Va
door Valkie1990 Nov 29, 2017 om 12:21
Geldzaken & recht

Geen vast woonadres of vaste baan , recht op uitkering?

Beste lezers,

Ik bevind mezelf momenteel in een lastige situatie.

Per afgelopen zomer heb ik een tijdelik woonadres (op een camping) en is het lastig voor mij hier in de directe omgeving een vaste baan te vinden.

De uitzendbaantjes die ik krijg zijn tijdelijk en vaak ook niet fulltime maar op oproepbasis, hierdoor raak ik financieel in de knoop.

Officieel sta ik nog ingeschreven op het adres van mijn ouders en een recht op een uitkering is dus ook beperkt.

Heeft er iemand tips voor me? Dan verneem ik die graag..

Groetjes

9507 8 Rapporteer

costnix
door costnix - Nov 29, 2017 om 12:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag het op de afdeling Sociale Zaken van uw gemeente.

panter22
door panter22 - Nov 29, 2017 om 13:47
6599 Antwoorden / Vragen

Ga erug naar je ouders. Je woont op een ander adres dan je ingeschreven staat bij de gemeente BRP.
Je kunt een boete krijgen van max €325.
En je woont permanent op een camping wat in de meeste gemeenten niet mag.

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2017 om 15:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga terug naar je ouders, zoek werk, want het is wel erg gemakkelijk om achterover te leunen en te wachten tot het uitzendbureau belt.
Ik voel er helemaal niet voor om aan een dergelijke uitkering als belastingbetaler mee te betalen. Geld valt nl niet uit de lucht maar anderen die wel werken draaien er voor op.
Onder meer bij de Action, de Hema, het Kruidvat en de meeste supermarkten heeft men dringend personeel nodig. Meestal liggen sollicitatieformulieren in de winkel en anders is de filiaalchef wel direct te spreken. Ook worden annonces voor personeel daar vaak op deuren en etalageruiten geplakt.  Doorgaans kan men al binnen een enkel dagje aan het werk.
Als u vervolgens werk heeft en dus geld verdient, dan even wat sparen en vervolgens een kamer zoeken. Met dat sparen heeft u het geld van de eerste huur en borg bijeen. Zo heeft u dan uw eigen vaste en legale adres. Bovendien komt een mens met werken verder en vooruit in de maatschappij, niet met de hand ophouden.
Dus kom uit de camper, kleed je netjes aan, neem je papieren mee en ga bij de winkels langs en overtuig ze van uw goede wil en kwaliteiten voor die banen.

dokun
door dokun Dec 1, 2017 om 13:20
152 Antwoorden / 0 Vragen

U leeft in een andere wereld, u heeft het niet over de realiteit.

Er zijn in Nederland vele mensen die graag willen werken maar bv niet aangenomen worden. Of er is in hun buurt niet genoeg aanbod. Of hun leeftijd is te hoog etc etc..

Als iemand om wat voor een reden dan ook niet aan het werk komt heeft die persoon gewoon RECHT op een uitkering van de Nederlandse staat.  Dat geldt voor iedere Nederlander ook voor u en de uwe..

Voordat u uw mond opentrekt als "belastingbetaler" zou ik uw financiële gegevens wel eens willen inzien. Daar zitten vast ook posten bij waar IK als belastingbetaler niet voor wil opdraaien....

Complete nonsense wat u beweert!

#WALGELIJK

@TS, als u niet ingeschreven staat op een Nederlands adres heeft u geen recht op een uitkering.

billieboy
door billieboy Dec 1, 2017 om 13:34
84 Antwoorden / 29 Vragen

Om een bijstandsuitkering te krijgen moet je een (post)adres hebben. Dat kan ook bij een instantie zijn. Daar maken daklozen vaak gebruik van. Uiteraard kan dat niet zomaar, daar zijn voorwaarden aan bebonden.
Sukses,.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 1, 2017 om 14:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Dokun, joh wat een verhaal voor een beroepswerkeloze.

aurora1
door aurora1 Dec 1, 2017 om 14:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@diewilik: + 50

Cookies
door Cookies Dec 1, 2017 om 14:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: je bent de # vergeten voor beroepswerkloze.

endemion
door endemion Dec 1, 2017 om 15:53
237 Antwoorden / 3 Vragen

In 2015 waren er 132.000 vakatures en 605.000 werklozen. En dat zal vandaag de dag echt niet veel beter gesteld zijn. Sterker nog dat wordt alleen nog maar slechter. Gisteren was er nog een aflevering op van ik denk Food Factory waarbij een koekjes fabriek nagenoeg volledig geautomatiseerd was. Robots die palets stapelen, loopbanden die vervolgens de pallets verplaatsen etc. Enkel bij het laden in de vrachtwagen zag je nog mensen de hefrucks besturen.

Humans need not apply.
https://www.youtube.com/watch?v=7Pq-S557XQU

Basic income the movie.
https://www.youtube.com/watch?v=ViywrpAyVdY

aurora1
door aurora1 Dec 2, 2017 om 01:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als iemand echt wil werken vindt hij/zij beslist werk. Maar je moet niet met pretenties en afwachten aankomen.
Er zijn te veel beroepswerklozen. Men vindt overal recht op te hebben, maar hoe is het met het hebben van plichten gesteld? De plicht van je bijdrage leveren, mee doen, handen uit de mouwen steken enz. enz., in dit land met al die mogelijkheden, goede opleidingen enz. hulpinstanties etc.? Waar een wil is is een weg. Je kunt beter de handen uit de mouwen steken dan alsmaar zeuren over recht hebben op uitkeringen enz. en met statistieken aankomen waar je niets aan hebt als je wilt werken. Het is geen kwestie van "geluk hebben" met werk vinden maar doorzetten en wilskracht, je inspannen.

mo
door mof - Dec 1, 2017 om 13:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een uitkering krijgt u op het adres waar u staat ingeschreven. In dit geval bij uw ouders. Daar woont u namelijk. Niet op de camping.
als u desondanks toch op de camping gaat wonen maakt u extra kosten die uiteraard niet voor rekening van de belastingbetaler hoeven te komen. Dus geen uitkering.
Dus of u gaat weer intrekken bij uw ouders, of u zoekt een kamer/woning waar u zich kunt inschrijven en laat u zich uitschrijven van het adres van uw ouders. Anders terecht geen uitkering.

je
door jendella - Dec 1, 2017 om 13:32
12 Antwoorden / 2 Vragen

Indien je nog geen gepaste baan kan vinden en een voorlopige baan moet aannemen, in deze tussentijdse periode raad ik je aan om naar kantoor Sociale  Raadsliedenwerk te gaan zodat hun jou hierin kunnen helpen.
Met gevoelens voor jou situatie.

Pi
door PimJoris - Dec 1, 2017 om 14:45
78 Antwoorden / Vragen

U heeft wël een vast woonadres. Dat van uw ouders. Ja, dat heeft gevolgen voor de uitkering, maar is ook voordeliger dan zelfstandig wonen.
Pas wanneer u daar biet meer staat ingeschreven, komt u in aanmerking voor een uitkering. Ia
Er zijn dus een paar opties: kijk uw ouders lief aan of u terug mag komen, huur een kamer of reserveer een plek onder de brug ( dan kunt u nl. De gemeentelijke sociale dienst als postadres opgeven).
En zonder de discussie aan te gaan: is er echt gedn werk, of  bent u te kritisch? Doe dan een stPje terug, vind een baan en zoek van daaruit verder. Levert per saldo veel meer op dan dit. Succes

lottesanne
door lottesanne - Dec 3, 2017 om 17:17
438 Antwoorden / 47 Vragen

Woonadres is niet feitelijk adres = fraude. Zou maar gauw terug gaan naar je ouders. Sommige gemeenten gedogen een camping adres als woonadres, maar dat zijn er niet veel. En dan moet je je daar wel laten inschrijven op dat adres. Helemaal als de camping niet in dezelfde gemeente is als waar je uitkering krijgt.

En wat werk betreft: vraag je gemeente wat zij voor je kunnen betekenen.

Ee
door Ee Bee - Oct 29, 2018 om 17:43
5 Antwoorden / Vragen

Los van de minima-hatende opmerkingen hierboven: u zit denk inderdaad in een lastige situatie. Dit is de realiteit. Hier moet u het mee doen. Voor nu betekent dat: ff uzelf zielig vinden, ff op een lege vlakte uw woede uitschreeuwen. En dan actie!
Er is geen 'quick-fix' of slim geitenpaadje voor uw probleem. Net als dat het geval is bij vele (tien-, honderd- ?)duizenden anderen, dat beseft u toch wel?

Het sociale zekerheidsstelsel betaat nauwelijks nog door beleid van huidige en vorige rechtse regeringen (heeft u gemerkt!) en u concurreert daardoor met een eindeloze rij andere minima met vaker nog grotere noden dan u.
Snel en zonder kieskeurigheid een tijdelijk baantje aannemen zal U weinig helpen m.b.t. u woonsituatie: zonder vast contract zal het zeer moeilijk zijn een eigen, betaalbare, woonstek te vinden. U maakt er wél de bovengenoemde minder-bedeelden-haters blij mee … ;-)

Jonge mensen als u kunnen zo lastig hun leven- en carriere start. Zo is dit tijdperk. U zult op zak van uw ouders moeten gaan leven. Als dát niet kan kunt u hulp zoeken bij de welzijnsorganisaties van uw gemeente (geen flauwekul dat, ze doen echt wel wat …). De regels (en de afkeuring van het welgestelde deel van Nederland, zie boven) geven u nagenoeg geen speelruimte op dit punt. U krijgt bij uw ouders wonend géén uitkering waarschijnlijk.
En inderdaad moet u in de huidige situatie nog oppassen dat u als fraudeur wordt gepakt (gezien de chaos bij de overheid en uitkeringsinstanties zal dat nog wel meevallen ;-), Maar er zijn altijd verklikkers zoals de azijnpissers hiervoor ...

U wordt stevig geknipt: stil zitten en doorstaan die situatie. En vanuit dat tijdelijke baantje hopen met normaal uw best te doen te streven naar een vaster contractvorm. Of afspraken maken met uw ouders of de gemeente voor een bijv. opleidingstraject (als u nog zó jong bent ;-), met uitzicht op werk met een steviger loon en vooruitzichten.

Succes met uw verdere leven! Inzet, betrokkenheid en creativiteit lonen (… meestal … tja) nog wel.

edrick3
door edrick3 Oct 29, 2018 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al eens naar de datum van dit topic gekeken?
Beetje mosterd na de maaltijd.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 29, 2018 om 20:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Te heeft inmiddels wel een baan of uitkering na een jaar