Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 3, 2023 om 16:21
Geldzaken & recht

Flixbus Tickets gekocht niet gekregen, geld na bijna een maand niet terug

Flixbus denkt heel slim te zijn met de sluwe praktijken die zij inzetten als een persoon zijn/haar geld terug wilt, nadat Flixbus geen tickets levert. Geld afgeschreven geen tickets. Je belt naar Duitsland en krijgt dan te horen dat het binnen 72 uur gerectificeerd zal worden, dat gebeurt niet. Bel ik weer wordt er een case aangemaakt waar ik na bijna een maand later nog geen statusupdate over heb gekregen. Toch belachelijk dat een bedrijf zoals Flixbus dit gewoon kan flikken bij mensen? Ze maken je het moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen, krijg je iemand aan de lijn kan diegene ineens niets doen om de situatie op te lossen. Flixbus moet hard aangepakt worden. Ik geef niet op maar wat nu met alle andere mensen die wel opgegeven hebben en Flixbus het geld lekker blijft behouden. Wat kan je met dit soort bedrijven doen?

2684 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 3, 2023 om 16:25
7195 Antwoorden / 3 Vragen
3
Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 3, 2023 om 16:28
5 Antwoorden / 5 Vragen

Sinds 10 januari al ingevuld. Nooit meer iets gehoord.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 3, 2023 om 16:28
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Klacht melden dan?

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 3, 2023 om 16:32
5 Antwoorden / 5 Vragen

Daarvoor heb je een boekingsnummer nodig die ik niet heb, dit bedrijf is echt te zot voor woorden. Nooit meer.

ju
door juliomariner - Feb 3, 2023 om 16:30
1329 Antwoorden / 2 Vragen
2

Ze maken een fout en moeten daarom dus hard aangepakt aangepakt worden.
Ik vind dat u zwaar overdreven reageerd

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 3, 2023 om 16:34
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb al meer dan honderden klachten van mensen die hun tickets en geld niet teruggekregen hebben en ik ben nog niet klaar met lezen. Flixbus medewerkers zijn goed in liegen en bedriegen. Daarom nooit meer dit bedrijf.

marita5
door marita5 - Feb 3, 2023 om 16:38
11519 Antwoorden / 15 Vragen
3
Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 3, 2023 om 16:39
5 Antwoorden / 5 Vragen

Dat ga ik doen dankjewel!

marita5
door marita5 Feb 3, 2023 om 16:40
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

ne
door neodutchio - Feb 3, 2023 om 16:41
5157 Antwoorden / 12 Vragen
1

Ik mag hopen dat alle zware woorden onderbouwd kunnen worden. Liegen, bedriegen, sluwe praktijken.
Flixbus is niet bepaald een vage onderneming die leeft van foute zaken, het is een fatsoenlijk transportbedrijf. Dat er schijnbaar systemen zijn die niet goed werken hebben medewerkers geen invloed op. Het zal wat zijn als een front-office medewerker zelfstandig betalingen mag doen.

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 3, 2023 om 16:44
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ja ze zijn oplichters in mijn ogen met stotterende medewerkers die je op een dwaalspoor zetten. Mensen daar aan de telefoon kunnen niet eens fatsoenlijk Engels spreken. Maar liegen en je voor de gek houden? Eerste klas.

ne
door neodutchio Feb 3, 2023 om 17:14
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Leer eerst de betekenis van oplichting, dat is hier niet aan de orde. U belt zelf naar Duitsland, waarom zouden ze daar Engels moeten spreken? Omdat u geen fatsoenlijks Duits kan?
Ik snap heel goed dat u op deze manier niet goed geholpen zal worden.

sira
door sira Feb 3, 2023 om 17:21
2348 Antwoorden / 24 Vragen

kunnen niet eens fatsoenlijk Engels spreken

Waarom spreekt u ze dan niet aan in het Duits? Het is een Duits bedrijf.

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 3, 2023 om 17:40
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ik bel naar Duitsland omdat die oplichters anders het geld niet terugstorten. Die zogenaamde 72 uur die ze zeggen klopt niks van. Jullie 2 moeten wel de grootste kontenlikkers van malafide bedrijven zijn.

sira
door sira Feb 3, 2023 om 17:54
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Pardon?

U hebt gelijk, je moet je afkomst nooit verloochenen. Sie sollten niemals Ihre Herkunft verleugnen

ne
door neodutchio Feb 3, 2023 om 18:11
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wenn du nach Deutschland rufst, warum sprichst du kein Deutsch?

ju
door juliomariner Feb 3, 2023 om 18:13
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een zwaar ovwrdreven gedrag van TS. Als ik zo'n persoon "am Apparat" kreeg kon hij van mij ook het hin und wieder kriegen.

sira
door sira Feb 3, 2023 om 19:15
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Wie weet spreekt hij ook niet eens fatsoenlijk Engels.

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 4, 2023 om 11:11
5 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn Engels is "impeccable" maak je daar maar niet druk om. Die moffen hebben al een bericht gestuurd na het dreigen met sancties. "Press 1 for English" krijg je 1 of andere mongool aan de lijn die gebrekkig Engels praat en niets begrijpt wat je uitlegt. F*ck Flixbus.

ne
door neodutchio Feb 4, 2023 om 12:01
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dan maar lekker laten rusten en met de trein of auto gaan. Niet dan per ongeluk de FlixTrain nemen dan he. Heeft u het boekingsnummer ondertussen al opgevraagd online?

ju
door juliomariner Feb 4, 2023 om 12:12
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Moffen? Als u aan de telefoon zo onfatsoenlijk bent. Doe ff normaal man.

sira
door sira - Feb 3, 2023 om 17:23
2348 Antwoorden / 24 Vragen
0

kunnen niet eens fatsoenlijk Engels spreken

Waarom spreekt u ze dan niet aan in het Duits? Het is een Duits bedrijf.

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 3, 2023 om 17:39
5 Antwoorden / 5 Vragen

Internationaal bedrijf gevestigd in Duitsland*

sira
door sira Feb 3, 2023 om 17:48
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, maar u vergeet dat Nederland een uitzondering is met het spreken van verschillende talen. U kunt in Duits ook naar een Engels sprekende medewerker vragen.
Anders stuurt u een brief en als uw Duits niet goed is, is er nog altijd Google translate.

Be
door Bewaklu - Feb 3, 2023 om 18:38
132 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bericht en vervolgberichten gemeld. 
Het moet maar eens afgelopen zijn met die ongefundeerde, agressieve beschuldigingen en reacties op berichten van forumleden
Mensen denken tegenwoordig alles maar te kunnen schrijven....

sira
door sira Feb 3, 2023 om 20:14
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Laat gaan joh, helemaal niet druk om maken. De enige die zich laat kennen is de TS en niemand anders.

Ja
door JannyBoe - Feb 3, 2023 om 20:00
520 Antwoorden / Vragen
1

Hallo, heel goed dat u vol blijft houden.
Ik kan u niks anders aanraden om de klachtenprocedure en de pagina passagiersrechten er nog eens goed op na te slaan.

Wat betreft opmerkingen over de communicatie: bij een internationaal bedrijf wordt er zeker Engels gesproken door medewerkers. En hier gaat het over een bedrijf wat vervoer naar alle streken in Europa verzorgt.
Daarbij is het bij de moderne/jongere generatie Duitsers heel gebruikelijk om Engels te spreken, ook in Nederland.

ne
door neodutchio - Feb 4, 2023 om 08:16
5157 Antwoorden / 12 Vragen
0

Beste TS, u klaagt dat ze niets kunnen doen omdat u geen boekingsnummer hebt. Klik hier hoe u het boekingsnummer opnieuw kan ontvangen.

Verder zie ik maar een paar klachten online van mensen die ook geen ticket hebben ontvangen. Althans, wat ze zeggen. Het kan in de spambox gekomen zijn en in 2016 is er een storing geweest. Echter is online makkelijk alles opnieuw te laten versturen.

Juist in deze tijd waar meer online gedaan word kan je ook online een hoop zelf oplossen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2023 om 10:32
16867 Antwoorden / 202 Vragen
0

Kent u de Franse uitdrukking: Cést le ton qui fait la musique? 'Het is de toon de de Muziek maakt'? 

Waarom gebeld en niet dit benut: https://help.flixbus.com/s/topic/0TO3X000000VOq7WAG/request-a-refund?language=nl_NL ?

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 4, 2023 om 11:18
5 Antwoorden / 5 Vragen

Heb ik allang gedaan, kreeg ik een paar idioten die vragen naar een boekingsnummer die ik nooit gekregen heb. Misselijkmakend bedrijf die hopen dat men opgeeft zodat zij het geld kunnen houden bij niet geleverde diensten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 4, 2023 om 11:31
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Dan is de grote vraag: hoe gen waar heeft u dan geboekt? Was dat wel bij het goede boekingspunt en niet bij één of andere 'tussenpersoon'?

ne
door neodutchio Feb 4, 2023 om 12:30
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het boekingsnummer is gewoon online op te vragen. Paniek om niets.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 4, 2023 om 13:13
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO: u reageert onder min vraag waar dan geboelk is, mogelijk via een verkeerde plek? In de ook door mij gegeven verwijzingen staat hoe Flixbus te benaderen is en ook hoe het boekingsnummer opgevraagd kan worden.

ne
door neodutchio Feb 5, 2023 om 19:39
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ik reageerde op meer plekken op TS.

Thecla58
door Thecla58 - Feb 4, 2023 om 12:42
857 Antwoorden / 3 Vragen
2

Grote goedheden,

wat zul jij een vreselijk leven hebben onder je steen. Je vloekt, tiert, scheldt en weet ik wat nog meer. Je weet zelfs niet je fatsoen te bewaren tegen mede forumleden.

Ze hebben je handvatten genoeg gegeven hoe je achter je boekingsnummer kunt kopen en nog blijf je hoog van de toren blazen. Iets met splinter en balk komt in mij op.

Bah bah.

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Feb 4, 2023 om 13:04
5 Antwoorden / 5 Vragen

Mevrouw,

Ik heb dat allemaal al geprobeerd voordat ik hier op het forum kwam schrijven. Ik haat bedrijven als Flixbus die op zeer slinkse wijze mensen geld afhandig willen maken. Klantenservice die niks weet en kan. Lijkt wel een "highschool project". Ik scheld niemand uit hoor. Ik hou van jullie.

Thecla58
door Thecla58 Feb 4, 2023 om 13:10
857 Antwoorden / 3 Vragen

quote
Die moffen 
unquote

Dit is, voor mij, wel het ergste schelden dat ik in je reacties gelezen heb. Dat stoort mij enorm. Getuigt voor mij niet van fatsoen. 

Maar verder... doe je ding

ju
door juliomariner Feb 5, 2023 om 19:31
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het topic van deze hufter gemeld voor de beledigende teksten maar zoals meestal doet de redactie hier niets aan maar houden zich bezig met allerlei spijkers op laag water zoeken

ne
door neodutchio Feb 5, 2023 om 19:40
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dus bij het invullen van het mailadres bij het opnieuw laten versturen van het boekingsnummer blijft u maar niets krijgen? Wonderlijk, werkt hier perfect.

pino123
door pino123 - Feb 6, 2023 om 10:42
2763 Antwoorden / 14 Vragen
0

Wat een ongelooflijke clown is TS, schelden, dreigen, tieren en raaskallen. Met dit gedrag gaat u het echt oplossen..... Not

Redacteur
door Redacteur - Feb 6, 2023 om 12:08
1055 Antwoorden / 62 Vragen
0

Ja, zo kan 'ie wel weer. Weinig constructieve, agressieve houding van de topicstarter --> slot erop, succes ermee.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer