Fout bij betaling van laptop
Op 24 december heb ik een laptop gekocht bij Lenovo. Deze sturen ze echter maar niet op omdat er iets mis is gegaan bij de betaling. Het geld is wel van mijn rekening verdwenen.
Nadat mijn laptop een paar dagen na de door Lenovo aangegeven levertijd nog niet verstuurd was ben ik ze gebeld. De persoon aan de telefoon wist mij te vertellen dat er iets mis is gegaan bij de betaling. Ik heb Lenovo toen via de chat op hun website van een bewijs van betaling voorzien (screenshot van de betaling op de site van mijn bank met daarop zichtbaar de transactie-id etc.). Deze is doorgestuurd naar een andere afdeling van Lenovo maar die hebben tot noch toe niets gedaan.
Ik heb meermaals gebeld en gemaild maar krijg steeds maar weer nul op het rekest. Mijn bank (ABN-AMRO) zegt niets voor mij te kunnen betekenen en met de payment service provider (Worldpay B.V.) krijg ik geen contact.
Wat zijn hier mijn rechten en wat zou een goede vervolgstap zijn?
Bij voorbaat dank,
Colin
soortgelijk geval met een eventuele oplossing....
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1708401
Topantwoord
De eerste gedachte die bij mij opkwam is: niet bellen maar via een brief ingebreke stellen. Na op de sites van Lenovo te hebben gekeken zie ik Zie ik ook een fysiek adres . Nu men u steeds '0'op het request geeft is het dan inderdaad zaak om 'in de pen te klimmen en zie dan bijv : Voorbeeldbrief ingebrekestelling | Het Juridisch Loket en zie ook dit m.b.t. nader te verkrijgen advies.
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
Doe in ieder veval ook een melding bij
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
en evt. ook :
- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/. Hoewel het risico bestaat dat Lenovo bijv. Brits recht hanteert of recht van een andere staat buiten de EU.
"Er is iets misgegaan met de betaling" is wat vaag. U kunt om te beginnen doorvragen wat er is misgegaan met de betaling. Uiteindelijk moet het geld zijn aangekomen bij Lenovo voordat zij verplicht worden iets aan u op te sturen. Bewijs dat het van uw rekening is afgeschreven is formeel niet voldoende. Is het bij Lenovo Nederland besteld dan en op een Nederlandse bankrekening overgemaakt dan is de kans redelijk dat het wordt teruggestort als het niet aankomt. Uw eigen bank maakt het over naar de bank van de tegenpartij. Dus u moet Lenovo onder druk zetten dat zij onderzoek doen bij hun bank. Is het in het buitenland besteld, dan kan er van alles internationaal misgegaan zijn en loopt u grotere kans uw geld kwijt te zijn.
Ik neem aan dat u gecontroleerd heeft dat u niet op een nep Lenovo site iets besteld heeft en dat het rekeningnummer inderdaad op naam van Lenovo site.
Ik zie namelijk regelmatig advertenties met de meest fantastische kortingen maar die niets te maken met de site van een officiële leverancier.
Dan kunt bellen en mailen met Lenovo wat u wilt maar gaat u echt niets krijgen.
Zou kunnen, maar TS schrijft ook dat hij heeft gesproken met iemand van Lenovo die erkende dat er iets fout was met de betaling. De kans dat je kunt bellen met mensen van een nepsite is niet zo heel groot.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer