ra
door rachidaachamlal Nov 12, 2010 om 21:36
Geldzaken & recht

Geld weg tijdens het storten

Ik heb gisteren 11 november 2010 1000 euro gestort bij een vestiging van ABN AMro kerklaan 1 Wateringen. Ik kreeg na het storten 1 briefje van 50 terug met de mededeling dat deze niet helemaal recht staat. en ik kijk op de scherm en zie dat er maar 750 euro i.p.v. 950 op mijn rekening gestort is. Ik heb direct een klacht ingediend, nu krijg ik te horen dat ik een week moet wachten voordat ik antwoord krijg. Hoe kan dit gebeuren? en zijn er meer mensen die dit overkomen is?

2898 13 Rapporteer

hutch
door hutch - Nov 13, 2010 om 03:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een vijftig euro biljet die niet helemaal recht staat??

Als dat een misdruk is, is dit biljet een veelvoud van de werkelijke waarde waard. Dus niet wegdoen dat biljet......!!

Was mij dit maar overkomen.... Maar die termijn van wachten is wel normaal.

Gr. Hutch

getty
door getty - Nov 13, 2010 om 11:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ze de "kas" moeten opmaken.
Tellen dus wat er is gestort en wat er in de geldlade zit. Er zal dan een overschot in dit geval van €200 moeten zijn en dat is dan duidelijk dat dat voor u is.
Dit kost een paar dagen tijd. Een week hierop wachten is toch niet zo heel lang, geef de bank de kans om de balans op te maken.

marcel75
door marcel75 - Nov 13, 2010 om 16:11
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Waarschijnlijk op het forum van Radar niet het antwoord gekregen dat verlangd werd. Daar is dit topic al zeker 2 weken bezig.

ha
door hanneke - Nov 13, 2010 om 20:16
321 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op zaterdag 13 nov 2010, 16:11]Waarschijnlijk op het forum van Radar niet het antwoord gekregen dat verlangd werd. Daar is dit topic al zeker 2 weken bezig.
Dat is raar, want de vraagsteller geeft aan dat het op 11 november is gebeurd! Worden we in het ootje genomen??

co
door courier - Nov 14, 2010 om 11:32
226 Antwoorden / 2 Vragen

Bij Trosradar is een meneer actief met een andere nickname die erg beroerd formuleert en daar gaat het ook om een veel hoger bedrag gestort bij een andere ABN/Amro nl. Kneuterdijk Den Haag.
Maar goed: als een bank/de stortingsmachine een fout maakt moet die kwestie worden onderzocht en als de klant gelijk heeft ook worden rechtgezet. Heeft de klant geen gelijk dan dient hem dat schriftelijk gemotiveerd te worden medegedeeld.
Wat er eventueel nog verder "speelt" is niet ter beoordeling aan forumlezers.

invalide
door invalide - Nov 14, 2010 om 11:36
787 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt de biljetten het beste 1 voor 1 invoeren zoals de Rabobank op de automaat aangeeft omdat ze dubbele biljetten niet altijd goed los krijgen.

Dan is de kans op fouten minder en achteraf klagen is dus veel zoekwerk als er meerdere waren en alleen als zij biljetten overhouden krijg je ze terug!

De geweigerde biljetten andersom in de automaat opnieuw invoeren is meestal de oplossing voor geweigerde en dan lopen ze er meestal wel door!

grindweg
door grindweg - Nov 14, 2010 om 11:59
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wij storten op die manier al jaren.
als het fout gaat dan word inderdaad de kas opgemaakt.
dat gebeurt altijd later.
zij kunnen zien wie en welke biljetten er gestort zijn alles staat ook nog eens op film.
en als er dan een overschot is kunnen zij dat bij werken.
soms blijft op de en in de tel machines wel eens een biljet plakken maar dat vinden ze dan echt wel

do
door dolphin01 - Nov 14, 2010 om 12:28
32 Antwoorden / 8 Vragen

Als je stort weet je zelf toch dat je bv 1000 euro stort; de automaat vraagt duidelijk: gaat u akkoord??; dan kun je toch nee aanklikken en het geld komt weer tevoorschijn!
Ik moest laatst een groot bedrag storten; een hele stapel geld; dit ging prima op een briefje van 50 na dat hij niet pikte; deze alsnog een keer geprobeerd en toen was het hele bedrag erop; OK aanklikken en het staat per direct op de rekening;

invalide
door invalide - Nov 14, 2010 om 12:36
787 Antwoorden / 5 Vragen

Wegens betrouwbaarheid heeft mijn plaatselijke Rabo er zelf een sticker op gedaan van per biljet invoeren want ze hadden teveel klachten.

Dit is per merk machine verschillend en oudere machines storen vaker!

Dus per biljet geeft meer zekerheid en minder problemen, hoewel het iets meer werk is.

Munten kunnen wel in 1x in de machine.

do
door dolphin01 - Nov 14, 2010 om 13:01
32 Antwoorden / 8 Vragen

beste Invalide; dat is toch geen doen??!! als je een pak hebt van 2- a 300 biljetten (kasopbrengst winkel) dan sta je er een dag mee te haspelen; kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is!

ra
door rachidaachamlal - Nov 23, 2010 om 20:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rachidaachamlal schreef op vrijdag 12 nov 2010, 21:36]Ik heb gisteren 11 november 2010 1000 euro gestort bij een vestiging van ABN AMro kerklaan 1 Wateringen. Ik kreeg na het storten 1 briefje van 50 terug met de mededeling dat deze niet helemaal recht staat. en ik kijk op de scherm en zie dat er maar 750 euro i.p.v. 950 op mijn rekening gestort is. Ik heb direct een klacht ingediend, nu krijg ik te horen dat ik een week moet wachten voordat ik antwoord krijg. Hoe kan dit gebeuren? en zijn er meer mensen die dit overkomen is? Ik heb vandaag antwoord gehad van de bank mijn geld is niet terug te vinden, ik kan nu alleen nog een klachtbrief schrijven. Heeft er iemand tips voor mij????

ra
door rachidaachamlal - Nov 23, 2010 om 21:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Weet iemand die verstand heeft van de aparaten enig idee hoe dit kan? Ik weet voor 1000% zeker dat ik 950 euro heb gestort, hoe kan dit, waar is mijn geld gebleven, het kan toch niet verdwenen zijn. Ik heb nog voor het storten mijn geld geteld...Kan iemand mij a.u.b. hier mee helpen

ha
door hanneke - Nov 23, 2010 om 21:09
321 Antwoorden / 1 Vragen

Wat was de reactie van de bank? Ik neem aan dat die ondertussen al wel binnen is.