Geld weg tijdens het storten
Ik heb gisteren 11 november 2010 1000 euro gestort bij een vestiging van ABN AMro kerklaan 1 Wateringen. Ik kreeg na het storten 1 briefje van 50 terug met de mededeling dat deze niet helemaal recht staat. en ik kijk op de scherm en zie dat er maar 750 euro i.p.v. 950 op mijn rekening gestort is. Ik heb direct een klacht ingediend, nu krijg ik te horen dat ik een week moet wachten voordat ik antwoord krijg. Hoe kan dit gebeuren? en zijn er meer mensen die dit overkomen is?
Een vijftig euro biljet die niet helemaal recht staat??
Als dat een misdruk is, is dit biljet een veelvoud van de werkelijke waarde waard. Dus niet wegdoen dat biljet......!!
Was mij dit maar overkomen.... Maar die termijn van wachten is wel normaal.
Gr. Hutch
Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ze de "kas" moeten opmaken.
Tellen dus wat er is gestort en wat er in de geldlade zit. Er zal dan een overschot in dit geval van €200 moeten zijn en dat is dan duidelijk dat dat voor u is.
Dit kost een paar dagen tijd. Een week hierop wachten is toch niet zo heel lang, geef de bank de kans om de balans op te maken.
Waarschijnlijk op het forum van Radar niet het antwoord gekregen dat verlangd werd. Daar is dit topic al zeker 2 weken bezig.
[quote=marcel75 schreef op zaterdag 13 nov 2010, 16:11]Waarschijnlijk op het forum van Radar niet het antwoord gekregen dat verlangd werd. Daar is dit topic al zeker 2 weken bezig.
Dat is raar, want de vraagsteller geeft aan dat het op 11 november is gebeurd! Worden we in het ootje genomen??
Bij Trosradar is een meneer actief met een andere nickname die erg beroerd formuleert en daar gaat het ook om een veel hoger bedrag gestort bij een andere ABN/Amro nl. Kneuterdijk Den Haag.
Maar goed: als een bank/de stortingsmachine een fout maakt moet die kwestie worden onderzocht en als de klant gelijk heeft ook worden rechtgezet. Heeft de klant geen gelijk dan dient hem dat schriftelijk gemotiveerd te worden medegedeeld.
Wat er eventueel nog verder "speelt" is niet ter beoordeling aan forumlezers.
U kunt de biljetten het beste 1 voor 1 invoeren zoals de Rabobank op de automaat aangeeft omdat ze dubbele biljetten niet altijd goed los krijgen.
Dan is de kans op fouten minder en achteraf klagen is dus veel zoekwerk als er meerdere waren en alleen als zij biljetten overhouden krijg je ze terug!
De geweigerde biljetten andersom in de automaat opnieuw invoeren is meestal de oplossing voor geweigerde en dan lopen ze er meestal wel door!
wij storten op die manier al jaren.
als het fout gaat dan word inderdaad de kas opgemaakt.
dat gebeurt altijd later.
zij kunnen zien wie en welke biljetten er gestort zijn alles staat ook nog eens op film.
en als er dan een overschot is kunnen zij dat bij werken.
soms blijft op de en in de tel machines wel eens een biljet plakken maar dat vinden ze dan echt wel
Als je stort weet je zelf toch dat je bv 1000 euro stort; de automaat vraagt duidelijk: gaat u akkoord??; dan kun je toch nee aanklikken en het geld komt weer tevoorschijn!
Ik moest laatst een groot bedrag storten; een hele stapel geld; dit ging prima op een briefje van 50 na dat hij niet pikte; deze alsnog een keer geprobeerd en toen was het hele bedrag erop; OK aanklikken en het staat per direct op de rekening;
Wegens betrouwbaarheid heeft mijn plaatselijke Rabo er zelf een sticker op gedaan van per biljet invoeren want ze hadden teveel klachten.
Dit is per merk machine verschillend en oudere machines storen vaker!
Dus per biljet geeft meer zekerheid en minder problemen, hoewel het iets meer werk is.
Munten kunnen wel in 1x in de machine.
beste Invalide; dat is toch geen doen??!! als je een pak hebt van 2- a 300 biljetten (kasopbrengst winkel) dan sta je er een dag mee te haspelen; kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer