me
door meisie Dec 2, 2009 om 14:33
Geldzaken & recht

Europas

Krijg zojuist, ongevraagd, een nieuwe Europas van de Rabobank thuis voor mijn man.
Zelf heb ik er ook een, maar we willen bezuinigen en hoeven de 2e pas niet meer. Kost tocht zo´n 7,60 Euro per maand extra.
Maar dat mag niet van de bank. Je moet 2 passen nemen! Bij Rabo totaalpakket is het verplicht 2 passen te hebben bij een en-of rekening.
Mijn man is 72 en pint zo goed als nooit en gebruikt e.v.t.l. mijn pas.
Belachelijk toch om een pas toe te zenden, terwijl wij een nog zeer goede 2e pas hadden. Wij als consument maar bezuinigen en de bank tig nieuwe passsen aanmaken, plus bijbehorende brief plus pas erop plakken en porto, terwijl wij helemaal geen nieuwe nodig hebben en die vervolgens niet mogen terugbrengen vanwege bezuiniging.
Hetzelfde bij Belastingdienst e.d. die sturen soms op 1 dag 3 brieven tegelijk die over hetzelfde onderwerp gaan! Waarom niet in een enveloppe. Men zegt dat duurder en tijdrovender is i.v.m. met automatisering.. Nou het wordt
tijd dat ze eens bij zichzelf te rade gaan en bezuinigen!

En wij als consument 12 x 7,60 Euro betalen voor een pas wat we niet persé nodig hebben en er niet vanaf kunnen!

Wat vinden jullie hier van=

1808 11 Rapporteer

askjeeves
door askjeeves - Dec 2, 2009 om 14:49
134 Antwoorden / 3 Vragen

Het rabo-totaal pakket kost € 7.50 per kwartaal.....dus € 30,00 per jaar
Een extra euro-pas kost € 1,90 per kwartaal........dus € 7.60 per jaar

Rabototaalpallet

kr
door krieties - Dec 2, 2009 om 15:23
442 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bankier niet bij de rabo. Ik vind 7,50 per kwartaal veel geld. Is men verplicht om een totaal-pakket te nemen??
De rabo is een sterke bank, dat komt o.a. doordat ze weinig rente geven op spaartegoeden. En de kosten zijn dus ook erg hoog. Het moet toch ergens vandaan komen.
En over die brieven van de Bdst: klopt, maar het is nog erger als je weet dat de brieven vaak zo de prullebak ik kunnen, omdat de onderwerpen dan niet van toepassing zijn op jouw situatie. Dat zijn de nadelen van de de automatisering nu eenmaal.

gallito
door gallito - Dec 2, 2009 om 15:48
479 Antwoorden / 66 Vragen

Meisie, was de datum op de oude pas misschien verlopen? Dan krijg u automatisch een nieuwe (gratis) pas toegestuurd.

Er zitten 2 passen in het pakket en daar betaalt u voor, of u ze nu wel of niet gebruikt. Dat u een en/ofrekening heeft zal ook wel te maken hebben met de levering van 2 passen.

customer rjc
door customer rjc - Dec 2, 2009 om 16:25
13 Antwoorden / 1 Vragen

Askjeeves heeft gelijk, de kosten zijn iet zo hoog als meisie schetst. Het is alleen wel apart dat je verplicht bent een 2e pas te nemen en daarvoor dan ook weer extra kosten moet betalen. Hoe kan je nu door een bedrijf verplicht worden tot iets wat je ook weer extra kost? Dat vind ik wel merkwaardig, iemand een idee?

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 2, 2009 om 17:09
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Bij het totaal pakket zit maar een europas , kosten totaal 7,50 per kwartaal, een extra europas kost 1,90 per kwartaal, dus deze tweede pas kun u gewoon opzeggen, volgens de voorwaarden van de rabo bank.
Wat wel kan zijn dat u beiden een totaal parket heeft, dan moet u gewoon een pakket opzeggen, en een gezamenlijke rekening open met een pakket.

Succes er mee.

me
door meisie - Dec 2, 2009 om 20:53
141 Antwoorden / 169 Vragen

Vanmiddag had ik gebeld naar Rabo en het meisje aan de lijn zei mij de bedragen die ik noemde. Raar!
Wij hebben al jaren zo'n rabototaalpakket ( i.v.m. internetbankieren) dat eens per jaar wordt betaald. Ik had inderdaad even kunnen checken op mijn afschrift. Sorry. Dus toen ik haar beldde ging ik van haar antwoord uit . Maar neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat ik de pas MOET nemen, terwijl de kaart die we nog hebben nog als nieuw is. Mijn kaart is trouwens niet vernieuwd en die is al bijna versleten :):):. Ja die kleine lettertjes is vaak een probleem.

Maar zo'n Grietje aan de telefoon moet wel goede antwoorden geven als ik hierover vraag.

wjbvo
door wjbvo - Dec 5, 2009 om 12:27
9 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom is privé bankieren in het buitenland gratis en wordt je in Nederland voor alles en nog wat belast? Je betaalt niet voor bankpassen, credit/debit cards, periodieke kosten, zoals in NL..

gallito
door gallito - Dec 5, 2009 om 16:30
479 Antwoorden / 66 Vragen

wjbvo, ik weet niet welk buitenland jij bedoelt,maar wat je beweert is echt niet waar.

De bankpas moet zeker wel betaald worden en er worden ook halfjaarlijkse administratiekosten berekend. Plus nog wat andere kosten.

wjbvo
door wjbvo - Dec 5, 2009 om 17:06
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel Engeland en betaal helemaal geen kosten, maar waarschijnlijk weet jij het beter wat ik betaal.

gallito
door gallito - Dec 5, 2009 om 17:17
479 Antwoorden / 66 Vragen

Niet in Engeland, maar wel in Spanje. Dus kun je niet generaliseren.

wjbvo
door wjbvo - Dec 5, 2009 om 17:48
9 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk kan ik niet generaliseren, omdat ik niet weet wat ze in Polen, Hongarije, Lithuania, etc doen. Ik bedoelde met buitenland eigenlijk andere EU landen. We zouden toch als EU-ers mogen verwachten dat er één beleid wordt gevoerd t.a.v. bankkosten, net als met transfers tot 50,000 euros die in de hele EU voor partikulieren gratis zijn.. Ik betaal bij de ABNAMRO zo'n 50 euro per jaar aan kosten, (2xbankpassen en kwartaalkosten). De vraag blijft natuurlijk waarom ze het in Engeland wel gratis kunnen doen en in Nederland (en misschien nog een paar andere EU landen) niet. Oh ja Spanje, ik heb daar toevallig ook een bankrekening bij Bancaja, ook zonder kosten. Als je je credit card regelmatig gebruikt worden geen kosten in rekening gebracht, al probeerden ze het wel. Zelfs voor het inprinten van je naam op die kaart moet je apart betalen! Toen ik protesteerde tegen die kosten en dreigde naar een andere bank te gaan hoefde ik helemaal niets meer te betalen.