sv
door svdwouw Apr 5, 2016 om 21:28
Geldzaken & recht

Geen gehoor Belastingdienst/schenkbelasting

Sinds 3 maart 2016 ben ik bezig om een verkeerd verstuurde aanmaning op mijn partners naam op te lossen. Er zou een schenking zijn ontvangen, maar de belasting is daar nog niet over betaalt.
Logisch dat ze geld willen zien, maar we hebben geen schenking ontvangen.
Na het eerste telefoontje met de Belastingtelefoon zien zij dit ook. Ze kunnen me echter niet verder helpen.  Dat moet een ander kantoor doen. Zij zouden mij binnen 2 werkdagen bellen.
Helaas geen telefoon.  Ik heb weer gebeld.  Nogmaals het verhaal uitgelegd.  Nogmaals kunnen zij niets vinden van een schenking en het zou een fout zijn vanuit de belastingdienst.  Verder konden ze me niet helpen.  Ander kantoor moet me bellen. Afspraak volgende dag tussen 8.00 en 11.00 uur.
Helaas weer geen telefoon.
Daarop een bezwaarschrift ingediend. Helaas geen gehoor.
Afgelopen zaterdag 2 april 2016 valt er een dwangbevel op de deurmat. Maandag 4 april weer in de telefoon. Weer veel begrip. Kunnen Nog steeds geen schenking vinden. Het moet echt een fout zijn,  maar zij kan me niet helpen. Volgende dag zou het andere kantoor me bellen tussen 11.00 en 14.00.  Om 14.40 heb ik de Belastingtelefoon maar gebeld. Zelfde mevrouw als gisteren aan de lijn. Ziet dat bericht is gelezen. Maar geen contact. En wat denk je. Ze kan me niet verder helpen dan weer een melding te maken.
Morgen is de periode van dwangbevel verstreken. Heb nogmaals vandaag een bezwaarschrift in tweevoud ingediend. Aangetekend en los verstuurd.
Ik ben nu alleen uit mijn ideeën wat te doen, want ik maak nu al onkosten voor iets wat niet bij mij hoort. Fout van de ander. Iedereen zegt dat bij Belastingtelefoon ook, maar er volgt geen oplossing. Wat kan ik nog meer doen.

1204 4 Rapporteer

Topantwoord

ph
door philip36 - Apr 5, 2016 om 22:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kan uw partner of eventueel samen niet naar dat belastingkantoor gaan.
Wacht daar niet mee, want de ambtelijke molen draait door.
En dan daar niet eerder weggaan tot het opgelost is.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 5, 2016 om 22:45
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Svdwouw ,

Lees deze informatie eens door , Klacht indienen en ook wat u kunt doen wanneer ze niet reageren op uw bezwaar . klik op de rode regel .

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/niet_met_ons_eens/klachten_en_geschillen/klacht_indienen/klacht_indienen

uwjurist
door uwjurist - Apr 6, 2016 om 08:44
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer de pers en social media in te schakelen. Een journalist wil na inzage van de stukken misschien wel mee naar het belastingkantoor.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

marita5
door marita5 - Apr 6, 2016 om 10:31
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Svdwouw ,

Als u een klacht heeft ingediend bij de belastingen , en u bent het niet eens met de klachtafhandeling kunt u contact opnemen met verschillende instanties .

Niet eens met klachtafhandeling

Heeft de Belastingdienst volgens u uw klacht niet juist afgehandeld? Dan kunt u contact opnemen met een van de volgende instanties:

Bron : rijksoverheid.nl