Gistermiddag om 12.45 krijg ik een mail van Evides, ik moet een rekening betalen van 41,74 Als ik niet betaal gaat Evides incassomaatregelen nemen. Dat heb ik inmiddels geweten, vanmorgen om 8.45 staat er een man aan de deur met 2 mannen in blauwe werkbroek en oranje vesten aan, een z.g.n. graafploeg, betalen of afsluiten!. Het bedrag heb ik met enige moeite kunnen pinnen. Wat ik mij alleen afvraag is of dit wel helemaal normaal is, binnen nog geen 24 uur een graafploeg sturen.!? Ik was toch al van plan om het deze week nog te betalen..lekker begin van de dag op deze manier. Moet men je niet iets meer tijd geven om rekeningen te betalen? En mag dit zomaar?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Hier moet een heel traject aan vooraf zijn gegaan, anders kan dit natuurlijk niet. Dus wat is het traject dat hier aan vooraf is gegaan?
Van Evides U dient de rekening altijd binnen 14 dagen te betalen. Ontvangen wij binnen deze termijn geen betaling van u, dan sturen wij u een betalingsherinnering. Blijft de betaling na deze herinnering uit, dan krijgt u vervolgens een aanmaning en wordt het bedrag van de waternota met € 15 incassokosten verhoogd. Ontvangen wij nog steeds geen betaling, dan starten wij het na-incassotraject waarin wij persoonlijk contact zoeken. Evides stemt uw situatie tevens af met de GGD in uw regio. Indien uw betaling uitblijft, dan kan dit leiden tot afsluiting van de drinkwaterlevering en/of wordt de vordering overgedragen aan de deurwaarder met mogelijk beslaglegging tot gevolg.
Als ze niet dit traject hebben gevolgd, dan moet u nu meteen een klacht indienen bij Evides. Gisteren een mail en de volgende dag de graafploeg voor je deur vind ik ook zeer vreemd. Of die mail is al veel eerder verstuurd, of men is wat al te hard van stapel gelopen.
Mijn rekening bestaat uit € 7,81 (voorschotnota staat erbij) die is van 07-10-2013 en € 33,93, dit is de voorschotrekening van 11 februari 2014. Snap het niet hoor. Hij moest nog iets van 360 adressen af..dus leuk voor al die mensen die 3 weken geleden de rekening niet betaald hebben.
In december heb ik 80 euro betaald, daarna in februari 2014 een jaarafrekening gekregen van € 33.93 die zat dus bij het bedrag van vanmorgen. Die € 7,81 weet ik niks van ook geen aanmaning!, had men dit wel laten weten middels email of brief dan had ik dat natuurlijk gelijk betaald, voor zo'n bedrag ga je toch geen graafploeg sturen?
Kijk eens in uw boekhouding na of u elke maand regelmatig betaald heeft. Als en ik zeg àls er één mist, zit daar de bottleneck. Staat er op uw jaarafrekening de betreffende maand als wel of niet betaald?
Evides werd financieel vroeger gerund door Eneco. Eneco is een bedrijf waarvan je nooit hoogte krijgt. In 2008 heb ik met dit bedrijf in de clinch gelegen, zij wilden mij een periode laten betalen die ik aantoonbaar betaald had. Daar wilde Eneco niets van weten en hield voet bij stuk. Ben ermee naar de geschillencommissie gegaan en heb mijn gelijk gekregen. Vonnis was dat Eneco nog een bedrag moest betalen van ruim 600 euro aan mij als schadevergoeding. Dat heb ik nooit gekregen, Eneco had het lef om weer met een z.g.n. rekening aan te komen wat onmogelijk was want ik zat inmiddels al anderhalf jaar bij een andere energieleverancier. Evides lijkt in veel opzichten op Eneco, komt steeds met rekeningen en is nooit duidelijk over welke periode je betaald. Ik betaal echt wel mijn rekeningen maar zou het wel erg fijn vinden als men eens open en EERLIJK zou doorgeven wat precies de kosten zijn. Ze hebben n.b een automatisch incasso toestemming van mij en hadden het bedrag er zo af kunnen halen want er heeft al die tijd geld op de rekening gestaan...echt ik begrijp hier geen zak van...sorry..!
Op de jaarafrekening van Evides die u begin verleden jaar hebt gehad, staat het maandbedrag dat door hen geïncasseerd gaat worden.
U kunt toch zo elke maand nagaan of dat bedrag van uw rekening is gehaald? En als dat een keer om wat voor reden dan niet is gebeurd, moet u zelf aan de bel trekken.
Als er dus maandelijks € 80,00 wordt geïncasseerd, waar slaat dat bedrag van € 7,81 dan op?
Dat u ooit een kwestie had met Eneco, staat hier helemaal buiten. Vroeger incasseerde Eneco voor Evides, dat is alles.
Tijger1, u bent waarschijnlijk een medewerker van 1 van de 2 bedrijven, maar goed. Automatisch incasso, wat betekend dat? Toch niet dat ik dan nog alles in de gaten moet houden en nalopen? Evides heeft verzuimd om af te schrijven! Die hele fanfare vanmorgen voor de deur, die was mijns inziens onterecht, daar schaam ik mij dood voor. Je gaat voor € 7,81 geen straat open graven, dan ben je niet goed bezig als bedrijf. En nogmaals ik was NIET op de hoogte van die achterstand, wel van de afrekening over 2013 en die was alleen € 33,93 en die kon men zo afschrijven van onze rekening. Evides heeft dus GEEN brief of email gestuurd met het verzoek om nog € 7,81 over te maken! Overigens als ik die aanmaningen wel gehad zou hebben dan berekend men een boete van 15 euro, waarom niet? omdat de rekening van februari 2014 is!!!
Er is ergens een fout gemaakt, dat is zeker. Maar voor de goede orde, Cocoallo, Tijger is bestlist niet werkzaam voor 1 van de 2 bedrijven. Als wij hier bij elk bedrijf wat in een vraag voorkomt en een antwoord over geven zouden werken, poeh, dan hadden we geen tijd om te slapen.
Ik heb net mijn directeurschap bij Evides en ook Eneco neergelegd, dus ik kan helaas niet voor u intern wat regelen. Jammer hè.
Nog even voor de goede orde, ook al geeft men een machtiging tot automatische incasso af, men blijft zelf verantwoordelijk voor de betalingen. Dus minstens één keer per maand uw bankrekening controleren, is wel zo verstandig. En ja, ik werk ook bij de bank.
Hier kan haast geen sprake zijn van een incasso die niet uitgevoerd is, want u hebt het over een maandtermijn van € 80,00, dus er moet iets heel anders aan de hand zijn.
Nee Tijger 1 ik heb 2 maandbedragen betaald in december om alles rond te hebben (zijn dus geen maandtermijnen!), daarop heb ik de jaarafrekening gekregen en een brief met een bedrag van € 33,93. Dan ga ik ervan uit dat dat alles is. Maar blijkbaar heb ik mij vergist en heeft Evides voor die € 7,81 de graafploeg gestuurd. Blijf het bezopen vinden maar goed..einde discussie.
Het wordt steeds wonderlijker. U zegt dat u een machtiging tot automatische incasso hebt afgegeven, maar dat u niet controleert of er werkelijk geïncasseerd wordt. Dan betaalt u in december zelf 2 maandbedragen wat geen maandtermijnen zijn. Waarom, stond er dan iets open?
Hebt u bij uw eigen overmaking wel alle juiste gegevens vermeld? Want anders is dat lastig te verwerken in de boekhouding.
U stelde hier een vraag. Voor discussie moet u bovenaan op Discussie klikken.
Een 'graafploeg' bij u aan de deur?? Toch niet om 'iets' te gaan doen in uw tuin (erf) of, nog gekker, in uw woning?
Afsluiten is daar aan toe, maar daar zijn andere manieren voor. In ieder geval niet (zonder uw toestemming) in uw huis, of in uw tuin (op uw erf), zonder tussenkomst van de rechter. Het moet niet gekker worden.
[quote=zoekster schreef op donderdag 6 mrt 2014, 11:19]Maar als er geen aanmaning is verstuurd, dan klopt dit zaakje van geen kant.
Aanmaning gevoeglijk tussen de oude kranten gepropt, wat niet weet wat niet deert. Zo gaat het vaker, negeren die handel en betalen ? Ben je mal, betalen wat je dient te betalen is toch zeker ouderwets, het is altijd maar allemaal de schuld van een ander.....
[quote=hutch schreef op donderdag 6 mrt 2014, 20:07]Een 'graafploeg' bij u aan de deur?? Toch niet om 'iets' te gaan doen in uw tuin (erf) of, nog gekker, in uw woning?
Afsluiten is daar aan toe, maar daar zijn andere manieren voor. In ieder geval niet (zonder uw toestemming) in uw huis, of in uw tuin (op uw erf), zonder tussenkomst van de rechter. Het moet niet gekker worden.
Daar is het een en ander aan vooraf gegaan hetgeen to misschien wel met oogkleppen op onder de rest van de post geschoffeld heeft? Maak mij niet wijs dat alle post heel convienient nog onder die deurmat ligt.
Jawel, echt waar, ik heb het nog nooit meegemaakt maar er stonden mannen voor de deur in blauwe werkbroeken en oranje vesten om vanaf buiten de waterleiding af te gaan sluiten. En het is niet zo dat de rekening niet betaald was, dat was hij wel maar er miste een bedrag van € 7,81. Als Evides gewoon even een brief had gestuurd dan was dat bedrag allang betaald geweest. Komt bij dat bijna alles via mail gaat en niet meer via de post. Het ligt niet altijd aan de klant hoor, als ik echt iets fout had gedaan dan zet ik dit niet op een forum van Kassa. Vind het trouwens erg triest dat er veel mensen een oordeel klaar hebben zonder verder te weten hoe het zit. Wel ik weet het wel en het klopt niet! Dat heb ik ook via het contactformulier aan Evides laten weten maar nog geen reactie op gekregen.
[quote=cocoallo schreef op donderdag 6 mrt 2014, 21:19] Dat heb ik ook via het contactformulier aan Evides laten weten maar nog geen reactie op gekregen. Goedzo! Ik ben ook wel benieuwd naar de verklaring hiervoor.
Het zal wel een paar dagen duren eer u antwoord krijgt. Laat u de reactie van Evides nog weten? Het is nogal wat iemand af te sluiten van drinkwater zonder dat er een aanmaning is geweest. Kan ook niet, want dan zouden er ook 15 euro aan incassokosten zijn berekend.
Van de site van Evides
Evides Waterbedrijf mag consumenten (kleinverbruikers, zoals huishoudens die minder dan 5.000 liter per uur gebruiken) vanwege wanbetaling afsluiten van drinkwater, maar daar moet een zorgvuldig incassoproces aan vooraf gaan.
Als ik lees: "Hij moest nog iets van 360 adressen af." van TS en van Zoekster dat ze een zorgvuldig incassobeleid hebben, ga ik toch denken dat er administratief iets héél erg fout gaat daar ..........
[quote=cocoallo schreef op donderdag 6 mrt 2014, 13:01] Automatisch incasso, wat betekend dat? Toch niet dat ik dan nog alles in de gaten moet houden en nalopen? Evides heeft verzuimd om af te schrijven!
Daar gaan de meeste mensen de fout in. Een automatische incasso afgeven houdt wel degelijk in dat je alsnog dient te controleren of deze is afgeschreven. Dat Evides verzuimd zou hebben om af te schrijven zou je kunnen verklaren door saldotekort, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Onze welgemeende excuses door overrompeld bij u voor de deur te staan voor afsluiting.
Wat eer raar Nederlands.
@cocoallo
Klacht tegen Thoarchid?
U moest eens weten hoeveel topics hier gestart worden door mensen over aanmaningen, enzovoort, terwijl zij zelf niet aan hun verplichtingen hebben voldaan.
[quote=tijger1 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 11:35] @cocoallo
Klacht tegen Thoarchid?
U moest eens weten hoeveel topics hier gestart worden door mensen over aanmaningen, enzovoort, terwijl zij zelf niet aan hun verplichtingen hebben voldaan. So what? Is dat een excuus om zo te keer te gaan? Het was uitermate onbeschoft om als een kip zonder kop die beschuldigingen te uiten en voort te zetten.
Hoe dan ook: men kan eerst invorderingsakties ondernemen als er een gerechtelijke uitspraak is. Een e-mail bericht is nog steeds niet als bewijs geldig en bovendien, één dag van te voren een bericht en dan al aktie? Maar ook hier, veelal gaat het om een klein bedrag en kost het meer om 'recht6' te krijgen.
En als ook al gemeld: geen aanmaning, voorafgaande aan een gerechtelijke procedure: dit stinkt.
[quote=cocoallo schreef op woensdag 12 mrt 2014, 11:25]Goedemorgen,
Ik zou nog even laten weten wat het antwoord van Evides zou zijn op mijn klacht.
Bedankt dat u heb laten weten hoe dit is afgelopen. Ik vind het een blunder van jewelste van Evides.
U was thuis, maar voor hetzelfde geld kom je thuis en is je waterleiding afgesloten. Ben je toch totaal onthand. Je kunt je niet wassen, niet afwassen, geen was draaien, geen wc doortrekken. Afschuwelijk.
Nou ja, eind goed al goed moet je dan maar denken.
thaorchid@: u geeft weer een aardig voorbeeld iemand (een vraagsteller) te beschuldigen terwijl een ander klaarblijkelijk fout zit. Ik zie dat Evides HUN fout inmiddels heeft toegegeven!
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking. De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB. Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ?
Lees meer
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, ) ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier, maar die wil niets vergoeden, de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen. maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer