hijacker
door hijacker Dec 9, 2012 om 09:57
Geldzaken & recht

Geen levering van een webwinkel 'goedkoopstespeelgoedwinke.nl'

Dag,

Wij hebben een bestelling (rond 15-11) geplaatst bij de webshop goedkoopstespeelgoedwinkel.nl. Helaas tot op heden niks ontvangen. Eerst reageerde ze nog wel en beloofde ze het te regelen maar tot heden ook dat niet meer.

Zie ook meer klachten..
http://www.safe2shop.nl/nl/webshops/reviews-www.goedkoopstespeelgoedwinkel.nl-2349.html

Wat is hier aan te doen aangezien ze nog steeds bestellingen ontvangen maar niks leveren.

Gr,
Stefan

6257 16 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Dec 9, 2012 om 12:01
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Op beslist.nl kun je ook soortgelijke klachten van klanten vinden. Wacht de 30 dagen af die een levering uiterlijk mag duren. Daarna kun je stappen ondernemen: de koop ontbinden. De webshop opheffen zal niet lukken.... Wel kun je wat sappige reviews schrijven die toekomstige klanten zullen afschrikken. Ze staan al legio op het web, maar hoe meer hoe beter. Meer ligt niet binnen je macht.

Zwemmer

jo
door jorisw - Dec 9, 2012 om 16:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou kunnnen dat de mensen achter deze winkel de handdoek in de ring hebben gegooid wegen gebrek aan succes en niet de moeite meer hebben genomen om de website uit de lucht te halen. Daar kan je weinig tegen doen. Hoogstens als ze in een faillissement zitten, zou je de curator kunnen verzoeken om de website te stoppen.

diumenge
door diumenge - Dec 9, 2012 om 16:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien kan je de eigenaar benaderen: Hans Le Poole

Door de gegevens van de website op te vragen kan je ook een alternatief e-mail adres vinden: link.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 9, 2012 om 17:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De beste oplossing is altijd zich goed te orienteren op betrouwbaar heid voor dat u een betaling doet.Liefst per accept wat ik dan ook altijd doe met onbekende bedrijven die mij wat willen leveren.So
ory maar het is echt u teveel vertrouwen heeft.Koop zelf heel veel op internet altijd goed gekomen. Maar als het om geld gaat ben ik echt ouderwets, als men wilt leveren dan moet u net zoveel vertrouwen hebben in mij als ik in u, anders over gaat het niet door.

hijacker
door hijacker - Dec 9, 2012 om 18:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties..

@zwemmer
Zal de 30 dagen afwachten dat is het al bijna... De koop ontbinden of iets dergelijks gaat dan zeker gebeuren. Wij zijn namelijk niet de enige. Meerdere kado's voor onze dochter zijn hier besteld en geen levering.

@jorisw
Voorraad klopt ook niet. De bestelling wat niet geleverd kon worden heeft nog steeds de status 'op voorraad' en niet uitverkocht of iets dergelijks. Tijdens sinterklaas stond er nog een bericht op dat er vertraging in de bezorging zat ivm drukte. Je besteld speelgoed wat dus niet op voorraad is maar goed ^

@diumenge
Ik had hem inderdaad ook al op linked-in gevonden. Bedankt voor de tip van whois is idd ook nog een optie..

@valerius-2
De meeste webshops doen betalingen via ideal en vaak als er 1 of andere keurmerk aangekoppeld zit ga je er snel vanuit dat het klopt... Dus er is zeker wel goed gekeken voordat we hier een bestelling hebben gedaan eigenlijk sinds onze bestelling zijn er pas slechte reviews te vinden.
Ervoor allemaal goede berichten namelijk.

hijacker
door hijacker - Dec 9, 2012 om 18:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie het inderdaad wat een klachten:

http://www.beslist.nl/s0000017319/

zoekster
door zoekster - Dec 9, 2012 om 18:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hans le Poule houdt de Kassa site in de gaten, misschien kan hij hier weer reageren.
klik hier dan zie je dat hij al eerder een vraagsteller heeft beantwoord. Op 11 oktober was hij (nog) niet failliet.

pe
door pegasus457 - Dec 9, 2012 om 20:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt van alles, beloofd, maar er wordt niets nagekomen. Begin nov. een bestelling geplaatst. Deel vd bestelling geleverd. Andere deel was niet leverbaar. Dit zou direct worden opgelost. Verzendkosten + artikel zou aantal weken geleden worden teruggestort. Diverse malen gebeld en/of gemaild. Zeer slecht te bereiken. Ik hoop dat meneer zijn laatste gemaakte afspraak nakomt. Morgen gaat hij het geld terugboeken. Wordt vervolgd...

Mijn zus heeft er ook een bestelling gedaan (destijds voor mijn dochters verjaardag). Bestelling heeft ze half nov. Geplaatst. Tot op de dag van vandaag heeft ze niets gekregen. Twee x heeft ze een mail gehad dat ze de verzending op korte termijn kon verwachten. We dachten het voor 5 dec te kunnen gebruiken, echter is de bestelling nog niet geleverd. Een aantal mensen kwamen dus met lege handen aan op een kinderverjaardag....

Mijn collega heeft er op 8 nov. een bestelling gedaan. Een artikel was niet leverbaar (achteraf toevallig hetzelfde artikel als wat ik een paar dagen later had besteld, waarvan het nog steeds volgens de site leverbaar was). Ze heeft toen alles laten annuleren. Er werd verteld dat ze het geld direct kreeg teruggestort. Uiteraard is deze afspraak nog niet nagekomen. Na tig telefoontjes Emails etc.

dearagain
door dearagain - Dec 9, 2012 om 20:51
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*van te voren was dus vast te stellen (na enig onderzoek), dat je beter niets had kunnen bestellen bij deze &$#@#&%@ webshop!

*een kwestie dus van: eigen schuld, dikke bult

hijacker
door hijacker - Dec 9, 2012 om 20:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zeg dan gewoon niks dearagain

pe
door pegasus457 - Dec 9, 2012 om 21:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

@dearagain we hebben rond dezelfde tijd een bestelling geplaatst. Deze site had een safe 2 shop keurmerk. Ik ben niet zo'n achterlijke geit dat ik iets zou bestellen als ik van te voren wist hoe slecht de service en aftersales zou zijn.

@hijacker klopt idd wat je schreef. Ik heb ook vooronderzoek gedaan en er leken geen klachten te zijn. Ik denk dat de klachten voornamelijk na november zijn gekomen. Helaas zijn ze nu ook geroyeerd op de site van safe 2 shop...

Ik ben nog steeds positief en verwacht dat Hans le Poole nu zijn afspraak wel nakomt. Ik heb nu wel geleerd om een webwinkel van te voren nog grondiger te onderzoeken dan dat ik nu deed.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 9, 2012 om 22:21
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Aangezien ik geen link meer kan maken sinds de vernieuwing vd site maar ff zo.................

http://www.safe2shop.nl/nl/nws/2012/12/goedkoopstespeelgoedwinkel.nl-geroyeerd.html

hijacker
door hijacker - Dec 9, 2012 om 22:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

@sonjaatje Klopt... dat is sinds een paar dagen. Dat was in november nog niet zo.

pe
door pegasus457 - Dec 27, 2012 om 16:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels hebben we het geld terug ontvangen op onze rekening. Het was wel erg lastig om dit uiteindelijk voor elkaar te krijgen. Ik heb er zeer veel moeite voor gedaan.

Mijn zus had er ook wat besteld op 14 november. Uiteindelijk geleverd op 20 december. Ik heb ook steeds contact over gehad (het betrof nl. een bestelling voor mijn jongste dochter haar verjaardag in november). Een aantal artikelen waren niet leverbaar. Het bedrag van deze twee artikelen is teruggestort. Omdat het allemaal zo lang heeft geduurd mocht mijn oudste dochter van 6 nog iets extras uitzoeken van ca 15 euro (kaptafel met lampjes). Echter toen mijn zus het pakketje kreeg zat de kaptafel er niet extra in, maar een of ander kadootje van een paar euro (spiegeltje, kammetje). Enfin..De bestelling klopte verder ook niet. Een lego artikel miste en een ander artikel wat niet leverbaar zou zijn zat er wel in. Enfin. Ik heb er geen zin meer in om er nog meer tijd aan te besteden.

Reden van deze fouten -> drukte.

dearagain
door dearagain - Dec 27, 2012 om 20:41
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het laatste pegasusbericht geeft wel aan, dat je beter niets kunt bestellen bij deze internetshop

he
door heeschfanatic - Jan 10, 2013 om 22:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

En nog steeds is er geen verbetering in de dienstverlening en klantenservice.
Wij hebben een bestelling geplaatst op 27 november. Nooit iets ontvangen, behalve een melding dat het pakket zal worden aangeboden aan TNT. Navraag bij TNT leerde toen al dat de zending niet bekend is....

Het logo van "safe2shop" is uiteindelijk enkele weken geleden van de site verwijderd. Daar heeft "safe2shop" ook veel geduld voor moeten opbrengen en lang op moeten aandringen.

Omdat er voor mij totaal geen contact te leggen is, safe2shop verder niets kan betekenen, vandaag maar aangifte gedaan op "mijnpolitie.nl" en vervolgens de (standaard) brief aan de Rabobank afdeling fraudebestrijding gestuurd. Daarin het verzoek contact op te nemen met de webwinkel en het bedrag terug te storten dan wel de rekening van de webwinkel te blokkeren.

Advies blijft: nooit iets bestellen bij deze "webwinkel" en nu de diverse fora vullen met waarschuwingen zodat het door mij betaald bedrag nog enig nut kan hebben :)