Ge
door George15963 Jan 12, 2021 om 16:39
Geldzaken & recht

Geblokt door Facebook omdat ik mijn moslimnaam en andere achternaam ben gaan gebruiken?

Ik ben een tijdje geleden moslim geworden, daardoor is mijn voornaam veranderd en omdat ik en mijn gezin en vrienden lastig gevallen en bedreigd werd door aanhangers van BLM/ KOZP en extremistische moslim groeperingen was ik genoodzaakt om ook mijn achternaam te veranderen zodat bovengenoemde groeperingen mij niet meer kunnen vinden en mijn familie, vrienden met rust laten! Ik heb trouwens pagina's vol van print screen omtrent beledigingen en dreigementen op facebook tegen mij en mijn vrouw en dochters! Nu heeft facebook mijn nieuw profiel geblokkeerd omdat ik mijn islamitische naam gebruik. Om het weer actief te maken moet ik een kopie van mijn ID of rijbewijs opsturen via hun contact pagina, maar deze staan nog op mijn oude naam en zullen pas aangepast worden als ID en rijbewijs vernieuwd moeten worden, vroegtijdig vernieuwen kost klauwen vol geld! ik heb wel een document/ oorkonde van de moskee dat mijn naam veranderd is en dat ik daadwerkelijk moslim ben, maar dat accepteren zij niet! Ik voel mij zeer gekwetst en gediscrimineerd door Facebook en wil graag dat mijn account hersteld wordt en Facebook ophoud met de klopjacht op oprechte mensen! de klopjacht uitgevoerd door bovengenoemde groeperingen is al zwaar genoeg! Ik heb facebook op diverse manieren verzocht mijn account weer te activeren, heb hen kopie van mijn rijbewijs gestuurd maar het blijft jammergenoeg stil? Wat zou ik nog meer kunnen doen,? Graag u hulp of tips! Alvast vriendelijk bedankt

5767 19 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jan 12, 2021 om 16:48
3779 Antwoorden / 0 Vragen

In de gebruiksvoorwaarden van FB staat dat gebruik van alisssen niet is toegestaan. Zolang u dus geen officieel document heeft waaruit blijkt dat u inderdaad een naamswijzinging heeft gekregen staat FB in haar recht. Een document of oorkonde van een moskee heeft geen enkele rechtswaarde en wordt dus terecht niet geaccepteerd anders kan iedereen wel iets met thuisvlijt in elkaar knutselen en daarmee een andere identiteit aannemen.
FB zal het dus ook niet toestaan dat een ander een account maakt met uw naam. Ik zie daar niets kwetsend en discriminatoir in.
Ik raad u ook zeker niet aan om bijvoorbeeld met uw "nieuwe" naam een vliegticket te boeken en vervolgens met uw "oude" ID kaart te proberen op het vliegtuig te stappen ook dan zal u geweigerd worden.
FB staat dus volledig in haar recht om het account onder uw nieuwe naam te blokkeren.

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2021 om 17:07
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Het advies van @swat1500 is een heel goed advies. Want hoe gaat u dan om met uw nieuwe naam bij de bank, Woningbouw Verening en noem allerlei andere zaken maar op. Ik denk dat het ook voor de Belasting een heikel punt gaat worden, zolang u geen nieuwe papieren heeft. Dat het klauwen met geld gaat kosten is wel zeker, de naamsverandering zelf gaat ook niet voor niets. En op uw werk b.v. Hoe heeft uw werkgever dit dan opgenomen?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 12, 2021 om 17:25
1389 Antwoorden / 10 Vragen

De oplossing;

Maak een G mail adres aan.......
Neem een telefoon  met  06, eventueel prepaid met nieuwe  nummer....

Daarna via  G mail de koppeling naar Fake Boek maken.
En neem niet nogmaals deze naam en begin opnieuw en  niet dezelfde foto  want dat scannen ze ook wel eens.

Alleen voor Fake Boek deze gebruiken is niets mis mee... de oude  vervalt en   via  ander IP adres aanvragen... want ze zien anders gelijk
de fraude....     na paar keer in de bieb of  zo inloggen op open Wifi punt   zullen ze er niet meer naar kijken....

Fake adres voor Fake boek, het kan nog....
Ik heb zelf  dezelfde voor & achternaam van bekende crimineel  en  die berichten  voor hem kwamen ook soms bij mijn binnen.
Bij mijn werkt het nog steeds prima.

justmeagain
door justmeagain Jan 12, 2021 om 23:01
623 Antwoorden / 8 Vragen

Via ander op aanvragen en vervolgens met eigen op weer inloggen. FB is niet dom. Ze controleren steeds vaker op aliassen, zeker als er maar weinig gegevens zijn ingevuld.

tenormin
door tenormin Jan 13, 2021 om 00:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@$omsss.... zeker Willem Holleder. Zijn veel namen van ☺

ne
door neodutchio - Jan 12, 2021 om 17:39
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Een verklaring van een moskee is natuurlijk geen bewijs. En op welke basis voelt u zich gediscrimineert? Dat u uw nieuwe naam enkel mag gebruiken als daar bewijs voor is? Wat gaat u tegen een agent zeggen als deze u staande houdt en u een proces verbaal krijgt? Het is maar de vraag of dat wel goed gaat, aangezien uw naam op een ID bewijs niet meer overeen komt met wat er centraal is opgeslagen. Dan mag u uw Hollandse zuinigheid nog niet verloren zijn, maar het gaat u wel in de problemen brengen. Ik voorzie een extra ritje naar een politiebureau en een hoop uitzoekwerk.
En uw werkgever, deze hoort ook een kopie van een ID bewijs te bewaren. Met een nieuwe naam is er geen juiste kopie meer en dat kan uw werkgever ook duur komen te staan bij een controle.

Als ik u een tip mag geven, zorg voor de juiste naam op de juiste papieren. Als u Feestboek al discriminerend vindt, dan voorzie ik nog een hoop andere uitdagingen.

En de uitlatingen op Feestboek, is het niet waar 2 mensen vechten er 2 schuld hebben? Of wordt u door allerlei partijen aangevallen enkel en alleen omdat u moslim geworden bent?

me
door mein33 - Jan 12, 2021 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heeft u uw naam wel gewijzigd zoals de Rijksoverheid dit bij wetgeving heeft geregeld.
Heeft u de wettelijke weg van naamswijziging niet gevolgd, dan is uw nieuwe naamgeving wettelijk gezien van geen enkele waarde.
Ook op de officiële documenten kunt u dan niet zomaar uw naam laten wijzigen.
Het briefje van de Moskee of van uw geestelijk leider heeft geen enkele officiële waarde.

Mocht u het e.e.a. wel officieel geregeld hebben, dan zijn uw documenten en/of uw legitimatiebewijs niet meer rechtsgeldig met uw oude naam er op vermeld.

En, helaas voor u, hoe uw naam ook is of is geworden, niemand is onvindbaar en u dus ook niet.  ;-))

tenormin
door tenormin Jan 12, 2021 om 18:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, volgens mij word een naamswijziging alleen maar goedgekeurd als de Koning ermee akkoord gaat. Men moet heel erg veel argumenten hebben wil men zoiets erdoor krijgen. Nou ja, ik bedoel dat er namens de Koning toestemming moet worden verleend. Volgens mij heeft de TS een te gemakkelijk idee over hoe je ineens van Pietje naar Mohammed gaat.

me
door mein33 Jan 12, 2021 om 22:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

De rechtbank namens 'wie dan ook' !!    ;-))

diumenge
door diumenge Jan 12, 2021 om 22:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Mein33, voornaam is rechtbank, achternaam is Dienst Justis (namens de Koning).

tenormin
door tenormin Jan 12, 2021 om 23:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Het verhaal van naamsverandering (officieel) deugt van geen kanten. We hebben te kampen met een TS die denkt dat hij ineens, als Nederlandse moslim, door het leven kan gaan als Mohammed ben Ali, noem maar een boom in het bos. Als het zo gemakkelijk zou gaan zou ik denken: keep dreaming. Mijn zus, 89! jaar geleden werd in het register als "man" ingeschreven. Moeder kreeg haar (niet onbevlekte) ontvangenis in een tehuis voor ongehuwde vrouwen. Degene die haar had aangeven had kennelijk total geen idee wat ze ging aangeven. Maar toen mijn vader met mijn moeder trouwde en hij haar zijn naam wilde geven: dat kwam effe binnen. Hij moest haar echtten. Plus geslachts verandering krijgen. En dat ging echt niet zomaar. Dus ik denk dat de nu Moslim man op een wolkje leeft van: ik "neem een andere naam" en dan is alle ellende voorbij.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 12, 2021 om 18:06
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, als al gezegd zakl u om weer te worden toegelaten een officieel bewijs van uw naamswijziging moeten hebben en in ons land geld een document van een Imam niet als zodanig. Hier is geen sprake van islamwetgeving.
Facebook zalk u geblokkeerd hebben omdat u uw onofficiële naam benut en niet officieel geverifieerd kan worden of u het bent. (En ik neem aan dat u weet dat dhr.  Trump nu ook geblokkerd wordt nu hij probeert alias namen te benuttenmeen met alias namen -na eerstr al om andere bekende redenen).

Donuts
door Donuts - Jan 12, 2021 om 19:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U wordt juist NIET door FB gediscrimineerd,  want u moet aan dezelfde voorwaarden voldoen als iedere andere gebruiker.

diumenge
door diumenge - Jan 12, 2021 om 19:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voornaam wijzigen kan alleen via de Rechtbank en achternaam wijzigen alleen via Dienst Justis, en een achternaam veranderen ze niet zomaar. Maar heb je daadwerkelijk die stappen doorlopen en een koninklijk besluit ontvangen dat je achternaam is gewijzigd?

Daarnaast is dit een vreemd verhaal, want waarom zouden aanhangers van BLM / KOZP je lastig vallen als je moslim wilt worden?  Verder heeft Facebook je profiel niet geblokkeerd vanwege de islamitische naam, maar vanwege de afwijkende naam. Ook is Facebook niet met een klopjacht bezig, het is juist heel goed dat ze controleren of de persoon wel daadwerkelijk is wie hij of zij zegt te zijn.

Waarom gebruik je hier trouwens je islamitische naam niet? Dit verhaal rammelt aan alle kanten.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 12, 2021 om 20:07
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Voor een andere naam in  jou legitimatie is veel werk  en duur,  en koste maanden of  jaartje...

Maar voor Face boek,  vind dat  je niet voor aanpassen moet gaan maar mijn hier eerder gemelde weg....
Via  eerst een  nieuwe  G mail Account en dan  Faceboek nemen met diezelfde naam.

Voor alle andere zaken gewoon jou officiele naam  houden,  want ze vragen  bij legitimatie door G mail  volgens mijn nog steeds
niet  om legitimatie, mits  de gekozen naam  geloofwaardig is.
rrn
En nog een advies;  Neem geen populaire naam....   de voornaam  moet dat vrijwel altijd maar een zeldzame achternaam  is wel zo handig,
mits redelijk uitspreekbaar.

justmeagain
door justmeagain - Jan 12, 2021 om 23:04
623 Antwoorden / 8 Vragen

Mijn nicht is ook moslims naar heeft nooit problemen op Facebook, dus ergens moet uw profiel of uw post iets of iemand hebben getriggerd om u te bedreigen. Dat gebeurd echt niet zomaar, dit verhaal is eenzijdig en incompleet. En u praat over discriminatie........het zou eens niet zo zijn.

mahadma
door mahadma - Jan 13, 2021 om 00:03
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als u gehuwd of samenwonend bent, kunt u dan niet een FB account aanmaken met de naam van uw partner? Of alleen de voornamen gebruiken van beiden?

gerbera
door gerbera - Jan 13, 2021 om 10:17
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het wijzigen van uw naam kan niet zomaar en zeker niet door u zelf. Lees hier  hoe dat in zijn werk gaat. Het zelfstandig officiëel gaan gebruiken door de door uzelf gebruikte namen kan u, bij div. instanties, behoorlijk in de problemen helpen omdat deze niet geregistreerd staan. En zolang het niet officiëel geregeld is zullen uw papieren, rijbewijs, IDkaart e.d., niet van uw gekozen nieuwe naam voorzien worden. Uw bewijs van de moskee heeft hierbij geen enkele waarde en wordt als zodanig nergens geaccepteerd. Dus die "klauwen" met geld zal u toch uit moeten geven want zo u een gezin bent zal dat voor ieder gezinslid gelden. Lees hier hoe het werkt waarbij u verplicht bent een advocaat in te schakelen.

Er zijn verschillende tarieven voor naamswijziging, afhankelijk van uw specifieke verzoek.

  • Voor een meerderjarige die zijn/haar achternaam wil wijzigen: €835,-
  • Voor het wijzigen van de achternaam van 1 of 2 minderjarige kinderen: €835,-
  • Voor het wijzigen van de achternaam van 3 of meer minderjarige kinderen: €1670,-

newmikey
door newmikey - Jan 13, 2021 om 11:17
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Ik ben een tijdje geleden moslim geworden, daardoor is mijn voornaam veranderd"
Dat is uiteraard pure onzin. U heeft er zèlf voor gekozen om een islamitische voornaam aan te nemen als onderdeel van uw bekering maar dat is uiteraard een pure geloofskwestie. Uw voornaam is niet ècht veranderd. Gelukkig leven wij in een land waar kerk en staat volledig gescheiden zijn. Namen veranderen doet u bij de rechtbank en bij de gemeente.

"moet ik een kopie van mijn ID of rijbewijs opsturen via hun contact pagina, maar deze staan nog op mijn oude naam en zullen pas aangepast worden als ID en rijbewijs vernieuwd moeten worden, vroegtijdig vernieuwen kost klauwen vol geld!"
U bent geloof ik een beetje in de war. U kunt bij het vernieuwen van uw ID of rijbewijs niet zomaar kiezen voor andere namen.

"ik heb wel een document/ oorkonde van de moskee dat mijn naam veranderd is en dat ik daadwerkelijk moslim ben, maar dat accepteren zij niet!"
Het maakt niet echt uit want zo'n oorkonde is gewoon niet rechtsgeldig dus niemand zal dat accepteren.

Zoals anderen al hebben gesteld: hier is helemaal géén sprake van enige discriminatie van de zijde van Facebook of wie dan ook - u bent gewoon erg in de war.

sira
door sira - Jan 13, 2021 om 12:51
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zou alles nog maar eens goed overdenken, want zo gemakkelijk is een naamswijziging niet. Kennissen van mij hadden een rare achternaam, de gehele familie moest toestemming geven voor de wijziging. U wilt nota bene voor- èn achternaam wijzigen.

Overigens belachelijk dat je een andere naam krijgt als je moslim wordt, want als een moslim christen wordt, kan hij gewoon zijn bestaande naam behouden.

U (uw naam) heeft een burgerservicenummer. Uw burgerservicenummer is geregistreerd bij uw ziektekostenverzekeraar, bank(en), werkgever, belastingdienst etc. etc. We kunnen een hele pagina met instanties vullen.
Het gebeurt niet, maar stel u krijgt een andere naam en id-kaart met (nieuw?) burgerservicenummer en dan blijkt dat u 1 instantie (bijv. de bank) vergeten bent te informeren, dan is het helaas jammer, want u hebt uw oude id-kaart al moeten inleveren. U kunt dan hooguit een nieuw topic openen met titel "Bank weigert mijn spaargeld over te boeken".

me
door mein33 - Jan 13, 2021 om 13:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR NEWMIKEY - 13 JAN. 2021 Gelukkig leven wij in een land waar kerk en staat volledig gescheiden zijn.

Helaas  is hier geen sprake van, alleen in de politiek noemen we het een politieke partij, maar er wordt door o.a. de Kerk,  Sjoel en Moskee wel degelijk aan de touwtjes getrokken.

mahadma
door mahadma - Jan 13, 2021 om 13:10
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Uw vrijwillig genomen besluit heeft zo u zelf nu ervaart dure en langdurige en problemen.
U kunt wel uw naam van (voorbeeld) Piet naar Jan wijzigen in uw omgeving maar officieël wordt echt een officieël probleem.

jean clouid
door jean clouid - Jan 13, 2021 om 19:41
2 Antwoorden / Vragen

iedereen mag zijn naam veranderen MAAR facebook wil het veilig houden om die extrmisten geen kans te geven. dus is dit voilkomen logisch

diumenge
door diumenge Jan 13, 2021 om 19:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke extremisten?

En
door Enkaa - Jan 13, 2021 om 21:46
1 Antwoorden / Vragen

Selam broeder,

Gelukkig blijft het niet alleen meer bij whatsapp.. tegenwoordig hebben andere messenger apps deelgenomen op internet zou zeggen probeer daar eens eentje te openen.

Succes.