la
door ladybug Aug 8, 2005 om 12:45
Geldzaken & recht

Geld terug telefoonkosten?

Hallo,

ik heb sinds april dit jaar adsl van Versatel. In het begin niets aan de hand. Maar vanaf half april valt mijn verbinding continue weg. En het duurde vaak uren voordat hij weer hersteld was. Dit is zo doorgegaan tot half/eind mei. Ik heb tot die tijd dagelijks de technische helpdesk gebeld a 40 eurocent/pm. In mei kwamen ze achter de fout. Uitendelijk lag de fout bij hen. Ik heb netjes geld terug gehad van ongebruikte tijd op het internet. Maar ik had ook om teruggave van telefoonkosten gevraagd. Deze waren namelijk ondertussen erg opgelopen. Zij betalen dit niet en verwijzen daarbij naar de algemene voorwaarden. Maar als ik die zelf lees, dan denk ik dat ze het toch moeten betalen. Er staat namelijk dat ze kosten vergoeden die "redelijk zijn, gemaakt ter vastelling van de oorzaak en omvang van de schade, voor zover vaststelling betrekking heeft op de directe schade in zin van dit artikel" (algemene voorwaarde 6). En de telefoonkosten zijn gemaakt ter vastelling van het probleem.

Klopt het dat ik inderdaad de telefoonkosten vergoed moet krijgen, of zie ik het helemaal verkeerd?

Al vast bedankt

414 1 Rapporteer

re
door rene17 - Aug 15, 2005 om 22:18
106 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met Versatel. In mijn geval lag het aan het modem dat kapot bleek te zijn. Hoewel ik deze oplossing meerdere malen had aangedragen, heeft Versatel enige tijd ontkent dat dit het probleem kon zijn. Uiteindelijk is het probleem opgelost en heeft Versatel ook onze telefoonkosten vergoed. Weliswaar in de vorm van een korting op onze volgende maandtermijn, maar dat vond ik geen probleem (per saldo werd het immers toch vergoed).

Toch wel vreemd dat Versatel er geen éénduidig beleid op nahoudt. Vervelend voor de consument.