Hello Fresh niet besteld wel afgeschreven
Begin juni had ik via een influencer een kortingscode voor HelloFresh. Ik ging naar de app en wilde een eenpersoonsbox met 3 maaltijden bestellen. Ik ben dus door het bestelproces heen gegaan en vulde de kortingscode in. Helaas werkte de code niet. Ik kwam toen in het scherm: kies je betalingswijze. Ik zou sowieso voor iDeal kiezen maar omdat de code niet werkte ben ik afgehaakt en heb ik alles weggeklikt. Normaal gesproken voldoende om niet tot een koop over te gaan.
Op een gegeven moment zag ik op mijn bankrekening dat HelloFresh op 6 juni 2022 een bedrag van €54,99 heeft afgeschreven (het bedrag van een 2 persoonsbox met 5 maaltijden)... Omdat ik al een account had bij HelloFresh van lang geleden kennen ze mijn rekeningnummer. Ik heb dit bedrag terug geboekt want ik heb nooit een bevestiging ontvangen van mijn bestelling (niet per mail of sms) en ik heb de box ook nooit ontvangen omdat ik niet thuis was. Nee natuurlijk niet! Ik heb niets besteld dus waarom zou ik dan thuis blijven??
HelloFresh beweert dat ze mij een sms gestuurd hebben zodat ik een andere dag en tijdstip kon kiezen, dit is nooit gebeurd!
Het bedrag heb ik uiteraard teruggeboekt op mijn rekening. Ik kreeg later betalingsherinneringen waar ik geen gehoor aan heb gegeven en nu krijg ik een incassobureau achter me aan. Ik heb de situatie al uitgelegd maar HelloFresh blijft erbij dat ik moet betalen en dat zij mij wel een sms gestuurd hebben met een dag en tijdstip dat ik de box alsnog kon ontvangen. Dit is niet waar! Dus ik wist van niets, tot het bedrag van mijn rekening is afgeschreven.
Dit kan toch niet???

U bent mogelijk met open ogen in een valletje gelopen. HET valletje, gratis pakket en stizwijgend abonnenment MITS je op tijd opzegd. En dàt heeft u dus niet gedaan.
Ik heb nooit bevestigd. Normaal moet je nog bevestigen nadat je alle stappen doorlopen hebt. En dat heb ik dus niet gedaan

@sanshine11, probleem is, zoals ik het lees: u had Hello Fresh en heeft kennelijk verzuimd dat op te zeggen. Dat zal dan het door @mahadma bedoelde valletje zijn. Dus ook geen sms ontvangen? Nogmaals in conclaaf met Hello Fresh. Ik heb Hello Fresh allang "goodbye" gemaakt, met de juiste opzegging. Krijg ook niets meer van ze, zelfs al bezoek ik de site nog wel eens om rond te kijken wat er is. Ben wel bang dat het u veel moeite zal kosten om van dit bedrag af te komen, ze zijn nogal terriër-achtig, is mijn ervaring.

Er is ook een zogenaamde negatieve optie. d.w.z. U moet u Afmelden VOOR VERDERE ZENDINGEN, Bijtijds.

Hallo Sanshine11 ,
De voorwaarden :
14. Klachten
(2) Indien je niet tevreden bent over de manier waarop wij jouw klacht hebben behandeld, kun je jouw klacht melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit is een platform dat door de EU is opgezet voor alle consumenten binnen heel Europa.
Voor de volledige voorwaarden , klik op de rode regel , zie ook m.n. art 10
https://www.hellofresh.nl/about/algemene-voorwaarden
Oke, ga ik doen! Bedankt!

Graag gedaan , suc6
Topantwoord

Op de een of andere manier heeft u kennelijk toch uw bankrekeningnummer gegeven met ook toestemming om af te schrijven.
Mijn vraag is ook hoe u iets kon terugboeken terwijl men van uw rekening afschreef. U bedoelt neem ik aan dat u heeft gestorneerd en zo niet, dan kunt u dat doen en verder: benut de info die @MARITA5 al gaf m.b.t. de klachtregeling en u kunt ook nog een melding doen bij
wwwq.klachtenkompas.nl . Dat is een gratis service van de consumentebond waar de klacht wordt doorgezet naar Hellofresh. U krijgt indien u geen lid bent geen juridische ondersteuning.
Omdat ik wel een account heb en was ingelogd op dat account (staat ook in mijn verhaal).

Ù heeft een verhaal en Helo Fresh heeft ook een verhaal. Zij eisen en dus krijgt u gegarandeerd de kans uw verhaal te doen en oordeelt een deskundige rechter wie er gelijk heeft en wordt de rekening kwijtgescholden of mag u de zaak alsnog met interest betalen. Feitelijk is dat zoals het hoort.

@HENKDEZEVENDE: een deskundige rechter komt niet eerder aan de orde dana na het starten van een procedure bij 'Rechtspraak'.
Het is dan toch, ook m.b.t. kosten etc. aan te bevelen zoals al door @MARITA5 en mij gedaan. Een formele ingebre stelling kan uiteraad altij wel maar zal dan toch de nodige moeite en tijd kosten als die formeel juridisch afgerond zou meten worden.

Wat had er dan in de SMS moeten staan, dat u een box toegezonden krijgt? Blijkbaar bent u, zoals al vermeld, ongevraagd een abo aangegaan zou dat maar eens nagaan in het oude account.

Je hebt een account bij Hello Fresh. Staat de bestelling er in?
Als je het bestelformulier volledig invult en bevestigt, dan zit je aan de bestelling vast.
Je krijgt dan dat direct een bevestiging.
(volgens de algemene voorwaarden art.4 )
De kortingsbon werkte niet omdat die alleen geldt voor nieuwe klanten.
Heb je een afschrift van je bestelformulier gevraagd met de bevestiging?
Het lijkt er op dat de bestelling van iemand anders op jouw account terecht gekomen is.
Storneren en niets meer van je laten horen is niet handig.
Een klacht indienen wel. Als je dat gaat doen, meldt dit aan het incassoburo en vraag of ze willen wachten met incasseren tot er beslissing op de klacht komt. Kijk antwoord Marita5
Met het invullen van die code is het account weer actief geworden dus zou maar betalen.

Als u had gelezen dat de code niet lukte, is uw antwoord dus eigenlijk overbodig. De TS heeft zich nooit afgemeld als klant van Hello Fresh. De code gold voor nieuwe klanten. En hij was geen nieuwe klant.
maakt niet uit het invoeren van de code zorgt dat je gepauzeerde account weer actief word al vaker gezien bij mensen. en je weet zelf natuurlijk ook dat je al klant bent dus ts had beter kunnen weten dan toch proberen nu kom je niet meer onder betalen uit als je lang genoeg volhoud willen ze soms nog wel 50% van de kosten halen.
Komt bekend voor.
Ze doen alles om geld te verdienen.
Ik woon niet eens in Nederland en toch is er een doos met maaltijden bij me afgeleverd. Waar????
Ze blijven me bestoken met rekeningen, die ik dus niet betaal.
Nu ontvang ik incassokosten in het buitenland.
Slechte manier van zakendoen
Ik hoop dat de ontvanger er van heeft genoten.
Hoi,
Dat heb ik ook gehad. Abonnement stopgezet en ineens een pakket. Pakket geweigerd. Geld van mijn rekening, teruggehaald. Uiteindelijk onder druk betaald. Kon hoog of laag springen, maar helaas.
schofterig vind ik dat
Als u geen betalingswijze heeft aangegeven danwel ideal heeft aangeklikt maar uw bank geen opdracht heeft gegeven geld over te maken heeft u geen bestelling geplaatst. Het doet er dan ook niets toe dat hellofeesh u een sms herft gestuurd. U heeft niet besteld en dat is alles dat u hoeft aan te geven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Rechten verbouwing (vertraging) huurhuis icm zwangerschap
Hallo, mijn dochter en schoonzoon woont in een huur flat (sociale huur woning verhuurd door kleurijk wonen) met 3 verdiepingen op de hoogste verdieping, zonder lift. Niet de meest ideale plek om zwanger te worden, maar met de huidige huis situatie en financiële mogelijkheden, is dit wat het is in Nederland. Het zwanger worden ging niet eenvoudig en tijdens het process werd er een grote verbouwing ... Lees meer
Onbekende betaling
Goedemorgen
Al jaren maak ik gebuik van AVG antivirus, tune up en driver update
Op 6-4-2023 werd een betaling van 72,99 van de creditcard gedaan en op 7-4-2023 werd een bedrag van 93,99 gedaan.
Beide omschrijvingen zijn identiek nl DRI AVG technologie Dublin 2
Lijkt mij niet juist maar ik kan niet zien of jullie nu 2 keer hetzelfde programma belasten of dat het 2 verschillend
...
Lees meer
Hoe kan ik PostNL bereiken
Ik probeer nu al drie dagen PostNL tel. Te bereiken, maar al twee keer 50 minuten aan de lijn gebleven, maar geen contact gekregen. Krijg steeds te horen het is momenteel heel druk, probeer het op een ander tijdstip weer maar blijf voor spoedvragen aan de lijn. Doe je dat krijg je ook niemand aan de lijn. Volgens mij is dit een ontmoedigend beleid. Ik krijg elke keer als ik de klacht doorgeef aan ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer