Fraude via mijn Paypal account
Beste Kassaleden,
Ik kan niet meer helder nadenken, daarom wend ik mij tot jullie.
Ik heb sinds jaen een paypal account. Op 20 januari 2012 gebeurde er iets heel vreemds op mijn mailbox, later zal blijken waarom. Ik kreeg een cyberaanval op mijn mailadres dat gekoppeld is aan mijn paypal account. Ik ontving honderden mailtjes per minuut op mijn account, totdat mijn mailaccount het begeven had. Mijn mailaccount dat gekoppeld was aan mijn Paypal account lag plat!
Op 26 januari wilde ik inloggen op mijn paypal account. Ik kreeg meteen de melding dat er misbruik geprobeerd is te maken van mijn paypal account. Ik moest mijn wachtwoord aanpassen. Allereerst moest ik mijn beveiligsvragen beantwoorden. Deze wist ik niet meer. Ik dus op donderdag 26 jan mailen naar Paypal, 24hr later geen reactie. Op vrijdagavond 27 jan wist ik de antwoorden op mijn beveiligingsvragen weer wel. Ik dus inloggen en toen kreeg ik de schrik van mijn leven!!
Ik stond ongeveer 7.400 in de ROOD! Eerlijk, ik ben niet eerder zo geschrokken geweest in mijn leven. Wat is er gebeurd! Mijn hartslag sloeg zo snel en hard dat ik zowat niet meer kon praten.
Op de bewuste 20 jan dat die Cyberaanval is geweest, is er ingelogd op mijn paypal account, vervolgens een BETAALVERZOEK verzonden naar een paypal account van een persoon in Canada. Ook bij deze persoon is door de fraudeurs ingelogd waarna mijn factuur/betalingsverzoek door hen is geaccepteerd. Ik kreeg hierdoor, zonder mijn weten bijna 7.400 euro op mijn paypal account. Dit bedrag is vervolgen direct op 20 januari uitbetaald op een Nederlandse SNS-bankrekening.
Paypal kreeg op dezelgde dag signalen van haar systemen waarna de persoon in Canada hierop werd geattendeerd. De persoon in Canadan heeft de betaling aan mij als ongeatoriseerd verklaard. Met als gevolg dat een bedrag van 7.900 euro bij mij is geblokkeerd. Afgelopen zondag is dit bedrag vanaf mijn paypal account terugbetaald aan de persoon in Canada. Hierdoor stond ik 7.400 euro in de min.
Afgelopen vrijdag de 27ste zag ik dus dat ik in de rood stond. Ik heb meteen alle transacties die op 20 januari hebben plaatsgevonden betwist en dit gemeld aan Paypal. Pas vandaag (Maandag) kon ik ze bellen. Zodra het kon, om 8hr ochtend, heb ik ze meteen gebeld en de situatie ook telefonisch uitgelegd. Ik zou vandaag een reactie krijgen, is niet gebeurd.
Ik begrijp nu ook de cyberaanval op mijn email-account. Door deze aanval kon ik namelijk de mailtjes van Paypal niet meer zien en lezen. Deze verdwenen in de massa spammail die ik per minuut kreeg.
Ik loop nu echt flink te stressen en weet niet wat mij te wachten staat. Ik ben werkelijk in een nachtmerrie beland!!
Ik zit nu vol spanning en stress te wachten op wat Paypal gaat zeggen.
Daarom wil ik beroep doen op jullie kennis voorzover jullie dit kunnen, Hebben jullie advies voor mij. Ik kan momenteel ook niet meer helder nadenken en ik lijd er geestelijk heel erg onder. Ik hoop dat jullie nutig advies voor mij hebben. Zonder dat ik geld op mijn account heb, sta ik in de rood. De wereld op z'n kop.
Safae
Om te beginnen veel sterkte hiermee, het is gelijk een belangrijke waarschuwing voor de ander Paypal gebruikers, want deze vorm ken ik nog niet.
Ik zou om te beginnen aangifte doen bij de politie en Paypal daarvan op de hoogte stellen. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die ook inschakelen en anders ergens anders juridisch advies inwinnen.
[quote=abusarah schreef op maandag 30 jan 2012, 19:57]
Op de bewuste 20 jan dat die Cyberaanval is geweest, is er ingelogd op mijn paypal account, vervolgens een BETAALVERZOEK verzonden naar een paypal account van een persoon in Canada. Ook bij deze persoon is door de fraudeurs ingelogd waarna mijn factuur/betalingsverzoek door hen is geaccepteerd. Ik kreeg hierdoor, zonder mijn weten bijna 7.400 euro op mijn paypal account. Dit bedrag is vervolgen direct op 20 januari uitbetaald op een Nederlandse SNS-bankrekening.
Kun je bij de SNS Bank het overgeschreven bedrag eveneens niet ongeautoriseerd laten verklaren met verzoek tot terugstorting, net zoals de getroffene in Canada liet doen met jouw rekening??
Laat je paypal account blokkeren en zorg op je normale bankrekening dat paypal bij jou niets kan afschrijven dmv het blokkeren van de paypal banknummers. Ga ook langs de SNS of bel ze en leg de situatie uit. Dan ook nog even langs de politie, daar een aangifte invullen. Misschien kunnen ze bij de politie zelfs nog wel het IP adres tracken en de persoon achterhalen.
Veel succes in ieder geval!
Beste Abusarah,
Wat een vervelende situatie. We willen graag contact met je opnemen om te kijken of we je verder kunnen helpen. Als je je contactgegevens "onder vermelding van Kassa Vara" mailt naar webcare@sns.nl, nemen we contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Tineke
Beste mensen,
Allereerst bedankt voor het meedenken en reactie! SNSBANK bedankt voor de geschoten hulp. Kwam zeer aangenaam aan.
God-zij-dank heeft Paypal ingezien dat het ongeautoriseerde transacties zijn geweest. Ik heb voor mezelf besloten, na deze klap, paypal op te heffen. Ik probeer vanaf heden zo minimaal te hebben van deze cyber betaalmogelijkheden.
grt,
Safae
Beste Abusa,
Graag gedaan, fijn dat het imiddels is opgelost. Prettige dag verder!
Met vriendelijke groet,
Mariella
SNS Bank Webcare
Ik wilde eergisteren mijn rapidshare account verlengen, ik betaal dat ook altijd met Paypal. Ik kreeg ik ook de beveiligingsvragen, ik ben gelijk aan het mailen gegaan naar PayPal, maar nog niks gehoord.
Ik ga de vragen niet beantwoorden omdat ik altijd zonder problemen heb kunnen inloggen en nu NA het inloggen de vragen kreeg. Heel vreemd.
Probleem is alleen dat Rapidshare weinig andere betaalmethodes heeft, ik heb geen creditcard en die neem ik ook niet.
Vandaag deze reactie gehad van PayPal:
Uw PayPal-rekening is inderdaad beperkt en ik verzoek u om in te loggen op uw PayPal-rekening en naar ons klachten centrum te gaan en de stappen te volgen die worden gevraagd om de beperking te kunnen verwijderen.
Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.
Ik heb terug gemaild dat ik het heel vreemd vind dat ik na het inloggen (ik zit dus al in mijn account) nog een keer veiligheidsvragen moet beantwoorden om verder te kunnen. Ik ga dat dus ook niet doen. Probleem is nu wel dat ik mijn Rapidshare niet kan betalen.
[quote=zigster123 schreef op zaterdag 21 apr 2012, 16:21]Vandaag deze reactie gehad van PayPal:
Uw PayPal-rekening is inderdaad beperkt en ik verzoek u om in te loggen op uw PayPal-rekening en naar ons klachten centrum te gaan en de stappen te volgen die worden gevraagd om de beperking te kunnen verwijderen.
Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.
Ik heb terug gemaild dat ik het heel vreemd vind dat ik na het inloggen (ik zit dus al in mijn account) nog een keer veiligheidsvragen moet beantwoorden om verder te kunnen. Ik ga dat dus ook niet doen. Probleem is nu wel dat ik mijn Rapidshare niet kan betalen.
In plaats van dat je nou blij bent dat Paypal zijn best doet om jouw rekening te beschermen door die veiligheidsvragen in te bouwen. Als er verder geen enkele controle was, dan zou het ook niet goed zijn, of wel? Vul nou gewoon lekker die vragen in, je zit in je account, paypal zelf heeft het bevestigd, wat is het probleem nou nog?
Overigens vind ik ook dat uw "vraag" niet echt thuishoort in dit topic.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer