gr
door gr2183 Feb 11, 2014 om 14:28
Geldzaken & recht

Erfbelasting

Wie kent SMCO (Stichting Meldpunt Collectief Onrecht)?

SMCO start een procedure bij het Europees Hof voor de rechten van de Mens (EHRM) inz. nalatenschappen en schenkingen. Dat betekent dat nalatenschappen en schenkingen uit privé dezelfde vrijstellingen moeten krijgen als die uit ondernemingen. SMCO zegt wanneer je een erfenis of schenking tussen 2005 en 2009 hebt gehad, de vrijstelling 50% tot 75% is, ongeacht de waarde van erfenis/schenking. Als je tussen 2010 en nu een erfenis of schenking krijgt, is de vrijstelling 100%.
De deelnamekosten zijn Euro 495 met een no cure no pay percentage 20% of Euro 995 met een no cure no pay percentage 10%.

Is SMCO betrouwbaar?
Als je van de belastingdienst erfbelasting moet betalen, kan daar het Europese Hof tegen op? Dit is voor mij de 1e keer, geen ervaring hiermee.

677 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2014 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....De deelnamekosten zijn Euro 495 of Euro 995 .....

En wie wordt er dus zeker beter van?

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2014 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk ook eens bij eerdere vragen hierover. Klik hier.

marcel75
door marcel75 - Feb 11, 2014 om 15:49
5124 Antwoorden / 4 Vragen

SMCO stapt naar het Europese hof omdat ze zowel bij het Gerechtshof als de Hoge Raad in het ongelijk gesteld zijn (Deze zaken hebben de maatschappij overigens al behoorlijk wat geld gekost).

De kans op succes is vrijwel nihil en het lijkt dan ook, zoals wel meerdere procedures die door SMCO zijn aangespannen, heel erg op een piramidespel. De organisatoren (SMCO) worden er vooral beter van, de deelnemers niet.

Een bekende truc van dergelijke clubs is dat in eerste instantie inschrijfgeld gevraagd wordt, het dan een hele tijd stil blijft en er dan "ineens" een brief komt met het "verzoek" om nog wat geld over te maken voor verder onderzoek. Het is echter geen vrijblijvend verzoek. Betaald u niet, dan doet u niet meer mee aan de procedure.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2014 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is nu ook een vraag over gesteld in de Kamer.

Niet aan meedoen, geld weggooien.

Klik hier