jk
door jkorpershoek Mar 18, 2005 om 11:00
Geldzaken & recht

Essent vraagt toch voorschot na opzegging

Omdat ik al jaren via de satelliet kijk heb ik mijn kabelabonnement bij Essent opgezegd. De levering is inderdaad per 2 maart gestaakt. Essent stuurt echter wel een voorschotnota over de periode maart.

Na telefonisch contact vindt men dit "normaal" , dit bedrag krijg ik na de eindafrekening weer terug.(zonder rente)

Ik vind het niet normaal dat een bedrijf geld vraagt voor iets wat niet geleverd wordt en ga dus niet betalen.

Men dreigt nu met aanmaningskosten en andere consequenties...

Hoe verder?

575 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een vreemde situatie, maar ik denk niet dat er veel aan te doen is. U zou het besluit kunnen aanvechten en steeds weigeren te betalen, maar dat is een hoop ellende en als het uiteindelijk voor de rechter komt en U verliest de zaak, zit U met de kosten, die U alsnog moet betalen.

Deze situatie is dusdanig, dat het makkelijker is toch te betalen en dan achteraf het geld terug te krijgen, dan de poot stijf te houden.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het bedrag voor de kabel apart in rekening gebracht wordt zou ik zeker niet betalen. Het is ronduit belachelijk om de ene maand iets te betalen voor iets dat niet geleverd wordt om het vervolgens een of twee maanden later weer terug te krijgen. Die dreigementen voor aanmaningskosten moet u maar naast zich neerleggen evenals de de mogelijkheid van de kantonrechter waar kabouter het over heeft want de kantonrechter komt er al helemaal niet aan te pas. Zelfs als dat wel zo zou zijn zal ook die zich afvragen waarom je iets moet betalen dat je niet geleverd krijgt. Bovendien zitten daar nog een aantal stations tussen (incassobureau - deurwaarder) dus vergeet die kantonrechter maar. U kunt het beste Essent een brief schrijven (bellen heeft geen zin omdat de helpdesk bevolkt wordt door figuren die alleen maar standaard antwoorden kunnen opdreunen) waarin u uw standpunt uiteenzet en allerlei kosten waarmee gedreigd wordt bij voorbaat van de hand wijst. Het is wat extra werk maar u bent dan in elk geval zeker van uw zaak. Succes - E.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schrijven wil ik best, maar waarnaartoe?

Al eens geprobeert om bij Essent iets te vinden over klachtafhandeling?->>> NIETS

Als er daadwerkelijk een aanmaning komt, staat daar mogelijk wel iets op. Dan ga ik echter ook kosten maken (tijd, materiaal, porto) en zal ik dit claimen.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Essent niet bereikbaar??. Dit klopt dus niet nogmaalsLog in op Essent.nl Doe wat u op het scherm ziet en u kunt per E-Mail al uw ongerief kwijt.En geloof me nu maar ! U hebt vrij snel een info-mail van Essent terug,succes Fred

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inloggen?, waar?

Bij Essent kabelcom kun je niet inloggen.

Bij Essent energie wel, maar dat lijkt me de verkeerde plek en ik heb geen account.

Klachtenprocedures hebben ze overigens beide niet.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even zoeken en je hebt het gevonden.... zie onder. Groeten E.

Klachten

Heb je een klacht over @Home? Dan kun je deze mailen naar klachten@home.nl. Je kunt ook een brief per post sturen. Je brief kun je richten aan:

Essent Kabelcom
Afdeling @Home
t.a.v. Klachtenafdeling
Postbus 9501
9703 LM Groningen

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klantenservice televisie en radio

Essent Retail Klantenservice

Postbus 1484

5200 BM 's Hertogenbosch

tel.: 0800 0330

fax: 073-8533027

maandag-vrijdag: 8.00 - 20.00 uur

zaterdag: 9.00 - 13.00 uur

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, @Home is weer een andere afdeling (Internet)

Toch wel zielig voor zo'n bedrijf, dat het zo moeilijk is om de juiste ingang te vinden.

Essent retail is wel goed, denk ik. Bedankt.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2005 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk te gek voor woorden das men iets in rekening brengt
wat u niet heeft gehad en U hoeft dit natuurlijk niet te betalen. Ik
zou mij niet al te veel zorgen maken over allerhande incassokosten en
dergelijke. Incassobureau's hebben geen enkele wettelijke
dwangmiddelen, dus laat U niet intimideren. Schrijf een nette brief aan
Essent waarin U de zaak uitlegt en dat U niet van plan bent allerhande
kosten te betalen voor iets wat niet is geleverd, Vermeldt tussen neus
en lippen door dat U een eventuele rechtzaak met vertouwen tegemoet
ziet en dat U in zo'n geval alle gemaakte kosten op Essent zult
verhalen.