Kr
door Krofje May 5, 2018 om 16:35
Geldzaken & recht

Geen Burgerservicenummer

ik heb vorig jaar in Breda een nieuw paspoort laten maken. Ik woon in duitsland en voor de renteverzekering heb ik nu een burgerservicenummer nodig. Volgens de homepage staat dit in mijn paspoort maar helaas is niet. Ik heb een duits rijbewijs dus ook daar staat niets en ook niet in mijn identiteitskaart. Hoe kom ik aan een BSN nummer?

6519 11 Rapporteer

hutch
door hutch - May 5, 2018 om 16:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Leest u * dit * eens.

Succes.

edrick3
door edrick3 - May 5, 2018 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Niet in je paspoort? Lijkt me stug.
BSN staat in je Nederlandse paspoort of op je identiteitskaart, (rijbewijs, loonstrook, jaaropgaaf, zorgpas of zorgpolis) uit Nederland.
Kijk eens op de achterkant van je pas:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/waar-vind-ik-mijn-burgerservicenummer-bsn-op-mijn-paspoort

hansje klein
door hansje klein - May 5, 2018 om 17:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

BSN of RNI ... dàss, ist hier die Frage

U bent momenteel dus niet als ingezetene geregistreerd.
Het is ook niet zo eenvoudig om een Europeaan te willen zijn.

>Hoe dat gaat ... <
Maak hiervoor een afspraak.
U krijgt dan een BSN. En uw gegevens worden opgenomen in de Registratie niet-ingezetenen (RNI).

1 - Juist in Breda kan met dit ook aanvragen >vbngb.eu<
2 - Verder nog bij de Ambassade in Berlijn
3 - en >HIER<

https://vbngb.eu/algemene-dossiers/belastingen/over-bsn-burger-service-nummer

Identiteitskaart uitgegeven vanaf 2014

tenormin
door tenormin May 5, 2018 om 23:21
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Allemaal mooi en wel, maar hoezo dan: heb 2 Juni 2015 een nieuw paspoort laten maken. Dat krijg je toch alleen als je Nederlander bent of een extra Nationaliteit (de dubbele paspoorten) aanvraagt. Dus dat BSN moet er op staan.

edrick3
door edrick3 May 6, 2018 om 10:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Staat er ook op! Zie mijn eerdere reactie.

diumenge
door diumenge - May 5, 2018 om 17:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien even wat beter kijken?

edrick3
door edrick3 May 5, 2018 om 18:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, ná 2014 staat het niet meer voorin:
U vindt uw burgerservicenummer (BSN) op de voorkant van uw paspoort (uitgifte voor 2014) of op de achterkant van de houderpagina (uitgifte na 2014).

tenormin
door tenormin May 5, 2018 om 23:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Krofje, beetje late reactie: mijn paspoort vernieuwd op 2 Juni 2015: het BSN nummer staat, zodra je het openslaat op de rechterpagina. En lees: model 009 | 2015 | serie 001 met daaronder dus BSN nummer. U moet dit over het hoofd hebben gezien, aangezien u schrijft: vorig jaar.

sw
door swat1500 - May 5, 2018 om 18:20
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk woont u al sinds uw geboorte in Duitsland en heeft u nooit gewerkt in Nederland. Het is dan mogelijk dat u inderdaad geen BSN heeft. Om die reden staat het BSN niet in uw paspoort. Om een BSN Te krijgen moet u of in Nederland wonen of in Nederland belasting betalen.

tenormin
door tenormin - May 5, 2018 om 23:33
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@edrick3, na 2 Juni 2015 staat het nog steeds op de eerste bladzijde na opening op de rechterkant. Heb het al in een "toon reactie geschreven", gedetailleerd model 009 | 2015 |serie 001. Dus ook na 2014.

hansje klein
door hansje klein - May 5, 2018 om 23:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het ontbreken van een BSN hoest vaker Nederlanders in het buitenland op >LEES HIER<

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/geen-bsn-nummer-in-paspoort

aurora1
door aurora1 - May 6, 2018 om 14:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen
edrick3
door edrick3 - May 7, 2018 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ..... gevonden? ;-)

Pi
door PimJoris - May 7, 2018 om 18:30
78 Antwoorden / Vragen

Betaal je in NL belasting? Dan staat het ook op je belastingaangifte/-aanslag

ja
door janenan - May 7, 2018 om 21:23
23 Antwoorden / 4 Vragen

Op mijn Nederlandse paspoort staat rechtsonderaan een heel lang nummer.

De laatste 9 cijfers zijn het Burgerservicenummer.