we
door wendy28 Jul 17, 2008 om 21:12
Geldzaken & recht

Geen recht op zorgtoeslag en toch krijgen

Ik heb meerdere malen de zorgtoeslag stop gezet of het inkomen gewijzigd via internet. Volgens de belasting dienst hebben ze geen wijziging ontvangen of ze kunnen niet zien wat ik heb ingevuld (zgn storing) nu krijg ik nog steeds en moet dus terug betalen. telefonisch opzeggen mag alleen als je gaat emigreren. Ik wil geen geld. Hoe doe ik dat?

2360 11 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2008 om 21:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dat doen ze wel vaker zo. Schrijf ze een brief. Zet dat bedrag maar gewoon op een spaarrekening, niet aankomen. Zo kun je het tenminste terugbetalen wanneer ze uit de winterslaap komen en ontdekken dat je teveel ontvangen hebt.

stacey
door stacey - Jul 17, 2008 om 21:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Werkt blijkbaar niet ;-(

Automatische overschrijving van/voor het bedrag naar je spaarrekening regelen bij de bank, hoef je nergens meer naar om te kijken en dan opsparen tot je aanslag krijgt dat je  terug moet betalen.

Zit weinig anders op, je kunt er wel achteraan blijven lopen maar meestal schiet dat niets op, als het ergens fout gaat bij de belastingtoeslag is er veelal geen redden meer aan daar  ;-(

zonde van je tijd, geld gewoon vasthouden, ze komen vanzelf met terugvordering.

Succes,

lo
door louise76 - Jul 18, 2008 om 12:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

je moet gewoon een bezwaarschrift indienen bij de belastingen

je vult je naam in

en je burgerservisenr in en dan waar het omgaat de zorgverzekering.

dan moet je binnen 8 weken bericht krijgen van de belasting dienst.

be
door berkenpies - Jul 18, 2008 om 12:16
4 Antwoorden / 0 Vragen

ja maar pasop je moet wel rente betalen over dat bedrag wat je teveel krijgt gewoon terug storten lijkt me het goedkoopst en opnieuw je inkomen opgeven

an
door anromach - Jul 18, 2008 om 12:46
36 Antwoorden / 1 Vragen

De Belasting: leuker kunnen ze het niet maken...., wel ingewikkelder!

Ook wij hebben hier mee te maken gehad en ondanks alle stopzettingen en meldingen van ten onrechte verkregen zorgtoeslag per brief/telefoon etc, bleef het geld maar binnenkomen en toen ze bij de belasting eindelijk eens wakker werden kreeg ik uiteraard een rekening (inclusief rente die ik moest betalen!!) en daartegen heb ik een bezwaarschrift ingediend.

Ik heb de zorgtoeslag wel terug betaald maar de rente heb ik niet betaald en tot op heden heb ik daar (nog) geen commentaar op gehad dus......., zet het geld op een spaarrekening zodat je het later terug kan betalen zonder problemen, maar betaal geen rente en dien zowiezo een bezwaarschrift in en vraag om een schriftelijke reactie!!Ik werd namelijk alleen maar gebeld n.a.v mijn bezwaarschrift en kreeg nooit een schriftelijk antwoord en kan dus niets bewijzen als het gezeik weer begint zodra ze weer uit hun winterslaap ontwaken!

Succes ermee!

ra
door raster - Jul 18, 2008 om 12:49
50 Antwoorden / 8 Vragen

Het is niet zo als Berkenpies in zijn antwoord stelt dat je dan rente moet betalen over de teveel ontvangen toeslag. Groetjes

qa
door qaletaqa - Jul 18, 2008 om 14:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

^ er komt inderdaad GEEn rente bij.

Wel zul je inderdaad alles terug moeten betalen, dus op een spaarrekening zetten is de beste optie.

bussy02
door bussy02 - Jul 18, 2008 om 14:52
145 Antwoorden / 37 Vragen

Op een spaarrekening zetten met een hoge rente , acheterover hangen en afwachten tot de dames cq heren ergens in dit land uit de voorvakantie roes zijn. Succes !

bu
door buffy - Jul 18, 2008 om 15:12
26 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Wendy.

Ja ik herken dit maar dan met huurtoeslag.In januari  kreeg ik mijn jaaropgave 2007,daaruit bleek dat ik net.....maar dan ook net over de grens zat van wat je verdienen mag.Heb met de belasting telefoon gebeld ( is maar goed dat dat een 0800 nummer is...zucht)  ik zou een formulier in huis krijgen.Zodra ik die had meteen terug gestuurd en het geld wat ik iedere maand kreeg /krijg op de spaarrekening gezet.Het zou ongeveer 6/8weken duren,nou we zijn nu bijna 6 maanden verder ( heb iedere maand huurtoeslag gekregen)en ik heb nu pas een brief gekregen dat ik hele bedrag voor 27-08 terug moet storten.geen rente,dat had er nog bij moeten komen.gelukkig ben ik niet aan het geld gekomen, het is een leuk bedrag,ik stort het terug.....25-08.,,geen dag eerder.Probeer het met een formulier over de post misschien helpt dat.vr.gr

pa
door paulalie - Jul 18, 2008 om 16:22
6 Antwoorden / 2 Vragen

Heb het zelf ook meegemaakt,na 16 maanden nog geen reactie,ok alles gebeld opnieuw opgegeven.

Heb toen een brief geschreven aangetekend,met de mededeling dat als ze niet voor .........reageren ze het geld niet meer krijgen.

Wat gebeurd er!! na 3 dagen een brief met regeling.

Heb meteeen alles terug gestord 1 dag voor hun datum.

Ze zijn dus wel wakker als je het zelf ook wilt ze te wekken.

gr.

banjer13
door banjer13 - Jul 28, 2008 om 17:17
7 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon je geld op zij zetten dan kan je het zo teruggeven heb ik ook gedaan.Heb net 1565 aan huurtoeslag terug betaalt en 403 aan zorg toeslag.En nu maar afwachtte of ik het deze maand weer krijg de zorg toeslag,want huurtoeslag duurde bijna 2 jaar na eindeloos bellen.