Fr
door Freddyvw Dec 23, 2015 om 00:20
Geldzaken & recht

Energiewacht

Hallo,

Ik heb een probeem met Energiewacht, in de mail aan Energiewacht die ik hieronder heb gekopieerd is het één en ander uitgelegd. Helaas reageren ze bij Energiewacht nergens op, ik heb meerdere keren met de klantenservice gebeld, ze beloven mij dan terug te laten bellen door de juiste persoon. Op e-mail en contact formulieren die ik stuur reageren ze helemaal niet.
Binnenkort verloopt de betalingstermijn van de factuur, wat kan ik nog doen? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Sluit in elk geval nooit een contract af bij Energiewacht!!

Mvg,
Freddy van Wamelen

Geachte heer/mevrouw,
Inmiddels heb ik op verschillende manieren contact met jullie proberen te krijgen. Een aantal keren per telefoon (klantenservice) en ook via e-mail aan dhr. Gerrit de Bruijn en via dit contact formulier.
De klantenservice heeft mij belooft terug te bellen, dit is slechts één keer gebeurd door dhr. de Bruijn, hij kon mij alleen niet verder helpen.
Ik hoop dat dit bericht nu naar de juiste persoon gaat, ik ontvang graag een bevestiging van ontvangst.
Op 2 november is er bij mij een monteur geweest voor onderhoud aan de CV ketel. De monteur constateerde dat er het één en ander vervangen zou moeten worden om de ketel weer veilig in gebruik te kunnen nemen, kosten hiervoor ongeveer 80 euro. Op die dag zelf heeft hij ook 2 pakkingen moeten vervangen (kosten ongeveer 15euro) om de ketel op dat moment weer in gebruik te kunnen nemen.
Een week later is Gerrit de Bruijn bij mij geweest voor een offerte voor een nieuwe ketel. Hierna heb ik toch besloten en opdracht gegeven de huidige ketel  voor 80 euro te laten repareren.
Op 26 november is er een andere monteur geweest om de ketel te repareren. Deze monteur heeft verschillende onderdelen vervangen en vervolgens de ketel alsnog afgekeurd omdat deze rookgassen lekt.
Ik heb nu van jullie een factuur ontvangen van € 72,36 voor reparatie van de CV-installatie. Maar de CV-installatie is dus helemaal niet gerepareerd en ik ga deze factuur dus ook niet betalen.
De monteur op 2 november had al moeten zien dat de verbrandingskamer krom getrokken is en daardoor de rookgassen niet meer afdicht. Ik had in dat geval direct een nieuwe CV ketel aan kunnen schaffen.
Ik begrijp dat er op 2 november die 2 pakkingen zijn vervangen om de ketel tijdelijk weer in gebruik te kunnen nemen, hiervoor mag u mij dus een nieuwe factuur sturen.
De factuur (SF1029341) van € 72,36 met datum 09-12-2015 ga ik echter niet betalen omdat de ketel toen niet gerepareerd is.
Ik zie graag spoedig uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Freddy van Wamelen

4533 4 Rapporteer

Topantwoord

ph
door philip36 - Dec 23, 2015 om 13:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is nu het vervolg?
kan dat rookgaslek gerepareerd worden of moet de hele cv ketel vervangen worden?
In geval van vervanging zijn ze misschien bereidt deze nota's te laten vervallen.
U kunt ook een andere cv installateur naar uw cv ketel laten kijken, een second opinion.
hoe oud is de cv ketel?

ha
door halex - Dec 23, 2015 om 19:03
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik uw verhaal zo lees, hebt u toch echt zelf opdracht gegeven tot reparatie. En de monteur is ook daadwerkelijk aan de slag gegaan. Het lijkt me dan ook redelijk dat u de kosten daarvoor betaalt. Tenzij u van mening bent dat er sprake is van misleiding, dat de monteur informatie voor u verzwegen heeft. Maar dat lijkt me erg moeilijk aan te tonen. En dat haal ik ook niet uit bovenstaande.

Fr
door Freddyvw - Dec 24, 2015 om 00:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties.
Het zit zou dat mij op 2 november verteld is dat de ketel die 15jaar oud is voor ongeveer 80 euro gerepareerd kan worden. Ik betaal alleen de onderdelen, de uren zitten in het abonnement. Ik begrijp dat de ketel oud is en dat het niet zeker is hoe lang hij het nog doet. Maar als de monteur mij verteld dat ik voor 80 euro weer een goed werkende/veilige ketel heb dan mag ik dat toch aannemen.
Op 26 november zijn alle onderdeln vervangen zoals afgesproken, maar de krom getrokken verbrandingskamer was bij het eerste bezoek over het hoofd gezien. Kosten voor reparatie hievan zijn 500 euro, dit is dus geen optie meer.

Mvg,
Freddy van Wamelen

ph
door philip36 - Dec 24, 2015 om 00:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U zou ook op het forum van klusidee.nl de vraag kunnen stellen of het kromtrekken van de verbrandingskamer meer voorkomt bij het merk en type cv ketel wat u heeft.
op die site worden de vragen beantwoord door servicemonteurs, die u advies kunnen geven hoe verder te handelen met reparatie of vernieuwen.
Geef wel zoveel mogelijk informatie.

U kunt een nieuw onderwerp starten voor uw vraag
http://www.klusidee.nl/Forum/verwarming-en-gas-f5.html