwaarden zouden ze je die verhoging nu ook niet kunnen aanbieden op het nieuwe automatische abonnement. Hun probleem.

TENZIJ er in de voorwaarden expliciet vermeld staat dat het tarief onder voorbehoud is van tussentijdse prijswijzigingen.