mthenu
door mthenu Jul 28, 2018 om 12:06
Geldzaken & recht

Gestolen DPD pakket

Mijn pakket zou vandaag (28/07/18) afgeleverd zijn. Dit is echter niet gebeurd, en als ik kijk bij de opgegeven naam van de persoon die mijn pakket in ontvangst heeft genomen op zogenaamd mijn adres, valt me niets meer in. Ene A Mustafa zou mijn pakket aangenomen hebben op de xxxxstraat 7a, terwijl ik expliciet vermeld had op mijn order dat het xxxxxstraat 7a 01 moest zijn. Echter, op xxxxxstraat 7a is er helemaal niemand met de naam A Mustafa woonachtig. Ik vrees dat het hier gaat om een van de volgende gevallen: mijn pakket is gestolen door de bezorger of dat het pakket onder de naam van een fictief persoon aangenomen is.

11671 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 28, 2018 om 12:18
7188 Antwoorden / 3 Vragen
1

Misschien even contact opnemen en komt er mogelijk een oplossing:
https://www.dpd.com/nl

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2018 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
11

Haal uw mailadres weg, straks barst uw mailbox van de spam.

Dien een klacht in bij de verzender.

mthenu
door mthenu Jul 28, 2018 om 12:39
Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik uiteraard al gedaan, die starten een onderzoek. Op internet lees ik dat dit vaker voorkomt bij DPD, dus zou er zelf nooit meer iets mee versturen.

tijger1
door tijger1 Jul 28, 2018 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee of het veel voorkomt. Heb nog nooit een pakje gemist, door welke bezorgdienst het ook verzorgd wordt.

Alle duizenden mensen die hun spullen gewoon krijgen, gaan dat uiteraard niet op het internet delen.

ne
door neodutchio - Jul 28, 2018 om 12:55
5152 Antwoorden / 12 Vragen
0

Op internet lees ik dat dit vaker voorkomt bij DPD, dus zou er zelf nooit meer iets mee versturen.


Kunt u 1 bezorgdienst aangeven waar alles goed gaat? Om meteen met een vinger te wijzen naar diefstal van een medewerker van DPD is niet echt slim. U zal, neem ik aan, bewijzen hebben hiervan?

mthenu
door mthenu Jul 28, 2018 om 13:07
Antwoorden / 1 Vragen

Als ik het pakket laat bezorgen bij een adres waar voorheen nooit iets mis is gegaan, waar vandaag zo'n 6 mensen aanwezig waren (waarvan 1 voor het raam heeft zitten kijken of het aankwam, om het gelijk in handen te kunnen nemen), en niemand de bezorger of het bestelbusje überhaupt heeft gezien, lijkt dat mij heel raar.

ne
door neodutchio Jul 28, 2018 om 14:41
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dan is dat nog geen reden om iemand te beschuldigen van diefstal.

vd
door vdlieuw - Jul 28, 2018 om 13:32
212 Antwoorden / 6 Vragen
1

Dit wordt een lange (leidings) weg want laat eerst DPD maar eens bewijzen dat het bij u afgeleverd is.
Die bewijslast heeft men, punt uit. Maar dat gaat maanden duren want DHL, DPD en soortgelijke bedrijven houden de deur dicht en u zult met grof geschut uw informatie moeten zien te bemachtigen. Uw pakket krijgt u natuurlijk nooit meer terug, dat begrijpt u zelf ook wel denk ik

Dan nog wat achtergrond informatie waar u misschien de volgende keer iets aan heeft. Ik loop tegen de 80 en heb en koop nog steeds behoorlijk veel via internet. Ik weet niet of ik dit hier mag zeggen maar alle websites die leveren met DHL of DPD, ik koop er niet / nooit meer. De enige met een goede leverings software (niet alleen op papier maar ook in de praktijk) is Post.nl. De rest is knudde, niet deskundig, lopen de kanten er van af en als je je pakket nog steeds niet ontvangen hebt en je kijkt op track & trace dan zie je tot je stomme verbazing dat er niemand thuis was. De voordeur stong notabene de hele dag open en er waren 5 mensen thuis, men bedonderd gewoon de boel.
En als ex-manager van een van de grootste wereldwijde koeriersbedrijven weet ik echt waar ik over spreek.
DHL en DPD zijn goede partners in verzending tussen landen onderling maar men heeft gewoon de juiste software en mentaliteit niet voor het Huis aan Huis bezorgen.

jo
door jorisw Jul 28, 2018 om 14:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Grappig dat je post.nl noemt. Fora zoals deze staan vol met problemen met post.nl. Wel typisch dat internetverkopen maar blijven groeien terwijl bezorging waardeloos lijkt te zijn... Of vallen de problemen in de praktijk wel mee?

vd
door vdlieuw Jul 28, 2018 om 20:03
212 Antwoorden / 6 Vragen

Geen enkel bedrijf is zonder problemen, dat begrijpt iedereen. Maar waar het om gaat en wat ik bedoel te zeggen is dat de basis van de bezorg/koeriersdienst, net als een fundering van een huis, goed moet zijn.
Die basis is bij Post.nl goed. Die is niet goed bij DHL, DPD, TNO, UPS enz. Dat is niet zo vreemd want deze multinationals zijn sterk in verzendingen over de hele wereld, van land of continent naar ... enz.
Maar om in een bepaald land klein- en fijnmazig pakketjes huis aan huis te kunnen bezorgen heb je een heel goede software nodig die de postcodes en ritten van de koeriers in no time uitrekent, print enz. enz.
De multinationals zien het als een service om ook huis aan huis in het land te bezorgen en willen zo een deel van de koek binnenhalen. Maar helaas, los van de benodigde software, ontbreekt het ook aan de juiste instelling om zo goed mogelijk de job te klaren, hun werk en mentaliteit is over de hele wereld, niet kleinschalig huis aan huis.

diumenge
door diumenge Jul 28, 2018 om 21:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je tegen de 80 loopt, dan ben je vermoedelijk al 15 jaar uit het vak. Er is veel veranderd ondertussen, ik heb tot op heden met nog geen enkele bezorgdienst onoverkomenlijke problemen gehad. Als het een keer fout gaat, zoals hier, dan schreeuwt men gelijk moord en brand.

rf
door rfrijhoff Jul 30, 2018 om 12:22
41 Antwoorden / Vragen

Problemen met DHL heb ik eigenlijk maar 1x gehad en dat was na een telefoontje opgelost. DHL is vooral voor pakketjes uit Japan. Postnl  daarentegen heb ik redelijk vaak problemen mee gehad.

Boesta
door Boesta Jul 30, 2018 om 13:35
27 Antwoorden / Vragen

Complete nonsense wat u beweerd!!

Wij krijgen o.a vaak pakketten bezorgd met DPD. DPD heeft "Live tracking" hiermee kunt u real time uw pakket volgen. U weet dus altijd precies waar uw pakket is en tot op de minuut wanneer het bezorgd word.

Mensen die anders beweren liegen gewoon!

jo
door jorisw - Jul 28, 2018 om 13:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wow, je doet nogal een beschuldiging t.a.v. de bezorger. Ik hoop dat je bewijzen hebt van die diefstal. En als dat zo is dan neem ik aan dat je aangifte hebt gedaan voordat je het hier hebt geplaatst.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 28, 2018 om 14:11
16848 Antwoorden / 202 Vragen
1

Zie TIJGER1@ Wettelijk is degene die het pakket ter verzending heeft aangeboden eegene die het best kan worden aangesproken.
De verzender is verantwoordelijk voor het  goed ontvangen van een pakket via welke bezorgdienst dan ook.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2018 om 15:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ik kan net zo goed zeggen dat een van uw medebewoners zich heeft uitgegeven voor ene A. Mustafa en het pakketje achterover gedrukt heeft.

panter22
door panter22 - Jul 28, 2018 om 18:32
6599 Antwoorden / Vragen
0

Toen je die spullen bestelde heb je duidelijk aangegeven dat het nummer van bezorgadres 7a 01 is.
Dat nummer staat ook keurig op het track & trace formulier.
Het pakket is bezorgd bij A. Mustafa op 7a.
Daar ben je persoonlijk aan de deur geweest en gevraagd of je pakket daar was bezorgd, of heb je alleen op het naambordje gekeken?


Boesta
door Boesta - Jul 30, 2018 om 13:31
27 Antwoorden / Vragen
0

Bent u wel de verzender van het pakket..?  Indien u niet de verzender bent heeft u helemaal niets met de DPD te maken maar moet u naar de verzender (= opdrachtgever) van het pakket..
 
Is de toevoeging "01" wel een officiele toevoeging.?  Zo niet hoeft PostNL het pakketje alleen op 7a te bezorgen en niet op 7a "01" .  
 
Weet u wel 100% zeker dat de verzender die toevoeging heeft vermeld op het adres-etiket,.?  Mijn ervaring is dat de verzenders dat vaak niet doen (zeker als de "01" toevoeging niet een officiële toevoeging is).

corpe
door corpe - Jul 30, 2018 om 14:47
13 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als ik voor mezelf iets online bestel, laat ik het tegenwoordig altijd bezorgen bij een of ander afhaalpunt. Nooit geen problemen/discussies meer over of het pakket wel of niet bezorgd/ontvangen is. Zo hoef je er ook je buren, of wie anders dan ook, niet lastig mee te vallen. Je krijgt vooraf een e-mail dat jouw bestelling op het gekozen afhaalpunt is gearriveerd, waarna je vervolgens op vertoon van een geldig legimatiebewijs je bestelling in ontvangst kunt nemen.

ma
door manwijf - Jul 30, 2018 om 14:49
574 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wegbrengen en af laten halen is tot nu toe bij Kiala en bij DHL altijd nog goedgegaan. Bij Kiala kreeg ik ook geld nog terug toen het beschadigd aangekomen bleek. Ging niet om heel veel geld, maar toch.

ka
door kama - Jul 30, 2018 om 14:54
161 Antwoorden / 19 Vragen
0

Onze ervaringen bij Postnl zijn ook slecht, al ervaren sommigen hier het tegendeel.Als ontvanger kun je daar niets beginnen. Alleen de verzender mag navraag doen. Je kunt als ontevreden klant niet eens een klacht indienen. Alleen een melding doen. En daar geven ze geen terugkoppeling op.
In de afgelopen paar maanden is één pakket niet aangekomen en één aangetekend stuk (uit Duitsland) niet aangeboden en dus onverrichterzake teruggestuurd. En wie weet nog meer. Wij zijn er ook van overtuigd dat het eerste pakket gestolen is. Helaas had de afzender geen verzekering afgesloten, maar dan nog, dan krijg je geld, maar je spullen niet terug. En PostNL wordt alleen maar boos op de afzender omdat hij niet wil worden afgescheept. 't Is triest.

holiday
door holiday - Jul 31, 2018 om 01:13
102 Antwoorden / 12 Vragen
0

Het wordt ook steeds gekker met het bezorgen van pakketten, dure dingen worden gewoon in de brievenbus gestopt of achter hek gegooid.
Ook de leveranciers doen hieraan mee, omdat er vaak niet eens meer voor getekend moet worden.
De man die het pakketje af moet leveren krijgt alleen betaald als hij het pakketje afgeleverd heeft, aan wie is niet belangrijk.
Verantwoording voor als het verkeerd gaat wordt afgeschoven van de een op de ander.
De verpakkingen zijn ook soms belachelijk, 2 kleine filterzakjes besteld 2 x 3 x 0,5 cm, gevraagd of het in een enveloppe gestuurd kon worden, vanwege de verzendkosten die duurder waren als het bestelde. Maar dat kon niet. Zie de foto.

Ca
door Caatje50 - Aug 5, 2018 om 12:51
1 Antwoorden / Vragen
0

Ook ik ben gedupeerd, door DHL. Niets ontvangen maar wel gescand als zijnde bezorgd op mijn adres.
Terwijl de verkoper er duidelijk op zou zetten, niet bij buren afleveren.
Het tweede pakketje, werd wel bij mij bezorgd aan de deur.
Ik vroeg aan de bezorger waar het grote pakket (met kostbare inhoud), was. Hij zei dat hij verder niets had voor mij.
Beiden pakketten kwamen van dezelfde verkoper en zouden volgens de track&trace in hetzelfde tijdsbestek geleverd worden!!

DHL zelf is niet te bereiken in weekend, ook dat nog.


panter22
door panter22 Aug 5, 2018 om 15:37
6599 Antwoorden / Vragen

Zijn beide pakketten gescand als bezorgd?  Elk pakket heeft een eigen nummer en moet apart worden gescand.
Kun je dat nakijken op de site van DHL?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer