mv
door mvg81 Dec 13, 2007 om 11:33
Geldzaken & recht

Fout Bart Smit


Ik bestel vaak spullen op de internetsite van Bart Smit.
Onder het kopje DVD's zag ik staan 3 voor 5 DVD's. Ik vond dat erg onduidelijk dus heb ik Bart Smit een e-mail gestuurd met daarin de vraag, bedoelen jullie daarmee 3 euro voor 5 DVD's? Ik kreeg als antwoord, bij de laatste stap van de bestelling word de korting verrekend..
Dus ik heb 10 DVD's besteld (ik dacht voor 6 euro), maar ik moest 17,50 euro betalen?!? Ik dus weer een mail sturen waarin ik duidelijk zette dat ik er van uit ging dat het 3 euro voor 5 DVD's was. Als antwoord kreeg ik dat het bedrag op de acceptgiro fout was en dat ik dat zelf mocht verlagen naar het goede bedrag. Ik ging er dus van uit dat het goede bedrag 6 euro was....

Nu een tijd later blijkt dat dus fout te zijn en krijg ik een betalingsherinnering thuis (verhoogd met 7,50 euro!). Bart Smit zegt dat  zij vonden dat ze duidelijk genoeg waren. In mijn ogen zijn ze dat niet want waarom kunnen ze me dan niet even gewoon vertellen dat ik verkeerd dacht en dat het bedrag 17,50 was? Ze geven hun fout wel toe, maar willen verder niets doen, ik moet volgens hun dus gewoon betalen. En omdat het zo druk was aan de telefoon, werd mij gezegd dat ze me genoeg geholpen was en daarmee was het gesprek klaar...

Moet ik het restbedrag nou betalen of niet? Want ik vind het niet netjes van Bart Smit en het gaat mij om het principe dat ze niets met hun fout willen doen...


496 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

varabas
door varabas - Dec 13, 2007 om 11:48
450 Antwoorden / 35 Vragen
0

Ik snap uw verwarring een beetje.........Maar als ik op de site van Bart Smit een "nepbestelling" maak voor 3 dvd's dan wordt mij toch meteen duidelijk dat ik 3 dvd's krijg voor 5 euro. Dit wordt duidelijk aangegeven ! Het te betalen bedrag is 5 euro (2,50 euro korting)


Dus het lijkt mij dat u bij uw bestelling voldoende informatie kreeg om ervan uit te gaan dat het hier 3 dvd's voor 5 euro betreft


Bassie (gaat ook wel eens in de fout)

kiran
door kiran - Dec 13, 2007 om 13:55
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

5 halen, 3 betalen? Het is maar net hoe je het leest. Dat een en ander onduidelijk is, is begrijpelijk. Ik zou dat rest bedrag maar betalen en een volgende keer gewoon naar de winkel gaan. 17,50 voor 10 dvd's is niet zo'n slechte koop.

ze
door zelva - Dec 14, 2007 om 22:40
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

In principe had je kunnen weten dat vijf dvd's voor drie euro te mooi is om waar te zijn.


Bart Smit is in principe niet gehouden om de artikelen dan ook voor die prijs te leveren. Echter door het bedrijf is jou twee keer medegedeeld dat de vijf voor 3 euro de juiste prijs is. Daar komen ze echt niet meer onder uit met een beroep op een 'kennelijke vergissing'.


Bovendien ben jij niet verplicht om de artikelen voor de verhoogde prijs af te nemen als het om een vergissing gaat. Mocht Bart Smit doorzetten, dan doe je gewoon de mededeling dat je van de koop afziet, bied je aan de waren op hun kosten terug te sturen en eis j een terugstorting van het reeds betaalde gedeelte van het aankoopbedrag.


 


 


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer