ar
door arjen1970 May 16, 2016 om 00:18
Geldzaken & recht

Heb ik ook een wurgkrediet bij Interbank

Wij hebben een lening bij Interbank. Voordat ik mijn vrouw had ontmoet en nog alleen was heb ik in maart 2007 bij een tussenpersoon een lening afgesloten bij Interbank, deze tussenpersoon heeft mij voor mijn gevoel,  2 doorlopende kredietleningen aangesmeerd naast de hypotheek voor de aanschaf van een recreatiewoning. Hij gaf aan dat een recreatiewoning niet te financieren was bij 1 bank en dat daar meerdere leningen voor nodig waren. Gezien ik maar 1 doel destijds voor ogen had, een woning in het bos en verder geen kaas heb gegeten van hoe leningen enz in elkaar steken vond ik het prima, ik had destijds een goed salaris en was single. Geen zorgen!
Ik leerde een half jaar later een vrouw kennen waarmee ik inmiddels gelukkig mee ben getrouwd en een pracht van een dochtertje heb. Maar nu een aantal jaren verder, ik ben van werk verandert, ons inkomen is lager als in 2007 wordt het steeds moeilijker om het hoofd boven water te houden. De recreatiewoning staat inmiddels 5 jaar te koop.Het water staat ons dan ook aan de lippen. Iedere maand 2200 euro aan lasten/kosten voor 2 huizen betalen, want we wonen in een huurwoning. Iedere maand is het veel zorgen hoe we de toko moeten draaien saampjes , maar het gaat nog net, geen schulden of rood staan alleen de 2 doorlopende kredietleningen van Interbank 11.5 % en Regiobank 8,5 % en de Hypotheek en dat is ook alleen maar rente wat daar wordt betaalt. (recreatiewoning is permanent wonen niet toegestaan en ook geen woon-leefomgeving voor ons kindje)

 Als het gaat om de Interbank is ons verhaal als volgt:Iedere maand wordt er een bedrag afgeschreven , deze bedragen zijn in de afgelopen jaar opgelopen naar 115 euro per maand. Deze 115 euro is alleen rente, geen aflossing. Het geleende bedrag in 2007 bedroeg 11257 euro voor een percentage van 10,6 % rente. Nu in 2016 is het totale bedrag 11228 euro voor een percentage van 11,5 % rente. We willen graag deze lening voor lagere rente, het water staat ons aan de lippen. We zagen de uitzending zaterdagavond en ondernemen opnieuw actie maar nu via Kassa en hopen duidelijkheid te krijgen of wij nu ook vallen onder een wurgkrediet, dan weten wij waarop mijn vrouw en ik moeten rekenen de komende toekomst, die nu uitzichtloos is met alleen maar zorgen om de kosten.

1966 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 16, 2016 om 00:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u hebt twee doorlopende kredieten en een hypotheek voor een recreatiewoning?

Verkoop die recreatiewoning, maakt niet uit voor hoeveel. Dan kunt u dat in ieder geval gebruiken om die hypotheek af te lossen.

Ga meer werken ook uw vrouw, zodat u uw schulden kunt aflossen. Kassa gaat helemaal niets voor u doen en kan ook helemaal niets voor u doen.

U wilde zelf een woning in een bos.

ar
door arjen1970 - May 16, 2016 om 00:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

De woning kan verkocht worden, maar doordat er een restschuld over blijft van 20.000 euro van de hypotheek en de doorlopende kredietrekeningen bij elkaar ongeveer 15.000 euro bedragen komt de totale schuld op ongeveer 35.000 euro ! Aangezien we alle leningen onder 1 noemer willen met een dezelfde rente lukt dit niet bij geen enkele bank helaas. En of ik er nu zelf wel of niet voor heb gekozen in het bos te gaan wonen, ik kijk nu waar ik nu sta. En ik werk zelf 60 uur en soms meer per week, mijn vrouw werkt ook en draagt de zorg voor ons meisje. Dus tja we hebben pech zoals we nu in deze situatie zitten , we zullen zeker niet de enige zijn. En dat het huis moet verkocht worden dat was ons ook al duidelijk. Graag ontvangen we reacties op onze vraag waar we echt iets mee kunnen.

aurora1
door aurora1 - May 16, 2016 om 00:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Behalve meer werken kunt u eventueel vakantiegeld gebruiken om af te lossen, een huishoudboekje beginnen en zo bekijken waarop bezuinigd kan worden, eventueel overbodige spullen verkopen, abonnementen kritisch bekijken etc.
Bespaartips van de Consumentenbond: http://www.consumentenbond.nl/budgetteren/bespaar-tips/

tijger1
door tijger1 - May 16, 2016 om 01:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of u nou alle leningen onder een noemer met dezelfde rente wilt is niet van belang. Het gaat erom dat u een deel van die hypotheek schuld kwijt bent en de betaling daaraan kunt gebruiken om de schulden af te lossen.

Ik zie niet zo goed waar uw pech uit bestaat. U zult het samen moeten oplossen, door te bezuinigen waar maar mogelijk is. En die woning zo spoedig mogelijk te verkopen.