si
door signex Aug 16, 2016 om 23:57
Geldzaken & recht

Grote bedrag overmaken terwijl onder beschermingsbewind.

Hallo,

Ik wil een aankoop doen via Marktplaats en het gaat om groot bedrag van 700 euro.
Moet ik hiervoor goedkeuring vragen van mijn bewindvoerder?

Ik ben volgende maand schulden vrij, er word nu nog 30 euro komende 2 maanden afgelost. (Eindelijk!)

Via webshops kon ik wel gewoon betalen als het ging om 400-500 euro.

5135 13 Rapporteer

Topantwoord

ra
door ramanah - Aug 17, 2016 om 00:02
135 Antwoorden / Vragen

Vraag het veiligheidshalve uw bewindvoerder.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2016 om 00:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent nu nog niet schuldenvrij, dus eerst vragen. En is het wel verstandig zo'n groot bedrag uit te geven via Marktplaats? Let op dat u na toestemming niet belazerd gaat worden.

Wat wilt u dan gaan kopen?

si
door signex - Aug 17, 2016 om 00:26
3 Antwoorden / 3 Vragen

Het geld komt merendeels van mezelf, wat ik verkocht heb aan een vriend.
Het gaat om een monitor die ik wil vervangen omdat die niet aan mijn verwachtingen voldoet.

Aan de advertentie te zien, en hoelang meneer actief is ga ik er niet vanuit dat ik belazerd word.

Ik ben altijd voorzichtig als het om marktplaats gaat, meer dan 10 jaar nooit opgelicht maar natuurlijk kan het een keer fout gaan.

ra
door ramanah Aug 17, 2016 om 00:35
135 Antwoorden / Vragen

Een (gebruikte?) monitor voor 700 euro's? Via Marktplaats? Ik zou maar effe nadenken en wat meer zekerheid hebben voordat je dit koopt ........

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 17, 2016 om 02:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zou een studiomonitor kunnen zijn dan is 700 euro weinig geld. Ik bedoel dus een audio monitor.
Diewilik

zoekster1
door zoekster1 - Aug 17, 2016 om 00:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Echt verschrikkelijk dom om zo'n grote aankoop via Marktplaats te doen.

Ik zie nu al dat u eigenlijk niets heeft geleerd van uw schuldenproblematiek. Kopen, kopen en niet nadenken.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 17, 2016 om 02:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@zoekster ik snap je reactie en ben het ook deels met je eens. Maar stel dat door deze aankoop het inkomen toe zou kunnen nemen dan is het een investering in een betere toekomst.
Diewilik

Hu
door Hul013 Aug 17, 2016 om 11:51
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het eens met Zoekster1. De TS is bijna uit de schulden en een monitor van 700 euro op marktplaats is een monitor van zeker 1200 euro nieuwwaarde. Je kan mij niet wijsmaken dat dat noodzakelijk is om je inkomen te verhogen. Het is wachten om opnieuw in de schulden te komen op deze manier.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2016 om 00:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou me nog maar eens bedenken. Marktplaats is natuurlijk niet hetzelfde als een betrouwbare webshop. Persoonlijk vind ik het heel onverstandig.

ha
door halex - Aug 17, 2016 om 02:09
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U staat niet voor niets onder beschermingsbewind. U bent onder beschermingsbewind gekomen omdat u niet zelfstandig uw financiele zaken kon regelen. Dat kan te maken hebben met schulden, maar dat hoeft niet. Bent u tijdens de bewindvoering veranderd en kunt u nu wel volledig zelfstandig het overzicht houden over uw financiele zaken?
Ik zou dit niet zonder overleg met uw bewindvoerder doen. Om te voorkomen dat u (weer) te lichtvaardig grote bedragen gaat uitgeven en u straks in een situatie belandt waarin beschermingsbewind u niet meer redt.

tenormin
door tenormin - Aug 17, 2016 om 05:56
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Signex, als u volgende maand schuldenvrij bent, noem dan eens een plausibele  reden waarom u nu zo' groot bedrag wilt gaan uitgeven. Als u schrijft dat er nog twee maanden €30,00 te betalen is, die €60,00 zijn te overzien. Kunt u die €700,00 echt overzien? Zo snel na wat u noemt beschermingsbewind? Ben toch bang dat u later weer in de problemen zal komen. Nog niet alles betaald en u denkt, misschien alweer, over een grote uitgave. Stel de aankoop uit, er komen meerdere treinen voorbij. (De aankoop die u nu wilt doen).

marita5
door marita5 - Aug 17, 2016 om 06:16
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Signex ,

Wanneer iemand onder curatele staat, mag deze zonder toestemming van de curator / bewindvoerder geen aankopen doen en/of contracten afsluiten. Doet de onder curatele gestelde dit toch dan kan de curator / bewindvoerder de koop en/of het contract ongedaan maken en het geld terugvorderen ..

Bron: schutbewindvoering.nl .

Bezint voordat ge begint , sorry maar waarschijnlijk nog niks geleerd .

sw
door swat1500 - Aug 17, 2016 om 08:21
3799 Antwoorden / 0 Vragen

700 euro voor een tweedehands monitor is wel erg veel geld. Het moet dan wel een zeer speciale extra grote monitor zijn met bijzondere functies.
Nooit kopen zonder hem eerst zelf gezien te hebben en getest want bij een Marktplaats aankoop heeft u geen garantie en geen niet goed geld terug regeling.
Uw bewindvoerder zal u niett zomaar mogen passeren.

Cookies
door Cookies Aug 17, 2016 om 10:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gaat waarschijnlijk om een Eizo. Van dat merk zijn er monitoren tot ver over de 1.000,- euro.

getty
door getty - Aug 17, 2016 om 09:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Overleggen!!!!

ra
door ramanah - Aug 17, 2016 om 10:14
135 Antwoorden / Vragen

Vraagsteller, zou je het merk en type of anders een link van de advertentie kunnen plaatsen van de betreffende monitor? (ik heb ook een fiets die mij 10.000 euro waard is).

Apetjoek
door Apetjoek - Aug 17, 2016 om 10:31
234 Antwoorden / 16 Vragen

Gelukkig is het einde inzicht , eindelijk van die vervelende schulden af ,kan u weer fijn net als een ander die niet zo snugger is weer schulden gaan opbouwen zodat uw bewindvoerder ook zijn werk waarvoor hij of zij royaal worden beloond , zijn werk blijfven houden !

gerbera
door gerbera - Aug 17, 2016 om 10:53
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat om een monitor die ik wil vervangen omdat die niet aan mijn verwachtingen voldoet.
Wat verwacht u dan van een monitor, zo'n ding is toch simpel om naar te kijken. Bijna uit de schulden en dan nu zo'n bedrag uitgeven? Het is wel lef hebben en straks weer in de schulden zitten. Zou maar gewoon eens in een computerzaak gaan kijken naar een monitor die aan uw verwachtingen voldoet en mogelijk een stuk goedkoper is.