Getankt, bedrag afgeschreven niet overeenkomend met wat ik getankt heb
Beste leden,
Vorige week heb ik bij BP getankt voor 18,96 euro (lpg).
Ik heb de normale procedure gevolgd, pas erin, pincode en gaan met die banaan.
De tank sputterde wat tegen gaf error aan, uiteindelijk begon deze te lopen en heb ik voor bovenstaand bedrag betaald (in mijn veronderstelling)
Afgelopen woensdag krijg ik een brief van de deurwaarder binnen, ik schrok me wezenloos, ik moet 95 euro betalen.
Ik ben dus gauw even de afschrijvingen gaan bekijken en er was een bedrag van 0,04 euro afgeschreven voor de tankbeurt.
Ik heb ze toegestuurd dat ik geen zins van plan was om weg te rijden zonder te betalen + de betaling toegevoegd, gezien het feit ik de pin procedure gewoon gevolgd hebt en er een bedrag afgeschreven is. Ze verklaren het ongegrond !
Kan ik hier nog wat tegen beginnen ?
Raar dat er geen €18,96 is afgeschreven maar wel € 0,04. Jammer dat u niet eerder uw afschrijving heeft bekeken, had u misschien alsnog het resterende kunnen komen betalen voor ze deurwaarder inschakelden. Heeft u nu niets meer aan en denk, weet bijna zeker, dat u dit zult moeten voldoen.
Veel stennis maken lijkt mij, want als het gegaan is zoals beschreven dan valt je weinig te verwijten. Neem daarvoor contact op met BP en niet met de deurwaarder (?).
Vreemde zaak, lijkt mij dat dat u kunt aantonen dat u bij betreffende tankstation, tijd en datum, gepind heeft. Het te pinnen bedrag is volgens mij door u niet te beïnvloeden dus is het daar mis gegaan. Dat u het resterend bedrag moet betalen is buiten kijf maar laat de deurwaarder maar aangeven waarom e.e.a. ongegrond is.
Ik heb wel een vermoeden waar het misgegaan kan zijn.
Waarschijnlijk is er voor 4 cent getankt (dat gaat zo snel, dat zie je niet eens)
Er kwam toen een error in beeld en misschien is het toen opnieuw begonnen als zijnde een nieuwe tankbeurt.
Maar ik heb de teller niet naar 0 terug zien schieten, ik heb de teller niet eens naar 4 cent zien schieten.
Toen die error in beeld kwam, is het tanken gestopt. Dat was na €0,04, blijkt later.
Dan begint het tanken niet automatisch opnieuw. Heb je toen die error in beeld kwam, nog wat gemorreld aan het pomppistool?
En is daarna de tank weer begonnen te lopen?
@PANTER22
Ik heb het pomppistool niet meer aangeraakt.
Maar waarschijnlijk is het inderdaad een nieuwe tankbeurt geweest.
Maar zomaar een nieuwe tankbeurt beginnen kan helemaal niet, want dan zult u toch eerst weer uw pinpas moeten invoeren enzovoort. De pomp gaat niet eerder lopen.
Dus de fout ligt echt aan die pomp en niet aan u. En waar zag u dat bedrag van € 18,96?
Die deurwaarder kan wel zoveel ongegrond verklaren.
ik zou contact opnemen met BP, de zaak uitleggen, vragen waar ik het verschil tussen die vier cent en die € 19,86 naar toe kan overmaken.
Kopie daarvan naar de deurwaarder met de vermelding dat u zeker niet aan de deurwaarder zal betalen en dat u de rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.
Ik heb ze gebeld met het verhaal, de beste filiaalmanager of wat hij ook mag zijn geeft aan:
Ja sorry, de extra kosten voor de incasso zijn gemaakt, wie moet die dan betalen ?
Ik ga ze niet uit eigen zak voor jou betalen.
Ik geef aan maar leg mij dan uit waar ik blaam tref; U treft geen blaam wij kunnen u echter niet persoonlijk benaderen, om u te benaderen hebben wij de gerechtsdeurwaarder nodig, die is ingezet en die kosten worden op u verhaald. De machine heeft verder na u geen klachten of gebreken vertoond dus wij kunnen er nu ook niks meer aan doen.
Ik kreeg ook de lul excuses: Ja er zijn zo vaak mensen die vergeten te betalen, die gaan naar het toitlet, die vergeten door te geven dat ze getankt hebben enz enz... Ik geef hierop aan, maar ik heb aangetoond dat ik de procedure voor de betaling gevolgd heb. Er is echter te weinig afgeschreven. Zijn antwoord was, ja echt heel vervelend maar ik kan er niks meer mee doen.
Ik neem aan dit niet de normale gang van zaken is.....
Ik ga er ook niet mee akkoord, iemand nog tips ?
Niet meer bellen.
Je kunt daar toch niet tanken zonder die pinpas te gebruiken? Dus dat toilet verhaal is ook onzin.
Ik zou het schriftelijk hogerop zoeken bij BP.
Hallo Svprr ,
Neem eens contact op met het hoofdkantoor van BP , klik op de rode regel .
https://www.bp.com/nl_nl/netherlands/contact.html
Of :
Consumenten vragen/klachten kunnen worden ingediend via de consumenten website: www.bp.nl. Er kan ook worden gebeld met 0800 – 2727270.
Stuur een email naar consumentenservice@bp.com.
Het ging trouwens om de Shell, excuses voor de dwaling.
Ik heb ook de Shell klantenservice gesproken, die meneer zegt dat je feitelijk geen kant op kunt.
Wat een misselijkmakend systeem is dit zeg.
Deurwaarder, Pompstation van de Shell zelf en de klantenservice gesproken, kan geen kant op.
Maar kan je daar tanken zonder de pinpas te gebruiken? Daar gaat het om.
En lees ook eens hier.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/deurwaarder-na-tanken
Is niet relevant. Compleet andere situatie.
@svppr ,
Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/contact/#
@ maritas. waarom geef jij het advies contact op te nemen met het Juridisch Loket?
@maritas
Ik heb ze gesproken, ze geven aan dat het systeem bijna zo dichtgetimmerd is dat je niks meer kan.
Tenzij je een advocaat inschakelt maar daar is het bedrag van de boete weer te laag voor.
Spijtig , u heeft iig inlichtingen gevraagd , helaas niet het gewenste antwoord .
Mocht het vervelend worden, kan ik ook vervelend terug doen, door mijn 4 cent terug te vragen die afgeschreven is ?
Nee, want voor die 4 cent heeft u ook gewoon LPG gekregen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer