wc
door wcholm Nov 22, 2016 om 12:31
Geldzaken & recht

Geldzaken en recht

Ik had een langlopend conflict met mijn tandarts over het trekken van mijn boventanden en het leveren en plaatsen van een nieuwe bovenprothese. Deze behandeling is nooit uitgevoerd daar ik al jarenlang een bovenprothese heb. Wel werden er onder tanden getrokken en een partiële onderprothese aangevuld met nieuwe tanden. De tandtechnieker bevestigde mij nooit een opdracht voor het maken van een bovenprothese te hebben ontvangen. De tandarts bleef volhouden dat dit wel het geval was geweest. Op mijn vragen aan hem werd niet gereageerd. Na enkele maanden gaf hij toe mij verwisseld te hebben met een andere patient. Probleem leek opgelost. 
Ik heb nu een nota van hem ontvangen met als omschrijving "C13 Probleemgericht consult 20,08 euro". Een door hem veroorzaakte fout hoef ik toch niet te betalen? De verzekering betaald niet.

963 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2016 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als wat u schrijft correct is, zijn er twee mogelijkheden. Iemand anders verzorgt de facturatie en weet niet van de hoed of de rand, of de tandarts is gek geworden.

Neem dus even contact met hem op.

tenormin
door tenormin Nov 22, 2016 om 12:40
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Maar als de tandarts gek geworden is, kan de TS natuurlijk ook een gek antwoord krijgen. Denk dat facturatie uit handen gegeven meer voor diezelfde hand ligt.

hansje klein
door hansje klein - Nov 22, 2016 om 12:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Dat moet een communicatiefout zijn. Vreemd, dat uw behandelplan deze blinde vlek niet eerder zichtbaar heeft gemaakt. Tandartsproblemen komen steeds vaker voor, te zien aan het tandarts-gerelateerde forum: HIER

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Nov 22, 2016 om 15:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen
11

Doet het terzake dat de verzekering niet betaalt? Of had u anders deze vraag niet gesteld, zich over die nota niet druk gemaakt?
Zie de reactie van @tijger1.

wc
door wcholm - Nov 22, 2016 om 17:05
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

De facturatie wordt verzorgd door UWNOTA, Almere op aangeven van de gegevens die door de tandarts worden verstrekt.

wc
door wcholm - Nov 22, 2016 om 17:14
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

@aurora1. Ik heb de verzekering op de hoogte gesteld dat zij een vergoeding aan de tandarts hebben gedaan voor niet verrichtte behandeling. Ook als de verzekering  het probleemgerichte consult had betaald had ik bij hen aan de bel getrokken. Zojuist overleg gehad met de tandarts over het consult. Dit blijkt om een aanvraag bij de verzekering te gaan voor toestemming 2 implantaten. Toch vreemd dat dit aan mij wordt berekend terwijl hij voor mijn vrouw precies dezelfde aanvraag heeft ingediend zonder deze 20,08 euro tebereken.

tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2016 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En  nu schrijft u dat de verzekeraar betaald heeft. Wat is het nu, wel betaald of niet?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer