ma
door marjoleintje Jun 18, 2010 om 12:14
Geldzaken & recht

Gratis magazine = NOOIT gratis

Ik nam vorig jaar een gratis abonnement op vrouwzine. Je betaalde alleen verzendkosten a 19,95 per jaar.
Opgezegd na enkele maanden omdat ik het niet de moeite waard vond. 3 maanden niets gehoord en nu ineens is het tijdschrift overgenomen door body en mind, ontvang ik daarvan 3 exemplaren en wordt er 39,95 van mijn rekening afgeschreven want ik ehb toestemming gegeven voor automatische incasso (aan vrouwzine toendertijd) Ze gaan mij ingebreke stellen omdat ik niet betaal. Moet ik nog actie hierop ondernemen of kan ik gewoon alles negeren???

1240 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dit niet helemaal: Er wordt € 39,95 van Uw rekening afgeschreven en U wordt in gebreke gesteld omdat U niet betaalt? Dit is tegenstrijdig.
Verder meen ik dat U niets hoeft te betalen als U kunt bewijzen dat U het abonnement op Vrouwzine opgezegd heeft. Naar mijn idee heeft Body en Mind een foutje gemaakt in het abonneebestand. Dat valt recht te zetten met Uw opzegging van Vrouwzine.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach sorry, U bedoelt dat men € 39,95 wíl afschrijven. In dat geval zou ik toch nog eens onder de aandacht brengen dat er maanden geleden een opzegging verstuurd is.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u aangetekend opgezegd of heeft u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst destijds ontvangen van uitgeverij van vrouwzine?

Heeft u een welkomst brief ontvangen en bewaard waarin staat dat u een gratis abonnement voor een jaar heeft afgesloten voor het bedrag van 19,95 per jaar en is dit bedrag destijds van uw rekening afgeschreven?

Schrijf een aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan body en mind, geef aan dat u een gratis abonnement op vrouwzine heeft afgesloten waarvoor de verzendkosten zijn voldaan.
Geeft aan dat u op .... het abonnement heeft beëindigd.

Geeft aan dat u dan ook geen abonnementskosten, noch verzendkosten verschuldigd bent omdat het abonnement gratis is en de verzendkosten voldaan zijn.

Voeg bij:
Copy van overeenkomst / welkomstbrief gratis abonnement,
Copy van bankafschrift
Copy van brief, of afdruk van e-mail waarin u overeenkomst beëindigt.

Geeft aan dat u Body en mind geen toestemming tot automatische incasso heeft gegeven en dat zij dus onterecht geïncasseerd hebben.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor druifje: het was afgeschreven, maar ik heb de incasso terug geboekt!

Voor t de hond:: er stond toendertijd nog niet in de voorwaarden dat je aangetekend op moest zeggen (nu wel) alle communicatie is verder per e mail verlopen en dat is volgens mij niet rechtsgeldig? Ik heb wel gewoon ook schriftelijk opgezegd.(onaangetekend) Ik heb ook geen schriftelijke bevestiging gekregen, maar omdat ik al 3 maanden geen blad meer ontving ging ik er van uit dat het goed overgekomen/opgelost was....

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

marjoleintje schreef op vrijdag 18 jun 2010, 13:59: Voor druifje: het was afgeschreven, maar ik heb de incasso terug geboekt!

Voor t de hond:: er stond toendertijd nog niet in de voorwaarden dat je aangetekend op moest zeggen (nu wel) alle communicatie is verder per e mail verlopen en dat is volgens mij niet rechtsgeldig? Ik heb wel gewoon ook schriftelijk opgezegd.(onaangetekend) Ik heb ook geen schriftelijke bevestiging gekregen, maar omdat ik al 3 maanden geen blad meer ontving ging ik er van uit dat het goed overgekomen/opgelost was....

Als u een ontvangstbevestiging van de e-mail waarin u opgezegd heeft heeft ontvangen en deze bewaard heeft, dan kunt u ook aantonen dat uw e-mail daar is aangekomen.

Een onaangetekende brief heeft bij een geschil geen waarde omdat u niet kunt bewijzen dat u deze verzonden heeft.

FAQ – veel gestelde vragen

Dit tijdschrift is volledig en blijvend gratis. U betaalt slechts een bijdrage van € 19,95 per jaar voor de verzend- en administratiekosten. U ontvangt het tijdschrift 12 keer per jaar. Ook leuk om cadeau te doen!

Vraag en antwoord

Vraag: is het echt gratis?

Antwoord: Ja, het is helemaal gratis. U betaalt alleen een bijdrage in de verzend- en administratiekosten als u het blad thuisbezorgd wilt hebben.

Bron: klik

en

hier

U kunt dus een afdruk ervan maken en bijvoegen.
Als u via internet een abonnement heeft afgesloten dan mag u via e-mail opzeggen.
Het is jammer dat veel mensen zich niet realiseren dat een opzegging pas rond is als een bedrijf dit liefst schriftelijk bevestigd heeft.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

marjoleintje

Ook al staat het niet in de voorwaarden, dat je aangetekend en met bewijs van ontvangst moet opzeggen, dan nog moet je dat altijd doen. Je hebt dan een bewijs dat je daadwerkelijk hebt opgezegd. Bij dit soort firma's komen gewone opzeggingsbrieven namelijk standaard niet/nooit aan.

Het opzeggen moet je dus alsnog doen.

Zakelijke gegevens:

Adres Toptijdschriften/Publi Force BV

(Deze ********** opereren onder 2 verschillende namen)

Toptijdschriften,

Zeemanstraat 27
2991 XR Barendrecht.

KvKnummer: 24385892

Publi Force BV,

Kelvinring 44
2952 BG Alblasserwaard

Telefoonnummer : 078-6522700
Fax : 078-6522701

ledenservice@publiforce.nl

Website : www.unitedforce.nl

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ t.s.
Ik denk niet dat het zin heeft om een brief te sturen aan publiforce omdat u de aanmaning ontvangt van Body en mind.

Site hier

Contact details
Body & Mind Uitgeverij BV
Adres:
Postbus 69270 , 1060 CH AMSTERDAM, Nederland
Tel:
work+31 20-7519898
Bron

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat het zin heeft om een opzegging aan een postbus te doen. Daar kan toch niemand tekenen voor ontvangst? Of is de code die je krijgt bij tnt genioeg bewijs dat je een opzegging hebt verzonden? je kunt dan toch niet bewijzen WAT je hebt verzonden? Bij read s advies staat een ""normaal "" adres van Top tijdschriften en dat is het bedrijf dat publi-force heeft overgenomen. Misschien toch maar het beste daar een aangetekende brief heen te doen?

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een bevestiging hebt gehad via mail bewaar die goed.
Print hem desnoods uit(met volledige header)
De email is wel degelijk een bewijs dat je opgezegd hebt.
De bewaarplicht op email is je bewijs als het er op aan komt.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

marjoleintje schreef op vrijdag 18 jun 2010, 15:40: Ik denk niet dat het zin heeft om een opzegging aan een postbus te doen. Daar kan toch niemand tekenen voor ontvangst? Of is de code die je krijgt bij tnt genioeg bewijs dat je een opzegging hebt verzonden? je kunt dan toch niet bewijzen WAT je hebt verzonden? Bij read s advies staat een ""normaal "" adres van Top tijdschriften en dat is het bedrijf dat publi-force heeft overgenomen. Misschien toch maar het beste daar een aangetekende brief heen te doen?

Bladen uitgegeven door publiforce schijnt veel problemen te geven zie o.a.
Hier en bij Radar.

Als u een brief wilt sturen naar toptijdschriften dan kan dat aangetekend naar een postbusadres. Ook met ontvangstbevestiging.

kopie van brief = verzend- en ontvangstbewijs bewaren.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

marjoleintje schreef op vrijdag 18 jun 2010, 15:40: Ik denk niet dat het zin heeft om een opzegging aan een postbus te doen. Daar kan toch niemand tekenen voor ontvangst? Of is de code die je krijgt bij tnt genioeg bewijs dat je een opzegging hebt verzonden? je kunt dan toch niet bewijzen WAT je hebt verzonden? Bij read s advies staat een ""normaal "" adres van Top tijdschriften en dat is het bedrijf dat publi-force heeft overgenomen. Misschien toch maar het beste daar een aangetekende brief heen te doen?

Marjoleintje, u maakt een denk fout.
Als ik de post ophaal uit de postbus zit daar een notitie in dat er een aangetekend stuk is.
Dat moet ik dan betekenen waarna ik het stuk mee kan nemen..

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Geweldig hoe snel er gereageerd wordt!
Ik ga zeker verder proberen om ( met anderen samen) iets te doen tegen top-tijdschriften. Laat het me maar weten als je ook mee wil doen.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marjoleintje,

ik heb hetzelfde verhaal!!
Alleen ik heb geen bewijs meer dat ik een abo heb afgesloten voor 1 jaar voor 9,95!
Heb alleen een mail waarin staat: welkom nieuwe abo, vanaf volgende maand ontvangt u het blad vrouwzin.
Heb al is een mail gestuurd dat de afschrijving van 39,95 niet klopt en dat ik het heb gestorneerd, omdat ik een abo heb afgesloten voor een jaar.... Halverwege kreeg ik een brief dat het blad vrouwzin over is gegaan in het blad Body en mind. Nou ik vind dit blad helemaal niet leuk!
Nu heb ik een brief gekregen dat ik moet betalen, anders schakelen ze incasso in met meer kosten! Wat een ... bedrijf.
Weet jij hoe ik het het beste kan aanpakken?? Help me alsjeblieft!!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Tamarabm,
Vorige week kreeg ik een brief van de uitgever dat er een fout was gemaakt bij het overnemen van de tijdschriften. Ze boden hun exuses aan omdat ze een fout hadden in de ledenadministratie en dat de ingangsdata per ongeluk verkeerd waren ingevoerd...Ik heb de brief geretourneerd met WEER de aantekening dat het opgezegd is. Ook voor het blad puzzelvriend werd weer 19,95 afgeschreven wat ik meteen teruggestorneerd heb.....Ik ben er dus ook nog steeds niet vanaf!
Ik hou vol, stuur de tijdschriften steeds retour afzender. en tot nu toe nog geen incasso aan de deur gehad! Ik wens je sterkte en hoop dat we er vanaf komen.....

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marjoleintje,

maar denk je wel dat ik een brief (aangetekend) moet versturen?
Maar naar welk adres dan? Er zijn er 3 ofzo hé?

gr.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, om op te zeggen...

ve
door verwijderd - Jul 27, 2010 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hat antwoord op deze vraag is al gegeven...In Barendrecht, zeemanstraat 27. (reactie van read)