mv
door mvg81 Dec 13, 2007 om 11:33
Geldzaken & recht

Fout Bart Smit

Ik bestel vaak spullen op de internetsite van Bart Smit.
Onder het kopje DVD's zag ik staan 3 voor 5 DVD's. Ik vond dat erg onduidelijk dus heb ik Bart Smit een e-mail gestuurd met daarin de vraag, bedoelen jullie daarmee 3 euro voor 5 DVD's? Ik kreeg als antwoord, bij de laatste stap van de bestelling word de korting verrekend..
Dus ik heb 10 DVD's besteld (ik dacht voor 6 euro), maar ik moest 17,50 euro betalen?!? Ik dus weer een mail sturen waarin ik duidelijk zette dat ik er van uit ging dat het 3 euro voor 5 DVD's was. Als antwoord kreeg ik dat het bedrag op de acceptgiro fout was en dat ik dat zelf mocht verlagen naar het goede bedrag. Ik ging er dus van uit dat het goede bedrag 6 euro was....

Nu een tijd later blijkt dat dus fout te zijn en krijg ik een betalingsherinnering thuis (verhoogd met 7,50 euro!). Bart Smit zegt dat  zij vonden dat ze duidelijk genoeg waren. In mijn ogen zijn ze dat niet want waarom kunnen ze me dan niet even gewoon vertellen dat ik verkeerd dacht en dat het bedrag 17,50 was? Ze geven hun fout wel toe, maar willen verder niets doen, ik moet volgens hun dus gewoon betalen. En omdat het zo druk was aan de telefoon, werd mij gezegd dat ze me genoeg geholpen was en daarmee was het gesprek klaar...

Moet ik het restbedrag nou betalen of niet? Want ik vind het niet netjes van Bart Smit en het gaat mij om het principe dat ze niets met hun fout willen doen...

496 3 Rapporteer

varabas
door varabas - Dec 13, 2007 om 11:48
450 Antwoorden / 35 Vragen

Ik snap uw verwarring een beetje.........Maar als ik op de site van Bart Smit een "nepbestelling" maak voor 3 dvd's dan wordt mij toch meteen duidelijk dat ik 3 dvd's krijg voor 5 euro. Dit wordt duidelijk aangegeven ! Het te betalen bedrag is 5 euro (2,50 euro korting)

Dus het lijkt mij dat u bij uw bestelling voldoende informatie kreeg om ervan uit te gaan dat het hier 3 dvd's voor 5 euro betreft

Bassie (gaat ook wel eens in de fout)

kiran
door kiran - Dec 13, 2007 om 13:55
2791 Antwoorden / 0 Vragen

5 halen, 3 betalen? Het is maar net hoe je het leest. Dat een en ander onduidelijk is, is begrijpelijk. Ik zou dat rest bedrag maar betalen en een volgende keer gewoon naar de winkel gaan. 17,50 voor 10 dvd's is niet zo'n slechte koop.

ze
door zelva - Dec 14, 2007 om 22:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

In principe had je kunnen weten dat vijf dvd's voor drie euro te mooi is om waar te zijn.

Bart Smit is in principe niet gehouden om de artikelen dan ook voor die prijs te leveren. Echter door het bedrijf is jou twee keer medegedeeld dat de vijf voor 3 euro de juiste prijs is. Daar komen ze echt niet meer onder uit met een beroep op een 'kennelijke vergissing'.

Bovendien ben jij niet verplicht om de artikelen voor de verhoogde prijs af te nemen als het om een vergissing gaat. Mocht Bart Smit doorzetten, dan doe je gewoon de mededeling dat je van de koop afziet, bied je aan de waren op hun kosten terug te sturen en eis j een terugstorting van het reeds betaalde gedeelte van het aankoopbedrag.