ca
door carisbaarlo Jan 6, 2015 om 11:08
Geldzaken & recht

Foutieve prijs op website

Ik heb via de website www.linolux.nl handdoeken besteld. De prijs bij andere webshops voor deze handdoeken waren ongeveer € 4,00 per stuk, verzending gratis. Bij Linolux kwam ik de handdoeken tegen en na het invullen van prijs en grootte gaf de pc aan dat de handdoeken € 1,69 per stuk kostten, maar dan kwam er wel nog € 6,75 aan verzendkosten bij. Nadat ik er 20 had besteld, realiserende dat de prijs wel erg aantrekkelijk was, heb ik met Ideal betaald en kreeg ik een bevestiging. 4 Dagen later kreeg ik een mail waarin stond dat de bestelling was geannuleerd door linolux en dat het geld was teruggestuurd omdat de prijs van de handdoeken niet klopte. Kan een winkel/bedrijf dit zomaar doen ??

4375 21 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Jan 6, 2015 om 11:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat mag.

mahadma
door mahadma - Jan 6, 2015 om 11:59
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Ja, als het prijsverschil duidelijk maakt dat het eigenlijk niet kan, mag dat. De webshop moet wel binnen 14 dagen het betaalde terugstorten.

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2015 om 12:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo carisbaarlo,

Kijk eens in de Algemene Voorwaarden.
Daarin staat (waarschijnlijk) zoiets als:

"Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet."

Nog wat info: klik hier.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2015 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is de prijs nu aangepast op de site?

ge
door gerboe - Jan 6, 2015 om 12:12
806 Antwoorden / 0 Vragen

Stel dat u zelf een fout maakt en een ander daar financieel van profiteert...

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2015 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie dat de washandjes € 1,69 kosten.

rots92
door rots92 - Jan 6, 2015 om 12:18
157 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou logisch zijn, want een fout moet je kunnen herstellen, toch!

valerius-2
door valerius-2 - Jan 6, 2015 om 16:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat kan als het een fout is, mensen maken nu eenmaal fouten ook met input van het inbrengen van de prijs. Volmaakt werken bestaat niet zelf bij mensen die goed kunnen leren., maar in de praktijk is het volkomen onmogelijk om geen fouten te maken .En die mogen verbetert worden.

ca
door carisbaarlo - Jan 6, 2015 om 19:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag is of dit bij wet mag, niet of ik dat zielig vindt voor dat bedrijf. Ik lees dat bij redelijkheid en billijkheid niet is toegestaan, maar wanneer is een prijs redelijk?

mahadma
door mahadma - Jan 6, 2015 om 20:43
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als iets € 4,00 verkoop moet kosten en het staat voor € 1,69, snap iedereen dat dat niet klopt en kan. Er bestaat een "Otto Arrest" maar dan moet u wel naar de rechter gaan voor uw order.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2015 om 20:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carisbaarlo schreef op dinsdag 6 jan 2015, 19:47]Mijn vraag is of dit bij wet mag, niet of ik dat zielig vindt voor dat bedrijf. Ik lees dat bij redelijkheid en billijkheid niet is toegestaan, maar wanneer is een prijs redelijk?

Het gaat niet over zielig, maar over een fout. Blijkbaar bleef de prijs voor een washandje staan voor alle andere artikelen. En als een washandje € 1,69 kost, kost een handdoek natuurlijk veel meer. Dus zij hebben het recht dat te herstellen.

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2015 om 20:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 6 jan 2015, 20:43]Als iets € 4,00 verkoop moet kosten en het staat voor € 1,69, snap iedereen dat dat niet klopt en kan. Er bestaat een "Otto Arrest" maar dan moet u wel naar de rechter gaan voor uw order.

Dat betwijfel ik, zat aanbiedingen op internet die adverteren met meer dan 57% korting. Een handdoek voor 1,69 klinkt mij dan ook als een goedkope, maar niet onmogelijke prijs. Dat is heel wat anders dan een TV van 700 euro voor 70 euro of zo.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2015 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

een gewone maat handdoek kost € 7,46

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2015 om 20:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Handdoek van 50 bij 90 bij jysk € 1,69.

sl
door slechtzicht - Jan 7, 2015 om 12:09
6 Antwoorden / 7 Vragen

Hoi,

Volgens mij is er na betaling een koopovereenkomst gesloten en heeft u recht op levering.

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2015 om 12:10
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Slechtzicht, waar staat dat ergens in een wet?

pino123
door pino123 - Jan 7, 2015 om 12:31
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=slechtzicht schreef op woensdag 7 jan 2015, 12:09]Hoi,

Volgens mij is er na betaling een koopovereenkomst gesloten en heeft u recht op levering.

Dan heeft u het fout.....

audb
door audb - Jan 7, 2015 om 13:17
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Slechtzicht heeft wel gelijk maar dat geld dan wel in een winkel.
Koop je iets en heb je betaald en dan blijkt het bedrag niet te kloppen dan heeft de winkelier gewoon pech.
Echter is het bij online aankopen anders geregeld maar moet de webwinkel wel op tijd reageren en niet pas na 14 dagen de prijzen aanpassen,

valerius-2
door valerius-2 - Jan 7, 2015 om 14:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 6 jan 2015, 20:58]Handdoek van 50 bij 90 bij jysk € 1,69.

Dat kan natuurlijk nooit een handdoek zijn om je lijf mee af te drogen maar eerder een soort mini handoek voor bij het fonteintje te hangen.

diumenge
door diumenge - Jan 7, 2015 om 14:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 7 jan 2015, 14:25][quote=diumenge schreef op dinsdag 6 jan 2015, 20:58]Handdoek van 50 bij 90 bij jysk € 1,69.

Dat kan natuurlijk nooit een handdoek zijn om je lijf mee af te drogen maar eerder een soort mini handoek voor bij het fonteintje te hangen.
Een handdoek van 50 bij 90 is geen mini handdoek voor bij het fonteintje. Het is inderdaad ook geen hele grote handdoek, maar daar gaat het ook niet om. Ik wilde duidelijk maken dat de prijs niet uitzonderlijk laag is.

labren
door labren - Jan 8, 2015 om 16:44
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat mag !!