Janniesmits
door Janniesmits Aug 18, 2024 om 09:29
Geldzaken & recht

Er is een schoorsteenveger geweest die heeft ons Opgelicht Wat kan ik hier aan d

Er is in schoorsteen bedrijf geweest die bij ons de schoorsteen geveegd heeft tevens werd meteen gezegd dat de schoorsteen niet goed was dat hij een coating nodig had want dat we anders vreselijke lekkage kregen ze hebben dat gedaan Ze reken de €500 En als we het zo zouden betalen 400 dus omdat we het al ontzettend duur vonden hebben we het zo gegeven heel stom maar ze waren zo overtuigend We hebben er an Expert bij laten komen want we vertrouwde het niet Nou hij zei dat is gewoon met een blikje verf wat ze nog hadden liggen in de auto gedaan en als er echt regenbuik komt wordt alles drijfnat Het ziet er niet uit alles moet overnieuw gedaan worden Ik heb de mensen gebeld maar ze staan je niet te woord ze gooien de telefoon erop als je een bericht stuurt reageer ze niet als je ze een WhatsApp stuurt dan zeggen ze dat ik niet spoor en dat het een verkeerd nummer is maar dat is echt niet zo want ze hebben mij hier een paar keer mee gebeld en ik hun in het begin nu heb ik van de week een heel dreigend telefoontje gehad dat ze ons kwamen vermoorden dat ze ons huis in de fik zouden steken de ruiten in zouden gooien en noem maar op Ik heb meteen politie gebeld en die hebben het adres etcetera opgeschreven telefoonnummer en als ik nog een keer lastig werd gevallen moest ik ze meteen bellen maar ja ze komen natuurlijk niet dezelfde dag Wat kan ik hier in godsnaam nog gaan doen we leven hier in Angst Hij heeft pas ook een hele dreigende profielfoto neergezet twee dagen geleden Ik zit hier met kleine kindjes wat kan ik doen

EDIT: contactgegevens verwijderd

6297 11 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Aug 18, 2024 om 09:40
11702 Antwoorden / 51 Vragen

Redactie gevraagd privé gegevens te verwijderen.

U heeft nu angst omdat deze "schoorsteenveger" mogelijk ook doet wat hij beloofd, houdt u rustig en hoop dat ze u vergeten.

gerbera
door gerbera - Aug 18, 2024 om 10:10
7449 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas bent u met een paar beunhazen in zee gegaan die niets anders doen dan mensen belazeren. Die dreigementen zou ik maar niet al te serieus nemen, u heeft in elk geval het telefoonnummer van die lui, en denk niet dat ze hun dreigementen waar maken. Het is om u bang te maken zodat u hen niet meer lastig valt. Zou voor zekerheid de politie ook informeren dat ze u belazerd (opgelicht) hebben. Volgende keer geen bedrijf bellen wat bovenaan op internet staan, zijn meestal beunhazen, maar een erkend bedrijf waar geen adv. bij staat.
Haal in elk geval uw naam en e-mail adres weg, de hele wereld kan deze lezen.

tenormin
door tenormin Aug 18, 2024 om 19:59
16920 Antwoorden / 108 Vragen

gerbera, de TS had de politie al geïnformeerd. "Ze hebben (de Politie) het telefoonnummer en adres ect" genoteerd. Dus eigenlijk niets.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 18, 2024 om 10:59
7333 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat de politie dit bedrijf benaderd heeft en als u desondanks toch nog door die schoorsteenveger telefonisch wordt lastiggevallen kunt u het gesprek opnemen via de dictafoon van uw toestel.

tenormin
door tenormin - Aug 18, 2024 om 11:56
16920 Antwoorden / 108 Vragen

Nu maar hopen dat deze schobbejakken dit niet lezen, inderdaad niet handig uw naam en mail adres en tel. nummer te geven. Waar heeft u in vredesnaam zo'n louche bedrijf gevonden? Google en het eerste de beste schoorsteenbedrijf gebeld? Hoop dat de moderatie snel uw gegevens weghaalt, maar het is weekend.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 18, 2024 om 12:56
2238 Antwoorden / Vragen

Dus u heeft te maken met louche figuren waar u bang voor bent en in plaats van ze verder te negeren zoekt u de publiciteit? Wonderlijk.

Iv
door Ivo W - Aug 18, 2024 om 13:20
765 Antwoorden / Vragen

Ik wil u dringend adviseren om een cursus "veilig omgaan met internet" te gaan volgen.

Allereerst leert u dan om niet zomaar al uw gegevens openbaar te zetten.

Daarnaast leert u daar hoe u, wanneer u een bedrijf zoekt via Google, de malafide advertenties kunt onderscheiden van de serieuze bedrijven.

Het lijkt namelijk hoog nodig, anders is binnenkort waarschijnlijk ook uw rekening geplunderd door een "vriendelijke bankmedewerker".

ro
door ronny530 - Aug 19, 2024 om 13:13
2877 Antwoorden / 41 Vragen

Ik lees uit de vraag niet dat het een schoorsteenveger is die op het internet gevonden is het kan dus ook een lokale schoorsteenveger zijn geweest die voor vraagsteller de schoorsteen heeft geveegd en heeft geconstateert dat de schoorsteen om lekkage voor te zijn een coating behoefde.
Zo te lezen is de schoorsteen wel geveegd en de coating is ook aangebracht en dat zijn tegenwoordig geen goedkope klussen want de tijd dat iedere woning een schoorsteen had is wel voorbij.
Wat ik me afvraag is waarom u na het vegen van de schoorsteen en het coaten van die schoorsteen een 'expert' heeft laten komen is dat omdat u de betaalde prijs discutabel vondt of de schoorsteenveger niet vertouwde en daarom een 'expert' heeft laten komen.
Als die 'expert' zelf ook schoorstenen veegt en coatingen op schoorstenen aanbrengt is die zeker niet onpartijdig en dan begint vaak het afkraken van andermans werk waar u de dupe van wordt.

marita5
door marita5 Aug 19, 2024 om 14:18
11635 Antwoorden / 15 Vragen

@ronny530 , een schoorsteenveger die je bedreigd ? Lijkt mij ook een beunhaas : Ze rekende €500 En als we het zo zouden betalen 400 . Is in mijn ogen geen zuivere koffie

@q
door @qwerty@ Aug 19, 2024 om 17:29
88 Antwoorden / 1 Vragen

Dus, 400 zwart.

sira
door sira Aug 24, 2024 om 10:33
2511 Antwoorden / 24 Vragen

Mijn schoorsteenveger rekende dit jaar € 47,50 voor het vegen. Hij was in prijs een euro omhoog gegaan t.o.v. 2023.
Als ik het vegen bij de TS op max. € 100,- zet, heeft het impregneren € 300,- gekost. Voor die prijs had ik het impregneren ook wel willen doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2024 om 14:28
16942 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. toch maar melding doen bij de politie en ik sluit ook helemaal niet uit dat deze beunhazen daar al bekend zijn. Zo, ja, dan is angst minder nodig want dan zijn er meer. klachten. U heeft kennelijk, ook al was men z.g. overtuigend helaas toch 'vergeten'om een en ander na te gaan vooraf zoals bijv dit: https://radar-forum.avrotros.nl/overig-huis-tuin-f90/oplichter-schoorsteenvegers-van-schoorsteen-expert-t198934.html Helaas, hoe dan ook spijtig en toch melding doen.

ka
door kaartendraak - Aug 19, 2024 om 15:36
203 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, volgens mij kun je beter EERST een expert ernaar laten kijken voordat je je laat intimideren en maar meteen 'ja' zegt. Hebben ze voordat ze begonnen gezegd wat het kost en als je direct contant betaald het €100,-- minder zou zijn? Als dat zo is dan had er al een lichtje moeten gaan branden en zeggen dat je erover zou nadenken.

agapon1951
door agapon1951 - Aug 23, 2024 om 20:34
197 Antwoorden / Vragen

De politie doet niets anders dan een PV opmaken en vervolgens wordt het een civiele procedure die dan weer naar het OM gaat die vervolgen weer doorstuurt naar de rechtbank enz enz hetgeen hoge kosten met zich gaat meebrengen. Als je bank benaderd is het niet te stoneren enz enz  Ook een R en B van Unive o.a. doet er niets mee, schakelt geen advokaat in, in beste geval een kleine vergoeding.
Het gehele systeem deugt van kanten, ook als terecht benadeeld bent en opgelicht, komen die gasten ermee onderuit en jij blijft met de ellende zitten. Bij mij alle adressen bekend. Mijn nock van het dak was in een keer ggegroeit van 4,5 naar 6 meter zelfs dat dringt niet door mij de justiele vertegenwoordigers (zeggen ze) en geven ook geen uitleg hoe dat kan.
Kortweg gezegd geen valse hoop verwachten van de hermandat, in feite doen ze niets en moeten er eerst ongelukken gebeuren.

,

sira
door sira Aug 24, 2024 om 10:39
2511 Antwoorden / 24 Vragen

Ik weet niet of het nog zo is, maar in het verleden zaten er nesten vol met malafide schoorsteenvegers in 's-Hertogenbosch.

agapon1951
door agapon1951 Aug 25, 2024 om 21:08
197 Antwoorden / Vragen

Niet alleen schoorsteenvegers maar ook dakdekkers. Ze komen er ook nog mee weg, schande dat politie niet ingrijpt zelfs als de namen bekend zijn, maar je een juridische weg indouwen die je machteloos maakt,.