je
door jenneke_1 Nov 24, 2003 om 16:38
Geldzaken & recht

Eindbedrag nuon ergggg hoog

Vraag,ik heb net mijn eindbedrag van de nuon gekregen en moet nu 444 euro bijbetalen en dat ligt aan de warmte.Aangezien ik niet anders met mijn verwarming omspring als andere jaren is mijn verbruik verdubbelt van 17.50gj naar 34.70gj.Hier gaan dus mijn haren van recht over eind staan omdat je zelf niets kunt bewijzen.In april een nieuwe meter gehad ,naar mijn gevoel is er toen gewoon wat mis gegaan,maar ja betalen moet je.
Zijn er meer mensen met dit probleem bij de nuon?

435 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:10
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Als je denkt dat de stand te hoog is, dus veel moet bijbetalen, moet je eerst even denken, is het soms vorig jaar geschat? is er nu een meteropnemer geweest, of hebben ze nu geschat.. Als dit wel allemaal goed is, dus niet geschat en opname is gedaan door nuon, kan het wellicht aan de oude/nieuwe meter overgang liggen. Als het goed is staat op de afrekening de stand, zowel van de oude als van de nieuwe, dan kan je het nakijken of dit klopt. Toen je de nieuwe meter kreeg hebben ze de stand van de oude opgeschreven en aan jou laten zien, zodat je kon kijken of het klopte en als het goed is moest je toen ook een handtekening zetten..., maar klopt dit allemaal wel, kan je aan de hand van je afrekening kijken of de huidige stand overeen komt met de stand op de afrekening...(een meteropnemer kan ook een getalletje vergissen) Als alles blijkt te kloppen, dus geen schatting (geweest) meterstand klopt etc.. En je hebt niet meer gebruikt als vorig jaar, dus geen langere wintervakanties of griepen etc, kan je de meter laten eiken. Dan kan het zijn dat de nieuwe meter te snel loopt (of de oude te langzaam, maar da's niet meer te controleren) Als de meter inderdaad afwijkt, moet de Nuon aan de hand van voorgaande afrekeningen schikken (voordeel voor jou) Als blijkt dat de meter wel goed loopt, zal je moeten betalen (let wel, er kunnen extra kosten bij zijn) Ik hoop dat je het nog kan volgen en dat je er wat aan hebt. Succes.. p.s. ik heb geen problemen met de Nuon..

quasimodo
door quasimodo - Apr 16, 2004 om 12:10
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik ben zelf bijna twee jaar bezig geweest om een veel te hoge eindafrekekening ongedaan te krijgen. Ik kon op basis van voorgaande jaren heel goed inzichtelijk maken wat mijn verbruik zou moeten zijn. NUON was echter steeds niet thuis. Ik ben wel hele nette brieven blijven schrijven met kopien van afrekekeningen van voorgaadne jaren en een schikkingsvoorstel die ze uiteindelijk hebben aangenomen. Ik kreeg uiteindelijk nog geld terug ipv dat ik moest betalen,
Wel goed om iets te weten over de werkwijze van NUON. Ze hebben een afdeling waar alle zaken binnenkomen. NUON kennende zijn dit er heel veel! Pas na 1,5 jaar volhouden kom je terecht bij een andere afdeling die alleen langdurige zaken krijgt. Pas toen werd er echt gewerkt naar een oplossing.
Dus niet betalen, als zaken nog behandeling zijn hoef je ook van NUON niet te betalen, dit kan je telefonisch vragen, ze blijven wel herinneringen sturen [is een andere afdeling], niet schrikken gewoon weer even bellen en schrijven. Ik heb utieindelijk een voorstel gedaan naar NUON om een gemiddelde te nemen van vorige jaren en daar een index van 5% verhoging bij te doen. Dit is een heel normaal percentage vwb stijgingen ed.
Hier hebben ze mee ingestemd.
VOLHOUDEN DUS! Gr. QM

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer