_N
door _Nelis Apr 5, 2019 om 00:05
Geldzaken & recht

Geld voor februari niet geldig in januari....

Diverse bedrijven hebben een leuke extra bron van inkomsten gevonden. Vooral innen met incasso werkt erg goed. In januari was het even een financiële krapte en kon een betaling even niet ophoesten. Februari, maart en april gaat goed dus, zou je zo zeggen blijft de achterstand beperkt tot 1 maand, immers, dat was vroeger zo, de betalingen werden met de oudste openstaande factuur verrekend en zo hoort dat ook. Maar nee, als januari niet betaald is mag dat niet in januari worden besteed. kennelijk is dat bruin geld en mag dat niet worden verrekend met de betaling in januari. Het gevolg is dat je steeds één betaling achterloopt maar wel in april een brief van de deurwaarder krijgt dat januari nog niet is betaald. Ik weiger mee te werken aan deze onzin en de zelfverrijking over mijn rug van deze ondernemingen. Ik heb al moeite genoeg om de eindjes aan elkaar te knopen en afgezien daarvan is het in mijn ogen je reinste diefstal.
enkele bedrijven waarvan ik weet dat zij deze extra bron van inkomsten gebruiken zijn: Waternet drinkwater, Oxxio, KPN. Het zijn de bedrijven die een periodieke incasso toestemming hebben. Die kunnen deze truc prima toepassen.

1178 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 5, 2019 om 00:27
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weiger mee te werken aan deze onzin, moet je zelf weten maar breng je jezelf wel in een nog moeilijker toestand. Er zijn 100 duizenden mensen die met moeite de eindjes aan elkaar knopen. Maar als je je "eigen regels" gaat aanhouden krijg je echt nog veel meer problemen: met andere woorden: dan ga je verzuipen: daar moeten we immers aan betalen, aan de bedrijven die je opnoemt? En nee, het is geen truc, diefstal of extra inkomsten. Niet dat ik er ook blij van wordt: maar het moet nu eenmaal op tijd betaald worden: klaar.

aurora1
door aurora1 - Apr 5, 2019 om 01:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Iedereen moet zijn rekeningen betalen en op tijd en moet daar rekening mee houden.
Leuke extra bron van inkomsten is kletspraat.
Ik zou maar niet weigeren om mee te werken want dan moet u alsmaar meer betalen en is het straks niet meer te overzien.
Misschien kunt u nog ergens iets bezuinigen, via internet zijn daar veel tips voor te vinden. Mocht dat uw vraag zijn want ik zie verder geen vraag.
Met verongelijkt en boos klagen zoals u ook hier doet verspilt u uw energie en komt u nergens.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 5, 2019 om 05:38
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, helaas wel uw eigen probleem als u niet op tijd betaald heeft! En wat bedoelt u nu eigenlijk met: als januari niet is betaald mag dat niet in januari worden besteed? Iets dat niet wordt betaald aan iemand, kan die iemand dat ook niet besteden.
Vooral niet meewerken is dus ook mijn advies met die aantekening dat u dan te maken krijgt met nog veel meer incasso en mogelijk procedurekosten. Allemaal geld dat u lijkt mij beter kunt gebruiken.

Ook bij niet benutten van incasso levert te laat betalen problemen op m..b.t. vorderingskosten die u dan vreemd genoeg bruin geld noemt. Nog afgezien van een valse beschuldiging wegens diefstal.

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2019 om 07:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ten eerste, als je zo'n copy-paste doet vanaf een ander consumenten forum, haal dan tenminste de nietszeggende teksten/links weg.

Hoe vervelend het ook is om krap te zitten, je moet toch je rekeningen betalen. In jouw voorbeeld zouden ze volgens jou februari met januari moeten verrekenen, dan krijg je vervolgens een herinnering dat februari nog niet betaald is. Dan verrekenen ze maart met februari en krijg je een herinnering dat maart nog niet betaald is, enzovoort. Hoe je het ook went of keert jij hebt een achterstand, dat bedrijven daar een verdienmodel van maken is een kromme redenatie om je eigen tekortkoming recht te praten.

costnix
door costnix Apr 5, 2019 om 08:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Toch wel handig. Je kan nu hier rapporteren, dat een post ongewenst is.
Mijn vermoeden is dat beide vragen mysterieus zullen verdwijnen.

va
door vanlotjegetikt - Apr 5, 2019 om 08:09
809 Antwoorden / Vragen

Dit soort gemopper en gemiep hoorde ik al in mijn Ziekenfondstijd. (Simpele) oplossing, betaal op tijd of anders vraag een regeling aan om de achterstand te betalen.
U heeft het over ophoesten, misschien uw uitgaven patroon wat aanpassen.

pino123
door pino123 - Apr 5, 2019 om 08:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dus jij betaalt niet en nu is het zelf verrijking van de ondernemingen... Bijzondere gedachtegang. Ook het woord diefstal; het betreft hier geld wat de onderneming nog van jou tegoed heeft....

Ge
door Genee - Apr 5, 2019 om 08:44
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, met de betaling voor februari wordt de achterstand van Januari niet betaald.
In april ben je dus 3 maanden achter voor de betaling van januari.
U dacht dat de de betalingen opschoven, met wat u in februari betaald wordt de openstaande rekening van januari voldaan en met die van maart die van februari enz.
Snel betalen anders zult nog meer moeite krijgen om de eindjes aan elkaar te knopen.

panter22
door panter22 - Apr 5, 2019 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt nu wel mopperen, maar je hebt het mis.
Als je automatisch betaalt, dan heb je januari gemist. Je weet van te voren wanneer het bedrag afgeschreven wordt,
bv, 30 januari het bedrag voor januari en 27 februari het bedrag voor januari.
Dat het vroeger anders was, zou zo maar kunnen, maar het is nu 2019 en je hebt te maken met automatisering,
Bedrijven hebben er geen extra inkomsten, maar extra werk van. Er moeten herinneringen worden verstuurd. Je bent nu al zo ver dat er een deurwaarder aan te pas komt.
Je wilt dat de betalingen steeds een maand opschuiven en je steeds een maand achterstand hebt. Als je dit doet met de huur, dan heb je al 3 maanden niet op tijd je huur betaald en kun je uit huis gezet worden.
Wees dus verstandig en tref een betalingsregeling als het even tegenzit.
Je kunt nu met de deurwaarder een betalingsregeling treffen voordat er nog meer kosten bij komen.