Bo
door Bowie3 Mar 2, 2017 om 21:20
Geldzaken & recht

Ex werkgever heeft mij niet als hersteld afgemeld

Goedenavond,
Vandaag is gebleken dat mijn ex werkgever mij niet afgemeld heeft voor de ziektewet in juni 2015. Het UWV telt deze tijd nu bij mijn helaas langdurige nieuwe ziekmelding bij mijn nieuwe werkgever sinds januari 2016, waardoor ik ik nu geconfronteerd wordt met een WIA aanvraag. Momenteel zit ik in een zwaar revalidatieproces waar ik mij volledig op zou moeten richten, maar ben eigenlijk alleen maar bezig met bellen, mailen en meer om dit soort fouten recht te zetten. It kan ik doen loop tegen een muur aan. Wat kan ik doen ?

5611 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2017 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, bent u een half jaar "beter" geweest? En heeft die ex-werkgever dan ziekengeld voor u ontvangen?

ge
door geensaus - Mar 3, 2017 om 13:33
12 Antwoorden / 1 Vragen

Maar moet je je niet zelf beter melden? In mijn tijd moest dat zelfs schriftelijk. Kijk vooral alle correspondentie van het UWV goed na, ook al is het vermoeiend als je ziek bent, of laat je helpen. Het is mij indertijd ook gebleken dat niet iedereen bij het UWV even goed kan lezen. Wees zorgvuldig. Beterschap!

Bo
door Bowie3 - Mar 3, 2017 om 13:34
2 Antwoorden / 3 Vragen

Dag Tijger, deze werkgever bleek een eigen risicodrager. Ik was via een detacheerder hier geplaatst. Een bepaling in dit arbeidscontract is dat bij ziekte het contract wordt ontbonden. Hierna heb ik een andere werkgever gevonden. Inmiddels heb ik contact gehad met het UWV, De detacheerder heeft idd een herstelmelding gedaan maar de ex werkgever niet. UWV legt ook de gemaakte fout bij de ex werkgever maar ik moet het oplossen. De detacheerder poogt vandaag op alerlij manieren contact te krijgen met de ex werkgever vanwege het feit dat deze de herstelmelding moet doen, helaas nog geen resultaat.

Topantwoord

watertoren
door watertoren - Mar 3, 2017 om 13:39
30 Antwoorden / 21 Vragen

Helaas is dit een truc van u oude werkgever deze heeft u niet voor 100% beter gemeld maar voor 1% nog ziek dit doet men om het gevaar van nog eens 2jaar ziektewet te ontlopen
Want heeft hij u voor 100% beter meld en u word na 4 weken weer ziek gaat de 2 jaar ziektewet weer in
U had dit op U loonstrook kunnen zien daar moet een bedrag aan ziekegeld staan
Ik denk niet dat u bij het UVW gehoor zult vinden, en een aanvraag WIA zult moeten doen omdat de loonbetaling van u werkgever na 2 jaar zal stoppen, en eventueel ontslag voor u word aangevraagd wat altijdword toegekent
bent u lid van een vakbond dan hebben deze begeleiders die u bij dit proces kunnen helpen

watertoren
door watertoren - Mar 3, 2017 om 13:43
30 Antwoorden / 21 Vragen

Even een antwoord voor saus de werkgever moet u beter melden, bent u het daar niet mee eens dan kan men bij hetUVW een deskundige oordeel aanvragen

1paul
door 1paul - Mar 3, 2017 om 15:03
3173 Antwoorden / 0 Vragen

als uwv uw herstelmelding niet wil accepteren ga dan in beroep, meld ook erbij dat het LIJKT of de ex werkgever wilde profiteren of andere regels wilde omzeilen...

Topantwoord

watertoren
door watertoren - Mar 3, 2017 om 15:41
30 Antwoorden / 21 Vragen

Nogmaals de werkgever moet u beter melden het UWV komt pas in beeld als er een aanvraag van de WIA moet worden gedaan enigste mogelijkheid is een deskundige oordeel aan te vragen, daarin toets het UWV of u voledig arbeids geschikt bent, dit alles volgens de wet poortwachter

Bo
door Bowie3 Mar 3, 2017 om 17:04
2 Antwoorden / 3 Vragen

Dank aan allen voor het meedenken, ik kan met de adviezen zeker uit de weg, echt klasse alle geboden hulp