ho
door hoekelum Nov 16, 2011 om 20:45
Geldzaken & recht

ENERGIELEVERANCIER

Hallo, ik heb een vraag over de vastprijs garantie van Nuon.
Die blijkt nu duurder uit te vallen en nu is mijn vraag kan ik als nog overstappen naar een andere energie leverancier?
Ik vraag dit omdat de energie prijs voor 5 jaar vast staat bij de NUON.

468 5 Rapporteer

freya
door freya - Nov 16, 2011 om 21:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hoekelum,

Ja ja, eerst een contract afsluiten voor 5 jaar en als het toch niet zo gunstig blijkt uit te pakken wil je er maar vanaf? Dat kan natuurlijk niet. Je wist van tevoren dat het twee kanten op kon gaan. De prijzen konden, óf stijgen en dan zou jij er beter van worden, óf dalen en dan verlies je er op. Nu het blijkbaar nadelig voor jou uitpakt, kun je er niet zomaar vanaf.
Als het nu gunstig voor je was uitgepakt en de Nuon zou daarom van het contract af willen, hoe zou je dan gereageerd hebben? Ik denk dat je hier dan een hele andere 'vraag' had gesteld.....

Kortom, je zal gewoon de afgesproken overeenkomst moeten nakomen.

m.vr.gr. Freya

ltmvz
door ltmvz - Nov 17, 2011 om 10:09
949 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik hoekelum goed begrijp is de vaste prijsgarantie van Nuon veranderd en gaat het niet om de prijzen in de vrije energiemarkt. Van de andere kant begrijp ik niet hoe dit zou kunnen.

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 17, 2011 om 10:13
842 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees het toch echt zoals freya hoor; het vijf-jaar-vast contract blijkt niet zo voordelig als gehoopt, en nu wil TS er vanaf. Inderdaad, als Nuon de voorwaarden van het contract zou wijzigen heb je een reden om er vanaf te komen, maar als je simpelweg spijt hebt van je keus dan moet je nu maar op de blaren zitten....

conny2
door conny2 - Nov 17, 2011 om 10:27
256 Antwoorden / 4 Vragen

Soms wil de nieuwe energieleverancier de opzegkosten betalen, maar dan zult U met een lampje moeten zoeken.
Het is doorgaans heel onverstandig om het zo lang vast te zetten.
Wanneer heeft U het contract afgesloten?

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 17, 2011 om 11:36
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Bij het vastzetten van het tarief betaal je meestal in eerste instantie al meer als je dit aangaat, vergeleken met de variabele tarieven, en dan staan de netto prijzen vast voor 5 jaar, dat is p.m 35% van de rekening, maar alle andere kosten van levering, belastingen, vastrecht ook vaak nog, dat is 65% van de rekening zitten niet verwerkt in het contract, dus deze kosten stijgen gewoon mee ieder jaar.

En opzeggen kan de eerste veertien dagen na ontvangst van het nieuwe contract, zijn deze al verstreken dan zit je hier voor 5 jaar aan vast, en heeft het misschien na 3 a 4 jaar pas zin om alsnog over te stappen, maar aan het begin van het contract heeft dat geen zin, daar nieuwe aanbieders de boete die u zou moeten betalen vaak niet meer overnemen, en er voor u ook geen voordeel meer in zit bij een overstap nu.
Dus minimaal 3 jaar blijven zitten, en niet meer vastzetten, dat is ook mijn advies, en zeker niet via de telefoon, en of aan de deur, op andere aanbiedingen in gaan, dat kost u alleen nog maar meer geld.

Succes er mee.