la
door ladybug Aug 8, 2005 om 12:45
Geldzaken & recht

Geld terug telefoonkosten?

Hallo,


ik heb sinds april dit jaar adsl van Versatel. In het begin niets aan de hand. Maar vanaf half april valt mijn verbinding continue weg. En het duurde vaak uren voordat hij weer hersteld was. Dit is zo doorgegaan tot half/eind mei. Ik heb tot die tijd dagelijks de technische helpdesk gebeld a 40 eurocent/pm. In mei kwamen ze achter de fout. Uitendelijk lag de fout bij hen. Ik heb netjes geld terug gehad van ongebruikte tijd op het internet. Maar ik had ook om teruggave van telefoonkosten gevraagd. Deze waren namelijk ondertussen erg opgelopen. Zij betalen dit niet en verwijzen daarbij naar de algemene voorwaarden. Maar als ik die zelf lees, dan denk ik dat ze het toch moeten betalen. Er staat namelijk dat ze kosten vergoeden die "redelijk zijn, gemaakt ter vastelling van de oorzaak en omvang van de schade, voor zover vaststelling betrekking heeft op de directe schade in zin van dit artikel" (algemene voorwaarde 6). En de telefoonkosten zijn gemaakt ter vastelling van het probleem.


Klopt het dat ik inderdaad de telefoonkosten vergoed moet krijgen, of zie ik het helemaal verkeerd?


Al vast bedankt

414 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

re
door rene17 - Aug 15, 2005 om 22:18
106 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met Versatel. In mijn geval lag het aan het modem dat kapot bleek te zijn. Hoewel ik deze oplossing meerdere malen had aangedragen, heeft Versatel enige tijd ontkent dat dit het probleem kon zijn. Uiteindelijk is het probleem opgelost en heeft Versatel ook onze telefoonkosten vergoed. Weliswaar in de vorm van een korting op onze volgende maandtermijn, maar dat vond ik geen probleem (per saldo werd het immers toch vergoed).


Toch wel vreemd dat Versatel er geen éénduidig beleid op nahoudt. Vervelend voor de consument.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer