sv
door svprr Aug 3, 2018 om 12:57
Geldzaken & recht

Getankt, bedrag afgeschreven niet overeenkomend met wat ik getankt heb

Beste leden,

Vorige week heb ik bij BP getankt voor 18,96 euro (lpg).

Ik heb de normale procedure gevolgd, pas erin, pincode en gaan met die banaan.

De tank sputterde wat tegen gaf error aan, uiteindelijk begon deze te lopen en heb ik voor bovenstaand bedrag betaald (in mijn veronderstelling)

Afgelopen woensdag krijg ik een brief van de deurwaarder binnen, ik schrok me wezenloos, ik moet 95 euro betalen.

Ik ben dus gauw even de afschrijvingen gaan bekijken en er was een bedrag van 0,04 euro afgeschreven voor de tankbeurt.

Ik heb ze toegestuurd dat ik geen zins van plan was om weg te rijden zonder te betalen + de betaling toegevoegd, gezien het feit ik de pin procedure gewoon gevolgd hebt en er een bedrag afgeschreven is. Ze verklaren het ongegrond !

Kan ik hier nog wat tegen beginnen ?

10368 25 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 3, 2018 om 14:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Raar dat er geen €18,96 is afgeschreven maar wel € 0,04. Jammer dat u niet eerder uw afschrijving heeft bekeken, had u misschien alsnog het resterende kunnen komen betalen voor ze deurwaarder inschakelden. Heeft u nu niets meer aan en denk, weet bijna zeker, dat u dit zult moeten voldoen.

diumenge
door diumenge - Aug 3, 2018 om 14:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Veel stennis maken lijkt mij, want als het gegaan is zoals beschreven dan valt je weinig te verwijten. Neem daarvoor contact op met BP en niet met de deurwaarder (?).

gerbera
door gerbera - Aug 3, 2018 om 14:20
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemde zaak, lijkt mij dat dat u kunt aantonen dat u bij betreffende tankstation, tijd en datum, gepind heeft. Het te pinnen bedrag is volgens mij door u niet te beïnvloeden dus is het daar  mis gegaan. Dat u het resterend bedrag moet betalen is buiten kijf maar laat de deurwaarder maar aangeven waarom e.e.a. ongegrond is.

sv
door svprr - Aug 3, 2018 om 14:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb wel een vermoeden waar het misgegaan kan zijn.

Waarschijnlijk is er voor 4 cent getankt (dat gaat zo snel, dat zie je niet eens)

Er kwam toen een error in beeld en misschien is het toen opnieuw begonnen als zijnde een nieuwe tankbeurt.

Maar ik heb de teller niet naar 0 terug zien schieten, ik heb de teller niet eens naar 4 cent zien schieten.

panter22
door panter22 Aug 4, 2018 om 09:12
6599 Antwoorden / Vragen

Toen die error in beeld kwam, is het tanken gestopt. Dat was na €0,04, blijkt later.
Dan begint het tanken niet automatisch opnieuw. Heb je toen die error in beeld kwam, nog wat gemorreld aan het pomppistool?
En is daarna de tank weer begonnen te lopen?

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 08:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

@PANTER22

Ik heb het pomppistool niet meer aangeraakt.
Maar waarschijnlijk is het inderdaad een nieuwe tankbeurt geweest.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2018 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zomaar een nieuwe tankbeurt beginnen kan helemaal niet, want dan zult u toch eerst weer uw pinpas moeten invoeren enzovoort. De pomp gaat niet eerder lopen.

Dus de fout ligt echt aan die pomp en niet aan u. En waar zag u dat bedrag van € 18,96?

Die deurwaarder kan wel zoveel ongegrond verklaren.

ik zou contact opnemen met BP, de zaak uitleggen, vragen waar ik het verschil tussen die vier cent en die € 19,86 naar toe kan overmaken.

Kopie daarvan naar de deurwaarder met de vermelding dat u zeker niet aan de deurwaarder zal betalen en dat u de rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.

sv
door svprr - Aug 3, 2018 om 15:18
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ze gebeld met het verhaal, de beste filiaalmanager of wat hij ook mag zijn geeft aan:

Ja sorry, de extra kosten voor de incasso zijn gemaakt, wie moet die dan betalen ?

Ik ga ze niet uit eigen zak voor jou betalen.

Ik geef aan maar leg mij dan uit waar ik blaam tref; U treft geen blaam wij kunnen u echter niet persoonlijk benaderen, om u te benaderen hebben wij de gerechtsdeurwaarder nodig, die is ingezet en die kosten worden op u verhaald. De machine heeft verder na u geen klachten of gebreken vertoond dus wij kunnen er nu ook niks meer aan doen.

Ik kreeg ook de lul excuses: Ja er zijn zo vaak mensen die vergeten te betalen, die gaan naar het toitlet, die vergeten door te geven dat ze getankt hebben enz enz... Ik geef hierop aan, maar ik heb aangetoond dat ik de procedure voor de betaling gevolgd heb. Er is echter te weinig afgeschreven. Zijn antwoord was, ja echt heel vervelend maar ik kan er niks meer mee doen.

Ik neem aan dit niet de normale gang van zaken is.....

Ik ga er ook niet mee akkoord, iemand nog tips ?

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2018 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet meer bellen.

Je kunt daar toch niet tanken zonder die pinpas te gebruiken? Dus dat toilet verhaal is ook onzin.

Ik zou het schriftelijk hogerop zoeken bij BP.

marita5
door marita5 - Aug 3, 2018 om 15:55
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Svprr ,

Neem eens contact op met het hoofdkantoor van BP , klik op de rode regel .

https://www.bp.com/nl_nl/netherlands/contact.html

Of :

Consumenten vragen/klachten kunnen worden ingediend via de consumenten website: www.bp.nl. Er kan ook worden gebeld met 0800 – 2727270.
Stuur een email naar consumentenservice@bp.com.

sv
door svprr - Aug 3, 2018 om 16:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het ging trouwens om de Shell, excuses voor de dwaling.

Ik heb ook de Shell klantenservice gesproken, die meneer zegt dat je feitelijk geen kant op kunt.

Wat een misselijkmakend systeem is dit zeg.

Deurwaarder, Pompstation van de Shell zelf en de klantenservice gesproken, kan geen kant op.

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2018 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar kan je daar tanken zonder de pinpas te gebruiken? Daar gaat het om.

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2018 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Tr
door Trostomaat Aug 3, 2018 om 20:28
239 Antwoorden / Vragen

Is niet relevant. Compleet andere situatie.

marita5
door marita5 - Aug 3, 2018 om 16:11
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@svppr ,

Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

Tr
door Trostomaat Aug 4, 2018 om 00:45
239 Antwoorden / Vragen

@ maritas. waarom geef jij het advies contact op te nemen met het Juridisch Loket?

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 08:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

@maritas

Ik heb ze gesproken, ze geven aan dat het systeem bijna zo dichtgetimmerd is dat je niks meer kan.

Tenzij je een advocaat inschakelt maar daar is het bedrag van de boete weer te laag voor.

marita5
door marita5 Aug 6, 2018 om 09:09
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Spijtig , u heeft iig inlichtingen gevraagd ,  helaas niet het gewenste antwoord .

sv
door svprr - Aug 3, 2018 om 16:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mocht het vervelend worden, kan ik ook vervelend terug doen, door mijn 4 cent terug te vragen die afgeschreven is ?

Tr
door Trostomaat Aug 3, 2018 om 23:20
239 Antwoorden / Vragen

Nee, want voor die 4 cent heeft u ook gewoon LPG gekregen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 3, 2018 om 16:25
7190 Antwoorden / 3 Vragen
Tr
door Trostomaat Aug 3, 2018 om 23:05
239 Antwoorden / Vragen

@sjoppie, u werft klanten voor shell?

sjjoppy
door sjjoppy Aug 4, 2018 om 05:11
7190 Antwoorden / 3 Vragen

@trostomaat
Ik wilde de TS meer contactmogelijkheden aanreiken nu gebleken is dat er bij de Shel is getankt.
Enkel  met de klantenservice bellen heeft niets opgeleverd.
Had liever een contactformulier gevonden.

Tr
door Trostomaat Aug 4, 2018 om 21:32
239 Antwoorden / Vragen

#sjoppie ja dat snap ik, maar dit gaat specifiek over contact voor bedrijven die een Shell tankpas willen of hebben.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 4, 2018 om 21:46
7190 Antwoorden / 3 Vragen

@trostomaat
Ik kon geen ander contact vinden en dacht dat TS tenminste een beginnetje had.

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 09:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie

Hartstikke bedankt, ik zal via deze route alleen mn gelijk niet kunnen halen.

vu2615
door vu2615 - Aug 3, 2018 om 16:43
81 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik uw omschrijving zo lees, hebt u getankt op het moment dat het tankstation onbemand was. U doet uw bankpas in de paslezer, toetst een pincode in en u gaat tanken. Deze paslezers houden ook logfiles bij van alles wat er tijdens het gebruik gebeurd; transacties, errormeldingen etc. Ook worden er opnames gemaakt van de bezoekers van het tankstation. Vraag deze gegevens op. Is het trouwens een incassobureau of een gerechtsdeurwaarder? Een incassobureau heeft geen wettelijke status en mag dus geen NAW-gegevens opvragen, een gerechtsdeurwaarder daarentegen wel.

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 09:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

@ vu2615

Het betreft een gerechtsdeurwaarder.

De error stond op de het scherm waar de de prijs en het aantal liters lopen, de pin terminal gaf zelf geen error aan.
Ze hebben zichzelf al ingedekt dat er voor of na mij geen errors geweest zijn, slaat overigens ook nergens op want dat is niks waarmee je mijn error kan bevestigen of ontkrachten.

panter22
door panter22 - Aug 3, 2018 om 19:28
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt getankt bij een onbemande pomp. Dan toets je eerst de pincode in en dan pas kun je tanken.
Je klijkt op het display wat je moet betalen. €18,96. Als je geen pinbon wilt, dan ga je ervan uit dat dit bedrag van je rekening is gehaald en niet €0.04.
Wie zijn ze die je hebt geschreven?
De zaak ligt bij de deurwaarder, daar moet je zijn met je verhaal.
Ze verklaren het ongegrond. Wat is de reden?

marita5
door marita5 Aug 3, 2018 om 20:42
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , een tip , aan het einde van uw reactie , tik een aantal keer op delete , dan zakt uw reactie naar beneden en heeft u geen groot open wit vlak .

Tr
door Trostomaat Aug 3, 2018 om 23:52
239 Antwoorden / Vragen

@panter22 Waarom een onbemande pomp? Ik denk het niet. En TS weet dat het geen onbemande pomp was, anders had hij dat wel gemeld.

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 09:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het was een obemande pomp op een bemand station.

Shell de Hackelaar, te Muiden.
24 uur p/d open en hier kan je tijdens openinguren bij de onbemande pomp tanken zonder de shop in te gaan om te betalen.

De deurwaarder verklaarde het ongegerond zonder op de error en de afschrijving in te gaan.
Die stuurt blind terug, u heeft getankt zonder te betalen met een uitleg van de tankprocedure (alsof ik die niet ken)

Tr
door Trostomaat Aug 6, 2018 om 19:03
239 Antwoorden / Vragen

Duidelijk @svprr
Ik denk toch dat er weinig anders op zit dan te betalen wat gevraagd wordt.
Voor hen staat  'de error' niet vast en is dat slechts uw kant van het verhaal.
Wat wel vaststaat is dat er in twee keer getankt is: 1x voor 4 eurocent, betaald met de pas en 1x voor 18,96 waarvoor niet betaald is.
U moet van heel erg goede huize komen om (voor de rechter) hier onderuit te kunnen.

Tr
door Trostomaat - Aug 3, 2018 om 20:14
239 Antwoorden / Vragen

Hoe kun je tanken en wegrijden zonder te betalen bij een automaat?
Foutje van de automaat dan toch.
Ik denk: alsnog betalen, maar zonder extra kosten.

Tr
door Trostomaat Aug 3, 2018 om 23:56
239 Antwoorden / Vragen

Aha, ik denk toch een bemande pomp, waarbij je tijdens openingsuren van de 'shop' kunt kiezen:
1. Vooraf pas laten autoriseren aan de zuil, tanken en wegrijden
of
2. Tanken zonder autorisatie vooraf, naar binnen om te betalen, en dan wegrijden.

TS heeft twee keer getankt: één keer met autorisatie vooraf (voor 4 eurocent) en één keer zonder autorisatie vooraf (18,96). En toen is hij weggereden zonder te betalen. In het beste geval onwetend en per ongeluk.
Pech gehad. Dan toch maar betalen, inclusief deurwaarderskosten.

sc
door schippernaastmathilde - Aug 3, 2018 om 23:01
38 Antwoorden / Vragen

Ik werk bij BP en weet gewoon dat je bij een onbemande tankstation GEEN gas kunt tanken. Dat is in Nederland veboden. Het verhaal van TS rammeld van alle kanten.

Tr
door Trostomaat Aug 3, 2018 om 23:25
239 Antwoorden / Vragen

Dat denk ik inmiddels ook. Velen nemen hier aan (ik deed dat aanvankelijk ook) dat er bij een onbemand tankstation getankt is.
TS zegt dat echter nergens. Ik denk omdat hij weet dat het geen onbemand tankstation was.
Dat betekent dat TS wel degelijk is weggereden zonder te betalen. Of het nu een vergissing was of niet, mogelijk getriggered door een haperende tankautomaat, dat maakt dan verder niet veel uit. Er is niet betaald en doorgereden. En dan krijg je de rekening.

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2018 om 23:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij ern bemand pompstation je pas invoeren en pincode intoetsen en dan pas tanken?

Wat is dat voor gekkigheid?

Tr
door Trostomaat Aug 4, 2018 om 00:04
239 Antwoorden / Vragen

@tijger1, waarom gekkigheid?
Lijkt mij heel normaal.
Laatst nog gedaan bij een Esso pomp (toegegeven weliswaar in België, maar dat maakt niet uit).
Het betekent gewoon dat het tankstation de betaalwijze die gangbaar is buiten shopopeningstijden, ook aanbiedt tijdens shop openingstijden.
Je hoeft dus niet naar binnen om af te rekenen (ook als is daar iemand aanwezig), maar handelt alles aan de zuil af, net zoals je bij een onbemande pomp of buiten shopopeningstijden zou doen.
En ik denk dat dat precies is waar het misgaat met het verhaal van TS.

sc
door schippernaastmathilde Aug 4, 2018 om 00:12
38 Antwoorden / Vragen

Het kassasysteem bij Shell en sinds kort ook bij BP is van Tokheim. De buitenpalen van Tokheim waar je kunt pinnen werken niet tijdens de openingsuren. Wat ik heel vaak tegen kom is dat veel mensen niet weten hoe zo'n paal werkt. Weleens de vraag gehad moet ik eerst tanken en dan betalen. Wat er met TS gebeurd kan zijn is dat ie denkt dat hij met de buitenpaal betaald heeft terwijl de pomp gewoon open was. Dan gaat de betaling dus niet via de buitenpaal maar komt het bedrag op de kassa binnen.

Tr
door Trostomaat Aug 4, 2018 om 00:50
239 Antwoorden / Vragen

@schippernaastmathilde, goed bedacht, maar wat jij zegt klopt niet. TS heeft immers wel degelijk aan de buitenpaal betaald (0,04 euro). En daarna 18,96 euro niet.

sc
door schippernaastmathilde Aug 4, 2018 om 01:21
38 Antwoorden / Vragen

TS gaat naar de buitenpaal om te pinnen maar daar gaat het al fout want hij ziet niet om een of andere reden dat die paal niet werkt. Hij denkt nog steeds dat ie het goed zit en loopt weg van de paal zodat ie niet ziet dat er niet betaald kan worden. Hij loopt naar de LPGpomp en sluit zijn koppeling niet goed aan en de pomp weigerd na 4 cent. Hij sluit hem weer opnieuw aan maar deze keer goed. Nog steeds niet wetende dat dat natuurlijk niet kan want dan zou je dus terug moeten naar de buitenpaal maarja dat snapt TS nog steeds niet en alles komt op de kassa binnen. hij tankt gas voor 18,96 en rijdt weg denkend dat ie alles heeft betaald via de betaalautomaat.

Tr
door Trostomaat Aug 4, 2018 om 01:28
239 Antwoorden / Vragen

Je verhaal klopt niet. Die 4 cent heeft TS via de buitenpaal betaald (die dus wel werkte):
"Ik ben dus gauw even de afschrijvingen gaan bekijken en er was een bedrag van 0,04 euro afgeschreven voor de tankbeurt.".

tijger1
door tijger1 Aug 4, 2018 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze zullen wel mal zijn om buitenpalen te laten werken als het pompstation bemand is. De omzet binnen is de kers op de taart.

Tr
door Trostomaat Aug 4, 2018 om 21:35
239 Antwoorden / Vragen

@tijger1,

is gewoon een afweging die men maakt, aan de ene kent misschien meer klanten door het bieden van een bepaalde service  (snel tanken, niet naar binnen) tegenover mogelijk gederfde inkomsten voor impulsaankopen omdat er minder verkeer in de shop is. Hangt ook af van hoe groot en belangrijk die shop is voor de business.
Men heeft de mogelijkheid en ik weet uit ervaring dat tankstations er gebruik van maken.

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 08:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet waar een aantal van jullie wonen, maar in de randstad is het zeer gebruikelijk dat bemande tankstations de optie bieden om te pinnen aan de pomp. Met name langs de grote snelwegen staan er een stuk 6 apparaten waar je kan tanken en afrekenen, dit zijn overigens ook nog eens tankstations die 24 uur per dag open zijn.

Voor jullie, het betrof dit station (kijk vooral even de aangeboden diensten)

https://find.shell.com/nl/fuel/10030625-de-hackelaar

Sommige mensen suggereren ook dat ik bewust niet betaald heb, ik heb gewoon de pin procedure gevolgd die gebruikelijk is.
Welke idioot gaat er trouwens voor 4 cent tanken, wegrijden en verwachten dat er geen gevolgens aan verbonden zijn, ik niet.

marita5
door marita5 Aug 6, 2018 om 09:18
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Svprr , uw link https://find.shell.com/nl/fuel/10030625-de-hackelaar reacties van forumleden die suggereren dat u bewust niet betaald heeft , kunt u negeren .

Tr
door Trostomaat Aug 6, 2018 om 19:07
239 Antwoorden / Vragen

@maritas, graag maak ik van de gelegenheid gebruik om, hopelijk ten overvloede, te benadrukken dat ik niet behoor tot die forumleden.

user123
door user123 - Aug 4, 2018 om 00:04
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u beschrijft is een systeemfout welke, na ontdekkingen openbaarmaking, shell heel veel geld kan kosten.

wie wil niet een volle tank voor 4 cent?

In dat kader kunt u vast iemand vinden welke meer voor u kunt betekenen.
helemaal wanneer u dit kunt reproduceren.

Tr
door Trostomaat Aug 4, 2018 om 00:10
239 Antwoorden / Vragen

De volle tank kostte 4 cent + 18,96 euro

lu
door luckyluke33 - Aug 6, 2018 om 09:55
1 Antwoorden / Vragen

Feit is dat u heeft getankt en geen betaling heeft verricht.

Feit is ook dat u heeft getankt bij een pomp waar u buiten kunt pinnen en/of in de shop kunt betalen.

1. Als u buiten gaat pinnen en er ontstaat een "error" dan heeft u hoogstwaarschijnlijk de slang terug gehangen (vandaar de 0.04 cent) en is de transactie compleet.

2. Het kan ook zo zijn geweest dat de servicemedewerker in de shop de transactie heeft stopgezet dan is de transactie ook compleet.

Na deze COMPLETE (0.04) transactie heeft de servicemedewerker de pomp weer op groen gezet zodat u weer normaal kon tanken > met de bedoeling om binnen te gaan betalen.

Dit is niet gebeurt, dan gaat u automatisch in het deurwaarders systeem.

Hoofdkantoor SHELL bellen heeft geen zin aangezien de pomphouders aparte BV's zijn > allemaal franchise ( een kleine BV gaat niet voor uw "fout" betalen)

Dit uitvechten met de deurwaarder heeft geen zin die kijkt alleen naar de feiten, kosten kunnen ook oplopen tot +- €500,- voordat het een rechtzaak wordt.

Mijn advies is om proberen te schikken met de deurwaarder > door omstandigheden bent u bereid totaal €50,- te betalen om de onkosten van de deurwaarder te dekken. ( naar mijn weten is het standaard bedrag die onze deuwaarder hanteerde destijds €35,- aan onkosten)

Mijn advies is om ALTIJD de bon te vragen en nakijken !

Ik heb +8 jaar ervaring als Shell servicemedewerker.

Gr, LSC

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 10:02
4 Antwoorden / 1 Vragen

@LUCKYLUKE33

Bedankt voor jouw info.

Feit is inderdaad dat er niet voor de beurt betaald is, echter is er wel wat aan vooraf gegaan zoals eerder beschrijven.

1. Ik heb de slang niet teruggehangen, betrof ook een LPG pomp, die hang je niet snel even terug om vervolgens weer verder te tanken.
2. Dat zou kunnen, ik ben niet binnen geweest, het is ook een vrij druk tantstation.

Echter hoor ik wederom niks over de error, jij als oud medewerken zal vast wel weten of dit uit te lezen is of iets dergelijks ?

Schikken is een optie, als ik heb gezien hoe stug ze zijn, zal dat ook wel een heel gedoe worden, ik zal na reactie van de deurwaarder een voorstel proberen te doen. Ik ben nu in afwachting van de tweede reactie, er is in mijn verhaal niet ingegaan op de afschrijving (waarmee het u heeft getankt en bent weggereden excuus deels wegvalt) en de error is ook geen woord over gezegd.

Ik verwacht niks goeds, gezien de stroeve gang van zaken, maar wie weet.

lu
door luckyluke33 Aug 6, 2018 om 11:01
1 Antwoorden / Vragen

@ SVPRR

Nee valt helaas niet af te lezen.

Het systeem zit zo in mekaar dat het bij een fout automatisch compleet reset, normaliter gebeurt dit bij het ophangen van de slang.

Is het probleem zodanig erg dan werkt de hele pomp niet meer een soort van failsafe.

Als u de slang niet heeft terug gehangen dan klinkt dat alsof de "error" zodanig was dat u voor de servicemedewerker :
1. een nieuwe klant was en de pomp heeft vrijgegeven

2. een klant was die pinnen aan de pomp niet begreep (uitroepteken op de POS) en dus dus "geforceerd"heeft vrij gegeven

    vaak is het zo dat de POS maar blijft piepen bij boven genoemde opties dus gewoon wordt vrijgegeven.

Wat betreft schikken heb je echter wel te maken met coulance van de deurwaarder in samenspraak met desbetreffende filiaalmanager.

En niet dat het handig is (geen formele reacties) maar misschien is het handig eerst met de filiaalmanager te spreken en daarna de deurwaarder.

Een beetje asskissing en de "fout" accepteren en zeggen dat je de eventuele schikking per direct wilt betalen na een schikking via email(wel formeel)

Voor de deurwaarder is het altijd zo hoe eerder geld binnen is hoe beter.

Succes, LSC

Gr
door Grunn1 - Aug 6, 2018 om 10:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Welk pompnummer heeft u gebruikt?
Bij de Bewuste Shell pomp kan je met streetview door het pompstation heen kijken en ik zie bij de gas pomp nr 20 niet de mogelijkheid om aan de pomp te kunnen pinnen.

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 10:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk pomp 16.

Er kon aan de pomp gewoon middels pin voor LPG getankt worden.
Die optie krijg je wanneer je de pas erin steekt, niet vergeten dat ze gewoon geld afgeschreven hè.

Gr
door Grunn1 Aug 6, 2018 om 12:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Pomp 16 is geen gas pomp, alleen aan pomp 20 kan je gas tanken. Gas pompen staan altijd aan de buitenkant en niet gecombineerd met benzine. Als ik kijk op streetview heeft pomp 20 geen pin automaat althans niet direct bij de pomp. Vreemd verhaal.

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2018 om 11:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u nu al eens schriftelijk e.e.a. uiteengezet aan het hoofdkantoor?
Dergelijke zaken moet je nooit telefonisch proberen te regelen maar altijd schriftelijk, vooral als een eerste telefoongesprek niets oplevert.
Druk pompstation met weinig/geen service is mijn ervaring daar. Bedienden in de regel ook niet echt geïnteresseerd en vrij achterdochtig en lijken altijd verbaasd als je beleefd groet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 6, 2018 om 12:52
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Bij tanken bij een automaat dient een kadssabon te worden afgedrukt. Soms moet men daar apart om vragen en op basis van deze kwestie dus altijd doen.

Het lijkt mij verder zaak om SHELL schriftelijk / aangetekend te benaderen met dit probleem. Hier kan niet anders dan sprake zijn van een foutief werkend pomp/afrekensysteem en dat is dus een probleem van de pomphouder.

Ik vraag mij bovendien af hoe een deurwaarder aan uw adresgegevens komt. Dat roept ook de vraag op of die rechtmatig heeft gehandeld maar ook de vraag: is het een brief van een deurwaarder of van een incassobureau?

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 13:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Brief is afkomstig van PB Tankcollect (gerechtsdeurwaarder & incasso specialist)

Ze vragen de gegevens op als ze erachterkomen dat er niet betaald is voor een tankbeurt.

Tr
door Trostomaat Aug 6, 2018 om 19:27
239 Antwoorden / Vragen

@gerritaltena, het is al sinds 2004 zo geregeld dat er een werkwijze is waarbij het inschakelen van een gerechtsdeurwaarder het juist mogelijk maakt om kentekenhouders waarvan het voertuig betrokken is bij 'tanken zonder betalen' te achterhalen. De civiele route zeg maar. De politie heeft in eerste instantie andere prioriteiten.
http://www.pbtankcollect.nl/

kl
door kleinealbert - Aug 6, 2018 om 14:20
16 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt aantonen dat  via pin hebt betaald. Er is blijkbaar dus slechts 4 eurocent afgeschreven ipv 18,96 euro. Dit is niet jouw fout.
 Dus die deurwaarder kan het dak op met z,n ongegrond verklaren. BP moet de zaak terughalen en excuses maken . De fout zit duidelijk ergens anders, Betaal de 18,92 euro bij en zeg dat tegen zowel BP als de deurwaarder. Absoluut weigeren om die 95 euro te betalen!!!

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 15:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan ik, heb ik ook gedaan.

Ze zeggen ja maar je hebt voor meer getankt en dat niet betaald, dit zijn de opsporingskosten.
Die zijn gemaakt, moeten betaald worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 6, 2018 om 15:31
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Onterechte opsporingskosten zijn voor rekening van de pomphouder.

Tr
door Trostomaat Aug 6, 2018 om 19:41
239 Antwoorden / Vragen

@gerritaltena, het kan best hoor, maar waarom zijn die kosten dan onterecht?
@kleinealbert, uw lezing van de feiten is, op zijn zachtst gezegd,  dubieus. Er kan inderdaad aangetoond worden dat er 4 cent via pin betaald is. Maar er is 18,96 euro helemaal niet betaald. Dat is iets anders dat er via pin betaald is maar het verkeerde bedrag is afgeschreven, wat u beweert.

bi
door bigale50 - Aug 6, 2018 om 14:28
25 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan ook de gok wagen en weigeren te betalen en de rechter een uitspraak te laten doen.

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 15:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik durf dat niet, ik zou het wel moeten doen maar voor 70 euro ik die gok nog niet nemen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 6, 2018 om 15:30
16850 Antwoorden / 202 Vragen

quote: Brief is afkomstig van PB Tankcollect (gerechtsdeurwaarder & incasso specialist)

U gaf toch te kennen dat u gas heeft getankt bij een SHELL station? U corrigeerde de eerde melding m.b.t. BP. Quote: Het ging trouwens om de Shell, excuses voor de dwaling.

Afgezien van dit: er zullen inderdaad opnamen zijn geweest en zal op de een of andere manier het gedrag zijn vastgelegd en ik er klaarblijkelijk op kentekenregistratie vanuit de opname 'geacteerd'.

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 15:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou de beelden graag terugzien, maar ze hebben zich hier ook al ingedekt.
De beelden worden niet vrijgegeven in verband met privacy van andere personen die ook aan het tanken zijn. p.s. Bterft inderdaad de Shell, niet de BP.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 6, 2018 om 15:57
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Zeer merkwaardig! Hoe zit het dan met uw privacy? U krijgt geheel foutief een vordering 'op uw dak'.
Ik kom nu op de gedachte dat u mogeluik ook eens even contact zou kunnen opnemen met de politie.
U wordt onterecht van iets beticht. Daarbij kan de politie de beelden wel inzien.

Andere vraag: bent u lid van de ANWB? Zo ja, neem ook daar dan contact mee op.

Gr
door Grunn1 Aug 6, 2018 om 16:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@gerritaltena, onterecht? Lees eens de eerder gegeven antwoorden waarin o.a. wordt gesteld dat het niet mogelijk is om gas te tanken bij een onbemande pomp. Kijk ook eens via streetview naar de pomp waar ts het over heeft en kijk naar de gas pomp (nr 20) waar het niet mogelijk is om te tanken zonder binnen te betalen. Kijk ook eens naar de antwoorden van ts op mijn vraag welke pomp hij heeft gebruikt, nr 16 echter dat is geen gas pomp. Er rammelt teveel aan het verhaal.

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 16:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

@EPCOT

Waar heb jij het in godsnaam over ?

Jij voert een hele andere discussie, ik vraag me alleen af met wie ? En nog even voor jou info, het was pomp 18 om precies te zien, ben speciaal voor jou gaan inzoomen

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 16:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

@Gerritaltena

Feit is dat het bedrag waarvoor getankt is, niet voldaan is.

Puur op basis van dat feit mogen ze hun procedure starten.

Echter heeft hun pomp zelf niet goed gefunctioneerd.

De discussie is nu, bij wie ligt de fout en zijn de extra kosten van de gerechtsdeurwaarder terecht.
Het bedrag van de tank moet sowieso voldaan worden.

Ik ben geen lid van de anwb

Gr
door Grunn1 Aug 6, 2018 om 16:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@svprr, wat ik wil zeggen is dat het hele verhaal raar in elkaar zit. Eerst was het de BP toen de Shell en de pomp waaraan je gas zou hebben getankt is volgens jou pompnr 16 terwijl dat helemaal niet kan. Eerder gegeven antwoorden hebben al gemeld dat je helemaal niet gas kan tanken zonder binnen af te rekenen en dat zou verklaren waarom je niet betaald kan hebben en dan is het dus gewild of ongewild tanken zonder te betalen en daar worden altijd kosten voor in rekening gebracht. Ook die 4 cent kan te verklaren zijn, je voert je pas in, pincode en pompnr en vervolgens komt er een betaling tot stand. Dan komt er een error omdat je geen gas kan tanken zonder binnen te betalen en wordt de betaling afgebroken maar wel 4 cent in rekening gebracht. Vervolgens ga je tanken en rij je weg zonder te betalen.

Tr
door Trostomaat Aug 6, 2018 om 19:48
239 Antwoorden / Vragen

@ epcot
BP of Shell, pomp 1, 2, 3, 18 of 20, dat is allemaal niet relevant.
De verklaring van de 4 cent is een interessante. Dat is mogelijk te repliceren, wat bewijs oplever voor TS over wat er precies gebeurd is en hoe hij op het verkeerde been gezet kan zijn.
Je verwacht één correcte pin betaling als je zo tankt. Als de verklaring voor de 4 cent correct is, is deze eerste betaling niet terecht, maar heeft die wel bijgedragen aan het probleem.
Misschien dat dat helpt om onder de kosten uit te komen.

snel0026
door snel0026 - Aug 6, 2018 om 16:15
61 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik trouwens vreemd vind is dat BP direct een deurwaarder op je afstuurt.
Volgens mij kan dat helemaal niet. BP zal eerst jou in gebreke moeten stellen en de mogelijkheid bieden alsnog binnen een bepaalde tijd te betalen.
Daarna volgt een aanmaning en pas daarna wordt het uit handen gegeven van een deurwaarder.

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 16:48
4 Antwoorden / 1 Vragen

@snel0026

Dat zei juridisch loket ook, maar ik heb vernomen dat het wel mag.
De kosten om desbetreffende bestuurder op te zoeken, kost geld, die kosten worden verhaald op de bestuurder in dit geval.

tijger1
door tijger1 Aug 6, 2018 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat over Shell. Voor het “tanken en wegrijden zonder te betalen” heeft de overheid een speciale regeling toegestaan met een deurwaarderskantoor.

marita5
door marita5 Aug 6, 2018 om 19:24
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@snel0026 , de pomphouder heeft zelf de deurwaarder ingeschakeld . lees hier klik op de rode regel .https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/tzb-achtergrondinformatie.html

my
door mystery - Aug 6, 2018 om 16:53
34 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik trouwens vreemd vind is dat BP direct een deurwaarder op je afstuurt.
Volgens mij kan dat helemaal niet. BP zal eerst jou in gebreke moeten stellen en de mogelijkheid bieden alsnog binnen een bepaalde tijd te betalen.
Daarna volgt een aanmaning en pas daarna wordt het uit handen gegeven van een deurwaarder.

Is helemaal niet vreemd dat is gewoon de WET die al jarenlang zo is.
Wegrijden zonder te betalen is meteen Deurwaarder en buiten dat het verhaal van TS rammelt aan alle kanten 1 is pomp 16 geen gas das deel 1.
Deel 2 is als er 4ct getankt mag worden van de bank ( en ja dat kan als TS geen geld heeft en niet rood mag staan dan stopt de tankbeurt.

Kan ook zo zijn dat Ts slang niet goed had en daarom afgebroken is kan ook, en dat er vanuit de shop het is vrijgegeven maar elk mens snapt als ie stopt dat er wat mis is geweest.
Maar buiten dat feit blijft dat ie op pomp 16 nooit geen gas kan hebben getankt

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 16:59
4 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry inspector gadget.

Het was waarschijnlijk pomp 18 Op je verdere insinuaties waarbij je me probeert te betichten van opzet of te weinig geld of wat dan ook, ga ik verder niet eens in, sorry :-)

my
door mystery Aug 6, 2018 om 17:02
34 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn allemaal waarschijnlijkheden bij jou eerst weet je niet waar je nu getankt hebt, dan weet je niet dat je maar 4ct betaald hebt, dan is het pomp 16 dan weer pomp 18.
Zou me niet verbazen dat je gewoon niet opgelet hebt en nu op de blaren zit.

sv
door svprr Aug 6, 2018 om 17:18
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je input!