ma
door makiheno Mar 11, 2009 om 16:31
Geldzaken & recht

Frauderen met alimentatie

Ik ben een man van 49 en 5 jaar gescheiden. Voor mijn ex betaal ik alimentatie en voor mijn jongste dochter zolang ze nog studeert. Mijn ex flest de boel. Ze woont al 3 jaar samen met een eveneens gescheiden partner. Ze houdt haar oude huurwoning aan als postadres. Daar woont mijn oudste dochter, die de huur aan haar moeder betaalt, die het op haar beurt weer aan de woningbouwver. overmaakt. Mijn ex en haar partner(ook een vrouw) trekken allebei alimentatie en ik sta volkomen machteloos want er zijn geen harde bewijzen. Ze lachen zich rot en ik voel me dubbel en dwars genomen! Is hier nu echt niets aan te doen? Dat ik voor mijn kind betaal: Geen probleem, maar belazerd worden voor een hoop geld per maand door m'n ex, die er voor koos om toch maar liever lesbisch te zijn, vind ik minder.

748 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 11, 2009 om 17:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Lastig als je geen bewijs hebt, heeft je ex een bijstands uitkering ? of de nieuwe partner van je ex?

Dan die misschien eens informeren over het samenwonen, die willen tegenwoordig nogal een hard optreden tegen fraude en als er dan maatregelen worden genomen heb jij ook een poot om op te staan en mogelijkheid naar een advocaat te stappen en alimentie te laten herzien/stoppen wellicht.

Misschien kun je samen met de ex van haar nieuwe partner nog iets bereiken?

In amerika zouden ze er een prive detecive erop zetten ;-) maar of ze dat hier als bewijs accepteren weet ik niet, kun je eens naar informeren, paar centen er tegenaan smijten kun je straks hoop mee besparen .......

Of je ex wel of niet lesbisch is lijkt me overigens niet veel ter zake doende, als ze een nieuw vriendje had gehad had je ook de pest erin gehad dus niet nodig zoiets te vermelden.

Succes,

vladja
door vladja - Mar 11, 2009 om 17:50
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoe vindt de woningbouwvereniging het dat uw vrouw ergens anders woont en dit huis onttrekt aan de woningvoorraad waarvoor het bestemd is? Of krijgt u dan problemen met uw dochter?

Vladja

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2009 om 20:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag maciheno,

Misschien een domme opmerking: mogelijk staat uw ex niet meer officieel ingeschreven op het adres waar uw dochter nu de huur betaalt en valt daarmee iets aan te vangen? Of bijv. haar telefoonadres?

vr.gr.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 12, 2009 om 00:26
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag mahikeno,

Quote: "Daar woont mijn oudste dochter, die de huur aan haar moeder betaalt,"

Dit is onderverhuur. In de meeste huurcontracten uitgesloten.

Als je daar hard bewijs of getuigeverklaring (je dochter?) van kunt krijgen, kun je een zaak hebben.

Hardware ERror MAN.

wo
door wonderland_1 - Mar 13, 2009 om 16:08
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hai,

als ik jou was zou ik mijn ex confronteren met het gegeven dat je weet hebt van haar 'constructie'. Ergens in de scheidingspapieren zal wel staan dat bij een wijziging van de situatie de hoogte van de alimentatie veranderd kan worden.
Zoals een wijziging van je eigen inkomen of het inkomen van je expartner.
Breng dit gegeven weer bij haar in herinnering en wijs haar erop dat je geconstateerd hebt dat er een wijziging heeft plaatsgevonden en dat ze feitelijk is gaan samenwonen.
Feitelijk.
Hoe ze het op papier heeft geregeld is iets anders, en daar moet je je dus maar niets van aantrekken. Net zoals zij zich Feitelijk niks aantrekt van haar verplichtingen/afspraken jegens derden.

Dit allemaal meegewogen zou ik mijn dochter vragen om haar bankrekeningnummer en haar het geld overmaken op haar eigen bankrekeningnummer,  wat je zoals je aangaf ook graag betaald.
De betalingen aan mijn ex zou ik in jou geval gewoon stopzetten,
maar eventueel reserveren op een aparte spaarrekening oid waarmee je zou kunnen voorkomen, mocht het uit de hand lopen en op een rechtszaak uitdraaien, dat je met een vervelende schuld blijft zitten.

verder ben ik geen expert in dit soort zaken, maar het is mijn mening dat het stopzetten van de betaling de impasse die is ontstaan mbt deze situatie wel eens in uw voordeel zou kunnen openbreken.

veel succes!

aurora1
door aurora1 - Mar 13, 2009 om 22:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag makiheno,

Via onderstaande link vindt u informatie omtrent beeindigen alimentatie (zie de linker kolom) en het aan een meerderjarig kind (18 jaar) rechtstreeks betalen van de alimentatie.

vr.gr.