MN
door MNed May 28, 2019 om 19:43
Geldzaken & recht

Geld retour krijgen via bank en niet via cheque

Microsoft heeft 2x bedrag geïnd. Willen nu 1x bedrag retour geven. Maar niet via bank! Optie 1 is terug op account. Wil ik niet want ik ga voorlopig geen order meer plaatsen. Optie 2 via cheque. Wil ik ook niet want dit brengt extreem hoge kosten met zich mee. Bedrag dat retour moet komen is euro 69. Kosten inneem cheque zijn volgens mijn bank euro 80 en komen voor mijn rekening. Microsoft zegt dat zij de kosten dragen, maar dat is dus niet zo... ik heb aangegeven dat ik geld gewoon per bank terug wil. Nu van klantenservice te horen gekregen dat ik de hierboven omschreven keuzes heb en anders naar mijn geld kan fluiten.

4119 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 28, 2019 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als twee keer een bedrag geincasseerd is, kunt u één keer toch gewoon storneren?

diumenge
door diumenge - May 28, 2019 om 19:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geind via een incasso?

tenormin
door tenormin - May 29, 2019 om 00:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@mned, verklarende toelichting op de twee antwoorden zou prettig zijn. Dus hoe is er betaald.

sjjoppy
door sjjoppy - May 29, 2019 om 07:19
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Ik krijg de indruk dat Microsoft denkt dat de fout bij u ligt, daarom kunt u het nog eens met een schrijven uitleggen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/
https://www.plusonline.nl/consumentenrecht/blijf-van-mijn-bankrekening-af-hoe-boek-ik-een-automatische-incasso-terug

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 29, 2019 om 08:51
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Simpelweg storneren als het via incasso onterecht is geïnd. Maar het lijkt mij dat u een account met geldtegoed bij MS heeft en dat daarvan is geïnd.
Het lijkt mij met de aantekening dat u helemaal geen antwoord geeft over vragen om verduidelijking.

Uw verhaal is erg warrig want waarom MS niet via uw bank zou kunnen terugbetalen maar wel op uw account.
Is het mogelijk een spelletjes account?

maffy1948
door maffy1948 - May 29, 2019 om 11:46
45 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zou je denken van storneren, heb je het binnen twee dagen terug, alleen bij ING kan het meer als een week duren want die zijn niet zo snel en alles wat een dag in hun beheer staat is rente de dieven.

Grunnen.
door Grunnen. May 29, 2019 om 12:33
509 Antwoorden / Vragen

Onzin ook bij ING is het bedrag binnen een paar dagen retour. Over hoeveel rente heben we dan 0,0000004 cent ? Ovrigens vangen ze geen rente over dit bedrag.

ho
door holy53 May 29, 2019 om 13:57
68 Antwoorden / 1 Vragen

Vanmorgen bedrag via MijnIng teruggeboekt. Staat nu al op mijn rekening!

simon55
door simon55 May 29, 2019 om 16:14
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Mooi dat u t even meld

marita5
door marita5 - May 29, 2019 om 11:58
11513 Antwoorden / 15 Vragen
Grunnen.
door Grunnen. - May 29, 2019 om 12:31
509 Antwoorden / Vragen

Gewoon storneren dus

mo
door mof - May 29, 2019 om 14:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Microsoft heeft van uw reken8ng geincasseerd. Dit was een onterechte incasso, want was dubbel geincasseerd. Microsoft miet zorgen dat dit ongedaan wordt gemaakt door het geld terug te storten. U bent degene die kan eisen, niet Microsoft. Microsoft had met zijn vingers uit uw pirtemonnee moeten blijven. Hoe Microsoft het aanpakt doet er niet toe, u dient uw geld aan het eind van de rit op uw bankrekening te hebben ontvangen.
stuur evt een brief met betaaltermijn. Herinneringen, aanmaningen etc. het hele proces, dan krijgt u ook het recht op wettelijke rente en aanmaningskosten. En kunt u naar de geschillencommissie en evt de rechter.

mo
door mof - May 29, 2019 om 14:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Microsoft heeft van uw reken8ng geincasseerd. Dit was een onterechte incasso, want was dubbel geincasseerd. Microsoft miet zorgen dat dit ongedaan wordt gemaakt door het geld terug te storten. U bent degene die kan eisen, niet Microsoft. Microsoft had met zijn vingers uit uw pirtemonnee moeten blijven. Hoe Microsoft het aanpakt doet er niet toe, u dient uw geld aan het eind van de rit op uw bankrekening te hebben ontvangen.
stuur evt een brief met betaaltermijn. Herinneringen, aanmaningen etc. het hele proces, dan krijgt u ook het recht op wettelijke rente en aanmaningskosten. En kunt u naar de geschillencommissie en evt de rechter.

tijger1
door tijger1 - May 29, 2019 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ze het van uw account geincasseerd hebben, mogen ze het daar natuurlijk ook op terugstorten.

diumenge
door diumenge - May 29, 2019 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geef eens antwoord op de gestelde vragen MNED.

Grunnen.
door Grunnen. May 30, 2019 om 12:42
509 Antwoorden / Vragen

TS heeft het inmiddels retour door middel van storneren.

tijger1
door tijger1 May 30, 2019 om 12:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@grunnen

Hoe komt u daarbij?

diumenge
door diumenge May 30, 2019 om 13:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Glazenbol?

gerbera
door gerbera May 30, 2019 om 15:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR HOLY53 29 MEI 2019 OM 13:57
67 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Vanmorgen bedrag via MijnIng teruggeboekt. Staat nu al op mijn rekening!

diumenge
door diumenge May 30, 2019 om 16:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerbera, Holy53 is niet de TS.

gerbera
door gerbera May 30, 2019 om 16:27
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@ diumenge, Sorry foutje van mij