xe
door xepcoh Sep 23, 2020 om 19:21
Geldzaken & recht

Ervaringen met "mijn verklaring.nl"

Mijn partner heeft vandaag via mijn verklaring.nl een VOG aangevraagd. Op het moment dat ze de aanvraag verstuurde en zag dat zij voor deze dienst €41,75 moest betalen realiseerde zij zich dat dit fout zat. Later toen ze mij hiervan op de hoogte bracht heb ik nog geprobeerd e.e.a. te annuleren via hun annulerings document. Helaas bood dit geen soelaas, we kregen een mail van hun jurist met de mededeling dat we mijn partner zich niet kan beroepen op het herroepingsrecht, doordat zij dat via een verklaring op hun site heeft getekend en afstand heeft gedaan van dit recht.

Kortom: Ik ben furieus, ga aangifte doen bij de politie van Internet oplichting en schakel een advocaat in, de organisatie achter deze site verdenk ik van crimineel handelen. Om mijn aangifte bij de politie kracht bij te zetten, verzamel ik zoveel mogelijk mede gedupeerden. Waarschijnlijk zouden we ook gezamenlijk met hulp van een advocaat een rechtszaak tegen dit bedrijf kunnen starten.

Zijn er gedupeerden van deze praktijken die bij mij aan willen sluiten?

4783 21 Rapporteer

getty
door getty - Sep 23, 2020 om 19:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens hun eigen site moet je binnen een dag kunnen annuleren.

ze zijn ook al eens bij kassa of radar geweest, kijk dat eens terug voor tips

ju
door juliomariner - Sep 23, 2020 om 19:28
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk niet dat de afstandsverklaring bij de rechter stand houd.
Maar een rechtzaak beginnen voor €42,00?
Aan medegedupeerden heeft u waarschijnlijk niets omdat elke zaak waarschijnlijk apart behandeld gaat worden.
Als u uw rechtsbijstand inschakelt zal deze u waarschijnlijk braaf de €41,75 uitbetalen want een rechtzaak beginnen zullen ze niet doen omdat ze dat veel meer kost.

xe
door xepcoh Sep 23, 2020 om 19:34
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat mij om het principe, dat geld...ach ja helaas pindakaas, maar ik vind het een vorm van oplichterij waar eigenlijk direct op gereageerd dient te worden. En in feite moet dit soort praktijken verboden worden.

ju
door juliomariner Sep 23, 2020 om 19:41
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Daar was ik al bang voor maar ik ben denk
dat het goed geld naar kwaad geld smijten is.
Als ze worden veroordeelt zullen ze u waarschijnlijk het geld + een deel van de kosten moeten betalen. Leren doen ze er niet van en stoppen zeker niet.

va
door vanlotjegetikt Sep 23, 2020 om 19:42
809 Antwoorden / Vragen

Of het wel of niet een vorm van oplichterij valt niet duidelijk aan te tonen
Wel is hierover al menig stukje geschreven, staat bovenaan Google en er staat advertentie
De Overheid adverteert niet.

ne
door neodutchio Sep 23, 2020 om 20:32
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Maar wat is nu precies de oplichting?

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2020 om 20:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou een eventuele rechtsbijstand dat bedrag vergoeden? Vriendin heeft iemand voor haar laten werken en dat werk moet betaald worden.

En waarom zou dat verboden moeten worden? Sommige mensen hebben een werkster, terwijl ze niet invalide zijn en die moet ook betaald worden.

ju
door juliomariner Sep 23, 2020 om 20:51
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Om van het gezeur af te zijn betalen ze uit.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2020 om 19:42
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry hoor, maar bij mijn verklaring.nl staat duidelijk advertentie. Uw partner heeft er zelf voor gekozen. Totaal geen reden om aangifte bij de Politie te doen, Internet van oplichting te beschuldigen en een advocaat in de arm nemen! U blaast enorm hoog van de toren. Beschouw het als leergeld. En ik ben er, bijna, zeker van dat niemand zich bij u aan wil sluiten.

getty
door getty Sep 23, 2020 om 19:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Lees mijn link eens

xe
door xepcoh Sep 23, 2020 om 20:04
1 Antwoorden / 2 Vragen

Huh, ik blaas hoog van de toren...? Ik dien leergeld te betalen aan een dubieus bedrijf die zich bedient van wel heel kwalijke praktijken? Dacht het niet, zolang dit soort praktijken worden gebagatelliseerd door u en mensen als u zullen dit soort praktijken ook niet stoppen.

ne
door neodutchio Sep 23, 2020 om 20:24
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dat klopt XEPCOH. Dergelijke bedrijven zullen pas stoppen als ze geen klanten meer hebben. Maar verder is er werkelijk niets dubieus aan een commercieel bedrijf die in opdracht van iemand iets regelt.

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2020 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@xepcoh

Wat is er dubieus aan een bedrijf wat voor werkzaamheden betaald wil worden? Persoonlijk lees ik iets eerst voordat ik dat afsluit. Zou u ook aan vriendin kunnen adviseren.

tenormin
door tenormin Sep 23, 2020 om 20:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@xepcoh, ik blijf erbij wat ik schrijf. Uw partner is ingegaan op een advertentie. Dat kan. Maar zaken met adv. willen ook geld verdienen en, ik had je link gelezen @getty, als er al zo lang klachten zijn, men wil iets regelen ga je toch informatie inwinnen op Mr. Google en leest men toch zelf al de contra's? En veilig een Verklaring Omtrent Gedrag aanvragen: de werkgever, misschien in dit geval uw partner zelf, zet de eerste stap.
Ga gewoon naar https://www.justis.nl want mijn linken werken zelden of nooit:
https://www.justis.nl

pino123
door pino123 Sep 24, 2020 om 13:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Tenormin, wat deze website doet is wel heel handig gebruik maken van een bezoeker, door allerlei foefjes toe te passen waardoor je het idee hebt dat je op de officiële website van het Rijk terecht komt. En ja, het is een reclame, maar wel met zo'n dubieuze website dat er zelfs bij Kassa aandacht aan besteed is.

tenormin
door tenormin Sep 24, 2020 om 14:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@pino123, In zijn algemeenheid, als men iets zoekt: adv. staan bijna altijd bovenaan. Daar betalen ze voor, in de hoop dat. Net als aanvragen Zorg-en huurtoeslagen. Er staat echt adv. bij. Als men dat over het hoofd ziet, ja, dan gaat men voor een dienst betalen. Als ik iets nodig heb "fiets" ik eerst door de rijstebrij en druk niet op de eerste de beste link. En zo doen duizenden anderen het ook. Vooral omdat er al veel vaker op gewezen is in Consumenten programma's.

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2020 om 20:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Succes ermee!

Tip, als je gaat Googlen voor een advocaat dan niet weer op de eerste de beste link klikken.

justmeagain
door justmeagain Sep 23, 2020 om 23:15
623 Antwoorden / 8 Vragen

+10

ne
door neodutchio - Sep 23, 2020 om 20:21
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Uw partner heeft een commerciele partij ingeschakeld om een VOG aan te vragen. Net zo goed dat u betaald wil worden voor uw werk wil mijnverklaring dat ook graag. Ik lees nergens de oplichting als uw partner iemand inschakeld. En wat is er crimineel aan betaald te worden voor het werk dat gedaan is? U zult het geloven of niet, maar ook een supermarkt verkoopt de bananen voor een hoger bedrag als waar het voor ingekocht is. Want uit die marge wordt o.a. salaris betaald. En voor het schap van de bananen staat de prijs vermeld.

En zo ook gewoon op de homepage staan de kosten:
"De kosten voor het online aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag bestaan uit twee delen: eenmalig €41,35 aan mijnVerklaring, voor het verwerken van uw aanvraag en eenmalig € 33,85 aan Justis voor het afgeven van een geldige VOG. In totaal kost een aanvraag dus € 75,20."

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2020 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan mij nauwelijks voorstellen dat er nog mensen zullen zijn die geld aan een advocaat gaan verspillen voor te leveren diensten, terwijl ze het crimineel vinden dat ze anderen ook moeten betalen voor door hen geleverde diensten.

Deze kwestie is al herhaalde malen besproken en het is zelfs een item  geweest op tv.

Het is zo'n beetje hetzelfde als mensen gaan betalen voor het aanvragen van een toeslag, terwijl men dat op de site van de belastingdienst gratis kan doen.

rj
door rjw - Sep 23, 2020 om 20:48
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Maar wat is nu het probleem? Zij leveren een dienst en daar betaal je voor. De security officer van mijn werkgever heeft er pas 1 voor mij aangevraagd. Dat kost het bedrijf okk geld.

newmikey
door newmikey - Sep 23, 2020 om 21:05
830 Antwoorden / 0 Vragen

Samenvattend: uw partner heeft een betaalde dienst gekozen terwijl ze het zelf ook gratis had kunnen doen en in plaats van boos op uw partner wordt u boos op de aanbieder van deze dienst?

Furieus mag u wezen maar aangifte doen bij de politie zal niet gaan lukken - er is hier geen strafbaar feit gepleegd tenzij domheid van uw partner plotseling een overtreding is geworden. Een advocaat inschakelen? Welke advocaat krijgt u zo gek?

De organisatie achter deze site verdenkt u van crimineel handelen - ik zou even opletten voor een klacht wegens smaad en laster. En dan nog eens dat onzinnige "Om mijn aangifte bij de politie kracht bij te zetten, verzamel ik zoveel mogelijk mede gedupeerden." - u ziet niet eens dat wat u schrijft krom is. En bovendien ging u zèlf al aangifte doen en een advocaat inschakelen toch?

Veel geblaat, weinig wol. Gewoon voor uzelf en uw partner een internet rijbewijs halen of de aansluiting opheffen.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2020 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de dienst, op verzoek vande klant, direct uitgevoerd wordt, is er geen bedenktijd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 23, 2020 om 22:02
2094 Antwoorden / Vragen

Advertenties op Google best iets onderscheidendender gemaakt kunnen worden, we hebben blijkbaar niet allemaal een adblocker. Scheelt ook weer in rioolontstoppers, sleutelmakers en ander louche volk.

tenormin
door tenormin Sep 24, 2020 om 00:20
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@henk, als je hulp op Google zoekt ziet men toch eerst in groen (of zo) ADV verschijnen. Dan weet men toch dat men daar niet moet zijn? De TS blaast enorm hoog van de toren. Zonder redenen trouwens: de partner heeft het gewoon verkeerd gedaan. Nou en. Er zijn meer mensen voor veel meer geld het schip in gegaan. Tenslotte zitten ze daar ook niet voor Jan met de korte achternaam: iedereen wil toch een verdienmodel? Die lui hebben niets fout gedaan; zij adverteren en de partner van de TS heeft gewoon op verkeerde linkgedrukt. Eigen schuld, heel simpel. En al die hoogdravende woorden: Politie, aangifte, advocaat. Laat ie daar dan maar lekker voor betalen. Voor die 41 eurootjes.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 24, 2020 om 12:09
2094 Antwoorden / Vragen

Inderdaad, er staat advertentie maar blijkbaar zijn er nog steeds een hoop mensen die dat niet doorhebben. Ik bedrijven hun businessmodel maar iedereen is zo slim om te begrijpen dat je hier voor een "service" betaalt die je helemaal niet nodig hebt.
Wat MIJ betreft mag het wat duidelijker, wat u niet?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 24, 2020 om 09:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn advies:  actie in deze  is zinloos. Er is een beroep gedaan op een dienstverlening en die dientsverlening is of wordt verleend. U bent niet de eerste en enige die hierover een vraag stelt en daar is ook steeds hetzelfde op geantwoord. @GETTY gaf al een verwijzing naar eerdere meldingen etc.

De dienstverlening die werd gevraagd is helaas wel geheel overbodig, dat is een feit. Dat 'mijnverklaring.nl' daar gebruik van maakt (met als achtergrond hulp te verlenen) is ook een feit. Dat men een zodanig verdienmodel heeft dat men ook een advocaat kan betalen is ook een feit.

Het enige dat u wel kunt doen is melding doen bij www.consuwijzer.nl

Het is jammer dat uw partner niet verder heeft gekeken naar bijv. waarschuwingen en bijv. niet de zoeknaam klachten mijnverklaring.nl heeft benut.
Als u met die naam zoekt zult u ook  zien dat uw bij lange na niet de eerste en enige is m.a.w. er veel gedupeerden zijn

ne
door neodutchio - Sep 24, 2020 om 10:23
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ach ja, TS is opgehouden met reageren. Nu maar hopen dat hij/zij nog wel even terugkomt om excuses te maken dat er iets te snel een conclusie getrokken is. Zomaar een bedrijf uitmaken voor oplichter er het doen van criminele handelingen is simpelweg strafbaar. En dat grapje kan iets meer gaan kosten dan die €41,35 dat nu nog als leergeld beschouwd kan worden.

Beter is gewoon om de partner even over de knie te leggen, zonder eten naar bed te sturen of een maand lang de afwas te laten doen als straf voor het eerst doen en daarna pas kijken. Men kan alleen leren van fouten, maar een fout maak je toch echt zelf. Daar hoeft een ander niet voor veroordeeld te worden.

Of zoals het zo mooi gezegd wordt, wijs met 1 vinger naar een ander en je zult zien dat er 3 vingers in jouw richting staan.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 24, 2020 om 12:12
2094 Antwoorden / Vragen

Wat een flauwekul. TS is er gewoon ingestonken en is boos, en terecht. Excusses maken, ben je niet goed bij je paasei, zelfingenomen mennetje?

ne
door neodutchio Sep 24, 2020 om 13:37
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Natuurlijk mag je jezelf voor de kop slaan als je iets doms gedaan hebt. Maar de andere partij beschuldigen van criminele handelingen en voor oplichter uitmaken mag gewoonweg niet. En al helemaal niet als er niets is waar uit dat blijkt.

xe
door xepcoh - Sep 24, 2020 om 11:19
1 Antwoorden / 2 Vragen

Even dan een reactie nog van de TS-er. Was het eigenlijk niet van plan, want de wijze van reageren hier is heel bijzonder en door een aantal van u nogal vooringenomen en neerbuigend.

Ik heb slechts één tip voor de beroepsreageerders: Lees eerst eens wat een ander schrijft en vraagt,  pas dan reageren. Ik heb namelijk naar ervaringen gevraagd, niet om door deze of gene, volledig misplaatst, in een hokje geplaatst te worden. Daar wil ik het graag bij laten.

ne
door neodutchio Sep 24, 2020 om 13:47
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat hebben ervaringen van anderen voor toegevoegde waarde voor u? U krijgt enkel te weten wie nog meer eerst doet en daarna pas leest. Van enig strafbaar feit is ook geen bewijs, dus ook al zou u meer mensen gevonden hebben, wat denkt u daarmee te kunnen bereiken?
Nogmaals het vergelijk, u neemt bananen uit het schap en bij de kassa ziet u de prijs. En die prijs had u ook op het prijskaartje bij de bananen kunnen zien. Waar zit dan de oplichting?

U maakt een bedrijf uit voor rotte vis en als u geen medestanders vindt druipt u af. U bevindt zich daarmee op enorm glad ijs. Wat u nu doet heet smaadschrift. Daarop staat een geldboete van de derde categorie (€7.800,-) of een gevangenisstraf van 6 maanden. U vindt het schijnbaar waard om dat te doen. Niet slim in mijn ogen. Uw mailadres is bekend bij de redactie en zodra mijnverklaring besluit om een aangifte tegen u te doen gaat u nat.

newmikey
door newmikey Sep 27, 2020 om 09:01
830 Antwoorden / 0 Vragen

Dus kunt ook nog eens uitstekend onwaarheden verkondigen en zegt nu: "Ik heb namelijk naar ervaringen gevraagd" maar ik lees in uw oorpronkelijke bericht iets totaal anders "Zijn er gedupeerden van deze praktijken die bij mij aan willen sluiten?".

Op dat laatste heeft u antwoord gekregen, nee dus. En u kunt niet bepalen hoe mensen hier moeten reageren, dat regelen we zelf wel met hulp van de redactie.

tenormin
door tenormin - Sep 24, 2020 om 11:38
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@xepcoh, maak dan een vlog á la Famke Louise #wiewilzichbijmijaansluiten. Daar krijgt u waarschijnlijk wel medestanders mee. Ook natuurlijk de nuchter denkende Nederlander. Moet u raden welk soort antwoorden u dan krijgt. Wij hebben hier keurig gereageerd. U plaatst zichzelf in een hokje: wij niet. Er wordt alleen gewezen op het feit dat uw partner ergens de fout is ingegaan. Wat niet wil zeggen dat ze de enige is. U krijgt tips om adv. in de toekomst over te slaan als u of uw partner iets via internet willen laten doen.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2020 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, als er niet met u meegehuild of geheuld wordt, staan de reacties u niet aan.

Maar het is voor vriendin toch echt eigen schuld, dikke bult.

mahadma
door mahadma - Sep 24, 2020 om 14:59
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Zo kun je ook buiten de officiele belastingdienst om huur & zorgtoeslag TEGEN BETALING aanvragen wat je ook GRATIS bij de belantuingdienst zelf kunt doen. Voor je "accoord" klikt even nog eens nalezen wat je "accoord" geeft.

koekeloer
door koekeloer - Sep 25, 2020 om 12:28
562 Antwoorden / 18 Vragen

U kunt beter kwaad worden op uw partner, dat zij dit soort sites gebruikt. Er is helemaal geen sprake van oplichting, maar een betaalde dienstverlening

1paul
door 1paul - Sep 26, 2020 om 09:10
3173 Antwoorden / 0 Vragen

als zij niet betaald heeft nog dan ook niet betalen, als ze gaan dreigen met een rechtszaak of deurwaarderlaat ze maar, komt het uiteindelijk voor de rechter dan hoeft u enkel maar al uw correspondentie in te sturen indluis de opzeggingsmail en hun reactie daarop en u bent klaar....

mijn inschatting is dat zij het niet zo ver laten komen....

heeft zij wel betaald dan heeft u op tijd opgezegd en kunt u hen simpel aanschrijven, eis geld terug binnen 15 dagen en meld hen dat als zij dit niet terugstorten in deze termijn dat u een deurwaarder in zult schakelen, doe dit dan ook!!!!

deze zal vorderen en als dit niet lukt naar de rechter gaan voor u....

to
door tonvog_1 - Sep 28, 2020 om 13:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben helaas ook zo dom geweest om hier in te trappen. Ik had wel een vreemd gevoel en ben uiteindelijk nog eens terug gegaan naar de homesite van mijnverklaring.nl daar zag ik een foto van ons gemeente huis staan en dacht dat het toch wel klopte. Toen ik de verklaring al had aangevraagd zag ik pas dat de totale kosten wel heel erg hoog waren en dat ik een typfout in mijn eerste voornaam had gemaakt. Dus direct de aanvraag geannuleerd. Na 7 minuten kreeg ik van hun een mail dat de aanvraag mislukt was en dat ik 10 euro korting zou krijgen als ik hem alsnog zou indienen. Daarop reageerde ik direct met een mail waarin in nogmaals aangaf geen aanvraag meer van hun te verwachten. Na ruim een uur kwam de bevestiging dat ze de aanvraag bij Dienst Justis hadden gedaan waarop ik weer aangaf de annulering ruim op tijd te hebben gedaan. En dan kreeg ik ook mails van hun o..a . van die jurist. Die jurist werkt overigens bij nog meer bedrijven waar klachten over te vinden zijn op internet. Bij trust pilot worden op hun verzoek en tegen betaling mooie reviews gegeven. Het valt me op dat als er een slecht review geplaatst is er daarna op verzoek meerdere goede reviews te zien zijn.
Ik heb al geannuleerd voor dat ze de aanvraag hadden doorgezet, maar dat is hun woord tegen het mijne helaas.

ri
door rioleur - Sep 30, 2020 om 12:41
7 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, domme zet en vier tientjes kwijt. Is niks crimineels aan, je hebt gewoon betaald voor een dienst die je met gemak zelf kon doen.

gerbera
door gerbera Sep 30, 2020 om 14:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U ken het gezegde "ieder mens maakt fouten" nou de TS is tenminste een mens.