ag
door agnesrozier Dec 5, 2016 om 15:14
Geldzaken & recht

Eigen balkon verplicht bij nieuwbouw appartement ?

wij hebben een nieuwbouw appartement gekocht ( november 2016 ) zonder  balkon mag dit?

6178 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2016 om 15:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je moet toch zelf weten of je dat appartement koopt. Waarom zou dat niet mogen? ;-)

Beetje raar om je dat nu - na de koop - af te gaan vragen.

ag
door agnesrozier Dec 5, 2016 om 15:21
Antwoorden / 1 Vragen

nee, dat begrijp ik, maar is het wettelijk niet verplicht om een eigen buiten ruimte te hebben.
Wij zijn heel blij met ons appartement!

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 5, 2016 om 15:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom zou dit niet mogen.
Er worden ook huizen zonder voortuin opgeleverd.
Ik mag toch aannemen dat dit geen verrassing is want u heeft dit appartement gekocht met de specificaties zoals omschreven in de brochure.

getty
door getty - Dec 5, 2016 om 15:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tuurlijk mag dit. En dit vraagt u nadat de koop is gesloten? Vreemde vraag.

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2016 om 15:29
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Het barst van de appartementen zonder balkon. Als het wettelijk niet zou mogen, had u een balkon. Maar fijn te lezen dat u desondanks blij bent met uw appartement.

jo
door jorisw - Dec 5, 2016 om 15:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als het niet zou mogen zou ik direct of een sloopbedrijf of een aannemersbedrijf gespecialiseerd in after-market balkons beginnen....

costnix
door costnix - Dec 5, 2016 om 15:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt één van de ramen laten ombouwen tot een Frans balkon :-)

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2016 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En staat er op het plaatje wel een balkon?

hansje klein
door hansje klein - Dec 5, 2016 om 16:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Als dat in de verkoopprospectus als 'keuze' stond.....natuurlijk! Dan is weglaten een minderprijs.

Wanneer hier een alternatief zou zijn heeft u dit vooraf toch bij de verkoper aangegeven......en die protesteerde niet klaarblijkelijk. Gekocht zoals besproken en getekend, door twee partijen!

Een balkon kan het totale beeld beïnvloeden, dat wèl, als het dan maar niet aan de voorkant van het complex is.

Ma
door Mat Matheij - Dec 5, 2016 om 16:54
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de aankoop van een nieuwbouw appartement ontvangt u de bouwtekeningen. Hierop staat al dan niet een balkon ingetekend. Er bestaat geen verplichting om een appartement standaard te moeten leveren met balkon tenzij anders overeengekomen. Te denken valt aan appartementen die grenzen aan een hoofdweg.

me
door mein33 - Dec 5, 2016 om 17:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@agnesrozier,

Uiteraard is het toegestaan om een appartement te kopen welke geen eigen buitenruimte heeft.
Als het niet zou mogen dan zou er ook niet zo mogen/kunnen worden gebouwd.
Hopelijk komt dit voor u niet als een verrassing uit de hoge hoed.
Het wel of niet aanwezig zijn van dergelijke bouwkundige zaken staat vermeld in de verkoopbrochure, het bestek en de bouwtekening/plattegrond van de woning.
U heeft deze alle drie uiteraard zeer zorgvuldig doorgenomen alvorens u tot aankoop van de woning bent overgegaan.
Gefeliciteerd en veel woongenot in uw nieuwe woning.

ja
door janf43 - Dec 5, 2016 om 18:30
733 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, u had dit appartement niet mogen kopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 5, 2016 om 20:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft het zelf gekocht! U heeft zelf bepaat op het mocht!

Yo
door Youriy - Dec 6, 2016 om 01:40
12 Antwoorden / Vragen

Het gaat dus om het hebben van (privé)-buitenruimte.
Hier kun je lezen hoe dit momenteel zit:
http://www.bouwbesluitonline.nl/Inhoud/docs/wet/bb2012_nvt/artikelsgewijs/hfd4/afd4-6

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 6, 2016 om 13:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ze hebben vast een toilet, dat is toch ook een priveruimte :-)

gerbera
door gerbera - Dec 6, 2016 om 10:36
7372 Antwoorden / 14 Vragen

wij hebben een nieuwbouw appartement gekocht ( november 2016 ) zonder  balkon mag dit?
Natuurlijk mag dat, wie ben ik om u tegen te houden.

Yo
door Youriy Dec 6, 2016 om 12:53
12 Antwoorden / Vragen

goeie "grap" , alleen was die al gemaakt in dit topic.